AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Hei! Jeg jobber i helsevesen, og har fått beskjed om at jeg må møte på jobb med mindre jeg eller mannen min tester positivt på prøver. Jeg var på jobb i dag, og skal jobbe hele helgen, men jeg føler meg ikke bra. Vondt i halsen og hodet, er i perioder varm, hoster en del, og har rennende nese. Men jeg vet ikke om jeg har hatt feber, og jeg har ikke hatt vondt i brystet. Jeg jobber med gamle og syke mennesker, og føler kanskje jeg utsetter dem for en ekstra risiko om jeg går på jobb når formen er som dette, da jeg jo selvsagt er i nærkontakt med disse menneskene. Jeg er nøye med håndhygienen, prøver å vaske meg så ofte jeg kan, og bruker antibac mellom hver eneste pasient. Jeg har også en mann som er i risikosonen, og som også er dårlig. Han har fått beskjed fra legen om å holde seg for seg selv, men han har ikke "offisielt" blitt satt i karantene. Jeg vil gjerne jobbe, men er som sagt redd for at jeg skal spre rundt meg med diverse uhumskheter, og lurer derfor på om jeg kan selvisolere meg om jeg ikke blir satt i karantene? Siden jeg har en del symptomer? Tenker jo på at de ikke har tenkt å teste folk lenger nå, heller. Anonymkode: 0aa33...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg synes du burde holde deg unna jobb til du er sikker på hva du har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 Ja, hold deg unna jobb. Man kan være så og si nesten symptomfri første 15 dager. Det er bedre det enn at du sprer smitten hvis det er det (sier ikke a det må være corona, den her tiden er og tid for pollen for mange og forkjølelse). Anonymkode: a7026...9cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg