Gå til innhold

Helsepersonell forbys å reise utenlands

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Spørsmål.
Jeg er sykepleier, jeg bestilte tur til Australia i Januar. Jeg hadde planer om å flytte dit og bo der i 1 år, skaffet arbeidsvisum og alt, sagt opp leiligheten min her i Norge osv osv. Nå har jeg flyttet nesten ut alt og utreisedatoen er på søndag. Er veldig redd for å ikke få reist. Har også lest at det er forbudt for helsepersonell å fly utenlands. Men gjelder dette helsepersonell som ikke er i arbeid? Jeg hadde min siste vakt for 4 dager siden, kontrakten min har vært sagt opp for 3 måneder siden. Eller får jeg da fri fra dette forbudet siden jeg planla å flytte utenlands og jeg jobber teknisk sett ikke som helsepersonell nå. 

Anonymkode: 1337c...519

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at ingen av oss får dra på hytta en gang, så gjetter jeg på at avreise blir utsatt..  sorry!

Anonymkode: cde80...02f

AnonymBruker
Skrevet

Det forbudet er vel ang. feriereiser, for å unngå at du skal dra med deg noe fra utlandet og smitte folk på jobb. Tror jeg.

Anonymkode: 5b00c...a14

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det forbudet er vel ang. feriereiser, for å unngå at du skal dra med deg noe fra utlandet og smitte folk på jobb. Tror jeg.

Anonymkode: 5b00c...a14

Men dette er jo på en måte ferie reise. Jeg hadde bare tenkt til å bo utenlands i 1 år ca. Har ikke fått jobb der heller så kan ikke akkurat dokumentere for at jeg hadde tenkt til å flytte. 

Anonymkode: 1337c...519

AnonymBruker
Skrevet

At man ikke er i jobb som det er ikke relevant.

Jeg tror du kan bli nektet avreise, med tenke på situasjonen vi er i, og det faktum at de forsøker å få en oversikt over alle som har utdanning innen helse, for å ha nok tilgjengelig personell.

Men jeg vet ikke sikkert. Råder deg til å kontakte de som forsøker å komme i kontakt med alt helse-personell. De vet nok svaret.

Anonymkode: 5b456...591

AnonymBruker
Skrevet

For alt vi vet, kan Australia ha stengt grensen innen søndag. Utsett avreisen til situasjonen er mer oversiktlig,  er mitt råd.

Anonymkode: 1f872...24b

• Opprett ny...