AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Bestemt meg for å sette svigers litt på plass i helgen. De kommer i morgen med toget fra en annen by 3,5 timer unna. Har bedt dem flere ganger ta bil men det var ikke aktuelt. De sitter å klager over andre som er uansvarlige (barn som har leksegrupper) samtidig som de selv blåser i rådene fra staten, og risikerer å smitte både oss og seg selv med å reise kollektivt. Jo for ikke å nevne at de anser det som helt usannsynlig at de selv blir smittet eller særlig syke selv om de er godt over 60... Jeg blir sint fordi vi har små barn og andre i familien som er utsatt. Jeg syns det er helt motbydelig å avfeie denne situasjonen slik jeg syns de gjør, og ikke minst hovmodig å sette seg på toget når de fint kan kjøre. Om de blir syke mens de er her kan ikke vi huse dem i flere uker.. det har de ikke tenkt noe på.. Ønsker å si noe til dem i morgen om dette. Syns dere jeg overreagerer? Anonymkode: 042e1...6af 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Ikke slipp dem inn! Dette er jo ikke greit i det hele tatt! Anonymkode: fc671...c75 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Hallo, det er karantene i hele landet. De må ikke komme på besøk. Anonymkode: 57e76...8b7 3
Høna79 Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Du ringer svigers før de drar og ber de bli hjemme. De trenger et alvorsord og å bli bedt om å skjerpe seg. 5
petterm Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir sint fordi vi har små barn og andre i familien som er utsatt. De små barna er nok det minste problemet. Små barn blir knapt syke. Ingen barn under 9 år har dødd av korona. Det er mye større risiko for svigerforeldrene, de er jo i risikogruppen. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Hvorfor må de komme på besøk nå? Er det virkelig nødvendig? Vi har avlyst alt besøk med foreldre/ svigers og har ikke tenk å ha annet kontakt enn hva vi må. Jeg må på jobb men samboer har hjemmekontor, ut over dette dropper vi fysisk sosial kontakt i to uker (i første omgang). Hadde der vært mine svigers hadde jeg fått samboer til å si at de ikke kan komme på besøk nå. (Samboer hadde vært helt enig i dette) Anonymkode: b5f2d...52c 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, petterm skrev: De små barna er nok det minste problemet. Små barn blir knapt syke. Ingen barn under 9 år har dødd av korona. Det er mye større risiko for svigerforeldrene, de er jo i risikogruppen. Ja vet, men er mest redd for at vi voksne skal bli dårlige, det er hardt nok med nattevåk allerede.. Anonymkode: 042e1...6af 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo, det er karantene i hele landet. De må ikke komme på besøk. Anonymkode: 57e76...8b7 Nei det er ikke karantene i hele landet. Hvor har du fått det fra? Det er ikke sånn at ingen kan bevege seg ute blant folk (som er karantene) men man anbefales på det sterkeste å ikke ta unødvendige reiser eller samles for mange på ett sted. Anonymkode: 61f6b...417 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må de komme på besøk nå? Er det virkelig nødvendig? Vi har avlyst alt besøk med foreldre/ svigers og har ikke tenk å ha annet kontakt enn hva vi må. Jeg må på jobb men samboer har hjemmekontor, ut over dette dropper vi fysisk sosial kontakt i to uker (i første omgang). Hadde der vært mine svigers hadde jeg fått samboer til å si at de ikke kan komme på besøk nå. (Samboer hadde vært helt enig i dette) Anonymkode: b5f2d...52c Er pga nytt barnebarn.. gått «hele» 5 uker siden sist de så henne... forstår og setter pris på lengselen de føler men det er ikke akkurat på død og liv. Anonymkode: 042e1...6af
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 Kollektivtrafikk kan være nødvendig for helsepersonell uten bil og for andre som er nødt til å stille på jobb. Jo mindre mennesker på disse reisene, jo mer beskytter vi de som står på for å behandle syke. Svigerforeldrene dine er ekstremt egoistiske som velger å kosereise kollektivt. Det er søren meg ikke greit. Avlys besøket. Anonymkode: 0775b...4d6 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Si at de ikke får komme på besøk, enkelt og greit. Alle skal så langt som mulig holde seg hjemme. Anonymkode: b8c9a...31f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 Man skal jo ikke reise kollektivt unødvendig nå. Jeg fikk nettopp refundert månedskortet på det grunnlaget, selv om man vanligvis trenger legeerklæring... Jeg hadde sagt at de ikke fikk komme, helt uaktuelt. Jeg synes ikke du overreagerer, virker heller som du underreagerer. Anonymkode: e0a84...