Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Då har eg prøvd å sette opp eit budsjett her, er det noko eg har glømt? ANNONSER - lokalavis - 0,- BLOMSTER - brudebukett - ca 500,- - knappehullsblomster - ca 200,- - brudepikebukett - 0,- (markblomster) - oppsatser til festen - 0,- (markblomster) - hårpynt - 0,- (dersom svigerinne ordnar meg) - annet? BRYLLUPSKLÆR - brudekjole (sydd) - ca 3000,- (får vite endeleg pris i juli) - brudgom - ca 3000,- (?) - hårpynt - ca 100,- - veske - ca 100,- - sko - 100,- (betalt) - strømper - ca 200,- (?) - strømpebånd - 100,- - undertøy - ca 500,- - annet? - kjolar til brudepiker - ca 1000,- - smoking til brudesvenn - 500,- (betalt) FOTOGRAF - fotoalbum - ca 500,- (inkl.ark) - annet? FRISØR/SMINKØR/MANIKYR - prøvetime - 0,- ? - bryllupsdagen - annet? MIDDAGEN - sted - 1000,- - mat - 12500,- (250x50) - drikke - 15000,- (?????????????) - serveringshjelp -? - kjøkkenhjelp - ? - tilbehør: lys, servietter mm. - 700,- (600,- er betalt) - bryllupskake - ca 1000,- ?? - andre kaker - ? - kaffe-stæsj - ca 1000,- RINGER - gifteringer - 4000,- (betalt) - pussing med rodering - 430,- TRANSPORT - fra kirke - 500-1000,-? - fra festen - annet? TRYKKSAKER - invitasjoner - 100,- (betalt) - bordkort - 0,- - sanghefte - ca 100,- - bordplan i songheftet + på vegg - takkekort - ca 500,- - program i kirken - ca 100,- - annet? Annet å huske på....... - gaver til hjelpere - solarium - skjema av alle slag - forlovere - annet? Sidan pappa er fotograf slepp vi altså utgifter til dette. Svigerinna mi, som er frisør, kan kanskje sette opp håret mitt, men eg har ikkje spurt henne enno, så vi får sjå det litt an... Men, nokon som ser at eg har glømt noko?
Gjest celine Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Er jo litt vanskelig å se om du har glemt noe, når jeg egentlig ikke aner hva slags bryllup du vil ha... (Alle gjør ting litt forskjellig) Ønsker deg iallefall lykke til! Syns budsjettet ditt ser gjennomtenkt ut, jeg..
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Hva med overnatting på bryllupsnatta? Vi skal overnatte heime... Veit det kan vere litt vanskeleg å vite kva vi har glømt, men dersom det er noko de umiddelbart oppdagar, så er det fint om de gir eit pip!
Annie78 Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Vi skal overnatte heime... Veit det kan vere litt vanskeleg å vite kva vi har glømt, men dersom det er noko de umiddelbart oppdagar, så er det fint om de gir eit pip! Ser ut som du er godt i rute, Veslo...Du har jo bittelitt tid på deg før bryllupet. Tror mange av oss, og meg inkudert, ikke har klart å lage et like detaljert budsjett ennå, selv om vi skal gifte oss et år før deg! Ser ut for meg som du har fått med det meste...
Annie78 Skrevet 13. juni 2005 #6 Skrevet 13. juni 2005 Hmmm...så på lista di en gang til...Sko til brudgom? Sokker og kanskje litt nytt undertøy til ham og? Nytt belte om han trenger dette til buksa? Snitter hvis dere skal ha kaffegjester?(Vet noen har dette,bl.a. oss, men ikke vanlig overalt...)Takkekort og forstørrelser hos fotografen? (Vi har lagt inn takkekort i vårt budsjett...)...skal si ifra om jeg kommer på noe mer... Ja, nattmat?
Annie78 Skrevet 13. juni 2005 #7 Skrevet 13. juni 2005 Skal du kjøpe lys og annen pynt enn markblomster til bordene? Servietter? Tenker så det knaker her....
Annie78 Skrevet 13. juni 2005 #8 Skrevet 13. juni 2005 Ser at du har med lys og servietter, ja.....noe å pynte med ellers?
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #9 Skrevet 13. juni 2005 Takk for hjelp, folkens! Sokkar, sko og belte til brudgom er notert. Forstørrelsar av bilete tar vi etterkvart, reknar i grunnen med at pappa ordnar det meste av denslags.. Veit ikkje om vi skal ha annan pynt enn markblomar enno, trur faktisk ikkje det, vi får sjå... Nattmat droppar vi, vi skal heller ikkje ha kaffegjester. Vi er litt avhengige av skikkeleg budsjett, forstår de, sidan vi treng å vite kor mykje vi må spare...
Gjest Miss.Chanel Skrevet 13. juni 2005 #11 Skrevet 13. juni 2005 ja det er lite. gir 2000; for Min. da er 4 babybukketter i prisen , sånne crosanter... undertøy 500; litt lite... jeg betalte 1700;
BergensBrud05 Skrevet 13. juni 2005 #12 Skrevet 13. juni 2005 Ser litt knapt ut med 500 for brudebukett ja. Ellers tror jeg kanskje du må ut med mer enn 1000 for en bryllupskake til 50 pers. Hvis ikke vil jeg gjerne vite hvor i all verden du kjøper den! Et tips: Vi la inn en ganske stor post i budsjettet vårt som het eventuelt... Det var lurt og nå er den snart brukt opp
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #13 Skrevet 13. juni 2005 Det er ei venninne av meg som skal lage buketten, så dei 500,- er berre til utgifter for blomane. Det er ei- dame vi kjenner som skal lage kaka også, derfor blir den såpass rimeleg. Men ein eventuelt-post er sikkert lurt ja. Takk for tipset!
BergensBrud05 Skrevet 14. juni 2005 #15 Skrevet 14. juni 2005 Morgengaver? Det er jo litt uromantisk kanskje å sette opp budsjett og bli enige om en pris, men bør i hvert fall ha det i bakhodet?
Delfia Skrevet 14. juni 2005 #16 Skrevet 14. juni 2005 Så heldig du er som har noen til å lage bukett *sukk* Min kommer på ca 1600,- men det inkluderer 3 sånne knappehulsblomster. Undertøyet mitt kom på 1300.- Ellers er du jo godt i rute. Lykke til :-)
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2005 #17 Skrevet 14. juni 2005 Vi skal ikkje gi morgengåver til kvarandre. Porto kunne vi kanskje ført opp ja... Har berre 8 stk som skal sendast til, men det utgjer jo ein 50-lapp..
BergensBrud05 Skrevet 14. juni 2005 #18 Skrevet 14. juni 2005 Vi skal ikkje gi morgengåver til kvarandre Morgengaver trenger jo ikke bli dyrt... Hvis det er der det dere tenker på da. her er det jo virkelig tanken som teller, synes jeg ... Men det er nå min mening...
Gjest Svimle Skrevet 14. juni 2005 #19 Skrevet 14. juni 2005 Vi skal ikkje gi morgengåver til kvarandre.. Det skal ikke vi heller - vi har jo nettopp fått hverandre! Synes du har satt opp et flott budsjett!
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2005 #20 Skrevet 14. juni 2005 Morgengaver trenger jo ikke bli dyrt... Hvis det er der det dere tenker på da. her er det jo virkelig tanken som teller, synes jeg ... Men det er nå min mening... Grunnen til at vi ikkje skal gi morgongåver til kvarandre er ikkje økonomisk, vi syns rett og slett det er litt teit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå