Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Blomkål1
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta vare på din egen helse og hold deg hjemme TS, sjefen din kan ikke holde på slik. 

Når det gjelder referanser i fremtiden - kan du ikke heller oppgi noen kollegaer? Må jo ikke oppgi sjefen. Du kan ikke risikere din egen helse bare for å kunne ha sjefen som referanse.

Anonymkode: b2716...d97

• Liker 9
Skrevet

Vel, synes du kan søke ufør og slutte på jobben og heller søke etter en annen jobb

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen er sikkert såpass streng fordi andre nekter å jobbe også, så kan hende du må være litt mer bestemt. Han må jo få ting til å grå rundt men han burde nok ikke bare lene seg på deg, Kanskje dere kan gjøre et kompromiss, at du sier du kan være tilbake til en viss tid etter noen dager fri? 

Anonymkode: 6c4a5...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, synes du kan søke ufør og slutte på jobben og heller søke etter en annen jobb

søke ufør?? det skal jo litt til da! er ikke bare å søke om det 😅

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Blomkål1 skrev:

På jobb har vi slitt med å være underbemannet helt siden jeg startet der (Jobber i butikk, jobbet der i snart 2 år) og nå om dagen er det helt krise. Dette har resultert i at jeg har jobbet nesten hver dag inkludert hver helg over tid nå, i tillegg til doble vakter (16 timers vakter osvosv) og jeg er helt utslitt. Folk klikker helt og hamstrer i butikken, så når jeg kommer hjem fra jobb gråter jeg meg i søvn og jeg gråter mye på do på jobb. I går kjente jeg at kroppen sa stopp. Jeg sliter veldig med angst i tillegg og det har blitt forsterket med tanke på viruset.  
Jeg måtte bli kjørt til legevakta i dag av samboer da jeg helt plutselig besvimte. Legevakta sa jeg skulle bruke egenmelding i helgen, også får jeg sykemld av fastlege mandag, ble anbefalt å være hjemme og slappe av i 3 dager også se an over helgen. 

Men, når jeg ringte og fortalte dette til sjefen var det INGEN sympati å få! Til tross for at jeg har stilt opp SÅ mye i disse dager! Fikk beskjed om at jeg bare måtte bite det i meg fordi det er ingen andre muligheter da vi ikke har noen andre enn meg til å jobbe i helgen! Hen spilte veldig på samvittigheten min, og jeg er så konfliktsky så jeg turte ikke stå opp for meg selv. Så da må jeg jobbe i morgen. Jeg er sint på meg selv for at jeg ikke tør å si ifra. Jeg er aldri syk ellers, jobbet der i 2 år og har kun én dag sykefravær. Men dette er min aller første jobb og er redd for at jeg får dårlig referanse (Noe som hadde vært rart da jeg ALLTID stiller opp) 

Hva syntes dere jeg burde gjøre? Har man ikke rett til å være syk? Har sjefen rett til å være sint på meg her?? Kroppen min sier stopp og jeg VET jeg møter veggen om jeg fortsetter.. Sjefen kommer til å hate meg hvis jeg sykemelder meg også, men samtidig er det ikke mitt problem at hen ikke har nok ansatte og skal bort selv i helga! Skal jeg sette jobb eller helsa først???

Har lyst til å si opp da det er så mye tull, men trenger pengene. Kan nav eventuelt hjelpe her?? Skal sies at sjefen også nekter å følge tiltak mot coronaviruset fordi «hen ikke har fått beskjed om det av kjeden» til tross for at statsministeren har gått ut og sagt klart og tydelig hva som må gjøres.

Syk sjef. Reiser bort selv.

Skrevet (endret)

Helsa først. Det tar veldig mye lenger tid å reparere enn å forebygge. Om du er syk er du syk, det kan ikke sjefen protestere på. 

Endret av Krok1
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen din får jobbe selv eller holde stengt. Sett helsa først, når du ikke får hensyn eller takknemlighet nå vil du heller ikke få det senere. Du må prioritere deg selv.

Anonymkode: 20411...b39

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tro meg. Ingen takker deg. Hvis du kjenner tegnene på at kroppen varsler så hør etter. Gå å forklar dette til legen. 
Jeg var selv den som alltid sa ja, alltid stilte opp og når kroppen sa stopp så var det hardt og jævlig brutalt. 
Gå til legen, forklar situasjonen og ta en sykemelding. 
fra å aldri være syk så var jeg borte i nesten 1 år, dette er 4 år siden. Jobber nå fullt i en annen jobb men sliter enda med virkninger fra den smellen. 

Anonymkode: addfc...4be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke greit. Du skal alltid tenke egensikkerhet først. 
Jeg syns du skal slutte i jobben hvis du ikke får innfridd egenmeldingene. Du må sette ned foten. Syns det er hårreisende at sjefen din velger å reise bort i helga. Han vil bare ikke risikere å jobbe selv. 
Jeg må også hedre deg over å ha stilt opp slik du har gjort de siste dagene! Takk for den jobben du gjør. 

Anonymkode: c1310...6d2

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

søke ufør?? det skal jo litt til da! er ikke bare å søke om det 😅

Vel, om man føler seg ut av stand til å jobbe så kan man jo det

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, om man føler seg ut av stand til å jobbe så kan man jo det

Nei, man kan ikke bare gjøre det uten videre!🙄

TS, neste gang,så,sender du melding, ikke ring! Og fra mandag av holder du deg hjemme med god samvittighet i et par dager, uker om nødvendig, frem til du kjenner at du kan stå på beina igjen!

Anonymkode: 0985e...780

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man kan ikke bare gjøre det uten videre!🙄

TS, neste gang,så,sender du melding, ikke ring! Og fra mandag av holder du deg hjemme med god samvittighet i et par dager, uker om nødvendig, frem til du kjenner at du kan stå på beina igjen!

Ok, trodde at sykdom var en gyldig grunn jeg. Men tok sikkert feil da

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Cinnamondiva skrev:

Ja, det er et stort system du må gjennom. Du kan søke arbeidsavklaringspenger dersom du ikke er i stand til å jobb mer enn 50% og etter tiden der er ute, uten bedring så kan man kanskje bli ufør. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Cinnamondiva said:

Man må ha over 50 % varig nedsatt arbeidsevne, veldokumentert, og anerkjent av Navs lege, for å få uføretrygd. Først må man bruke opp sykepengeåret, og deretter må de fleste ha en periode med aap. 

Det er ikke "bare å", ihvertfall ikke i disse tider. Man får ikke uføretrygd for influensa, eller kortvarig utmattelse. Ikke all sykdom gir uft, ikke all uft skyldes sykdom. 

Man kan be legen om sykemelding eller  bruke egenmelding. 

Endret av Krok1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Sykdom er en del av hele bildet! Gå inn på nav.no og les litt du!

AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du melde til Arbeidstilsynet. Både at du jobber for mye og at sjefen ikke følger reglene regjeringen har satt opp. Butikken er jo en smittebombe! Nesten så du burde tipset politiet også. 

Ellers, meld deg inn i fagforeningen. Søk jobber andre steder, og ikke gjør noe annet enn legen har rådet deg til. Når en lege bekrefter at du er syk, så må arbeidsgiver bestride dette om han ikke tror på deg.

Hvor skal forresten arbeidsgiver reise? Man blir frarådet å reise i disse dager, så sjefen bryter jo alt av råd. Ring en journalistvenn om du har....

Anonymkode: fafbb...1ad

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...