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må de komme på besøk nå? Er det virkelig nødvendig? Vi har avlyst alt besøk med foreldre/ svigers og har ikke tenk å ha annet kontakt enn hva vi må. Jeg må på jobb men samboer har hjemmekontor, ut over dette dropper vi fysisk sosial kontakt i to uker (i første omgang). Hadde der vært mine svigers hadde jeg fått samboer til å si at de ikke kan komme på besøk nå. (Samboer hadde vært helt enig i dette) Anonymkode: b5f2d...52c Det er ikke farlig at de nærmeste kommer på besøk, hvis de ikke har vært i kontakt med mange andre, har vært i Norge siste 14 dager OG er friske.... Nekter ikke mine foreldre eller de 2 eldste barna å komme på besøk her. Vi klarer å ta forholdsrelger. Ingen inn uten å vaske hender og antibac. I tillegg ingen klemming osv. Ikke verre enn det. Hysterisk på svigers er en dårlig egenskap. Anonymkode: af1ec...2c8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 Kan legge til at de sier de antibaccer seg hele tiden og slikt. hadde det vært opp til meg ville jeg avlyst men jeg føler jeg har brukt opp den «kvoten» når de forsøkte å legge beslag på hele julen, dessverre for meg. Har ikke fighten i meg til å gjøre noe nummer nå. ts. Anonymkode: 042e1...6af
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke farlig at de nærmeste kommer på besøk, hvis de ikke har vært i kontakt med mange andre, har vært i Norge siste 14 dager OG er friske.... Nekter ikke mine foreldre eller de 2 eldste barna å komme på besøk her. Vi klarer å ta forholdsrelger. Ingen inn uten å vaske hender og antibac. I tillegg ingen klemming osv. Ikke verre enn det. Hysterisk på svigers er en dårlig egenskap. Anonymkode: af1ec...2c8 Det er ikke besøket i seg selv som er det problematiske her. Dere er én familie. Problemet er at de velger å reise kollektivt hvor mange flere mennesker blir utsatt. TS sier at de har bil. Anonymkode: 0775b...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo, det er karantene i hele landet. De må ikke komme på besøk. Anonymkode: 57e76...8b7 Nei, det er ikke karantene i hele landet. Herregud... Anonymkode: 968fe...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke karantene i hele landet. Herregud... Anonymkode: 968fe...8eb Flere og flere restriksjoner på bevegelsesfrihet blir satt for hver eneste dag nå. På mandag kan det faktisk bli fullstendig lockdown. Hvorfor ikke ta litt ansvar inntil det skjer? Anonymkode: 0775b...4d6 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan legge til at de sier de antibaccer seg hele tiden og slikt. hadde det vært opp til meg ville jeg avlyst men jeg føler jeg har brukt opp den «kvoten» når de forsøkte å legge beslag på hele julen, dessverre for meg. Har ikke fighten i meg til å gjøre noe nummer nå. ts. Anonymkode: 042e1...6af Når du ikke gidder si fra på forhånd er det snålt av deg å liksom skulle sette dem på plass etter at de har kommet. Du tar ikke så mye ansvar du heller da...... Anonymkode: 7da94...da3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #19 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du ikke gidder si fra på forhånd er det snålt av deg å liksom skulle sette dem på plass etter at de har kommet. Du tar ikke så mye ansvar du heller da...... Anonymkode: 7da94...da3 Ja forstår at du sier det. Er vel mest etter å ha hørt fra mannen hva de sa (etter at de hadde lagt på røret) som nevnt i hi at jeg har begynt å hisse meg opp. Jeg trodde igrunnen de ville ta bilen nå. Føler det er for sent å ta den kampen når de reiser om noen timer og de har lagt seg. Ts Anonymkode: 042e1...6af
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er pga nytt barnebarn.. gått «hele» 5 uker siden sist de så henne... forstår og setter pris på lengselen de føler men det er ikke akkurat på død og liv. Anonymkode: 042e1...6af Ok, har full forståelse for at de vill se henne. Men om alle bare kan «holde seg i ro i båten» i to uker nå vil koronasituasjonen bli mye mindre dramatisk og trolig mer kortvarig enn den trenger å bli. Det er snakk om to uker, så kan man gjøre en ny evaluering. Det er ikke så vanskelig Worst case: hva om de blir smittet med korona på toget og drar med seg smitten hjem til babyen? Anonymkode: b5f2d...52c 1
Anbefalte innlegg