AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Har man noen (økonomiske) rettigheter når treningssenteret er stengt pga corona-virussituasjonen som er nå? Alt tyder på at denne midlertidige stengingen som alle landets treningssenter nå er pålagt, kan bli langvarig. Mitt senter har sendt ut varsel om at det skulle stenge i én uke, men jeg føler meg rimelig trygg på at dørene ikke er åpne igjen om bare seks dager, når alle landets skoler og barnehager er blitt stengt i minst to uker, mye annet er stengt enda lenger, osv. Jeg tipper stengingen av treningssentrene også vil vare i minst to uker, og potensielt flere måneder. Treningssenteret jeg er medlem hos har sendt ut mail med «takk for at du støtter oss i en vanskelig tid» og en ordlyd som tyder på at de slettes ikke har tenkt å redusere medlemsavgiften i perioden det er stengt... Er det noen her som vet noe om denne situasjonen, har dere hørt noe fra sentrene deres angående betaling, varighet av stengningen osv? Har fått med meg at det er #dugnad og #taenforlaget som gjelder nå, men jeg er også selvstendig næringsdrivende og kommer til å tape mye penger i tiden fremover. Jeg kommer nemlig ikke til å få betalt noe når jeg ikke kan levere tjenestene mine som normalt i ukene/månedene fremover. Er det da riktig at man skal sponse treningssenteret, dvs betale for en tjeneste man ikke får, i potensielt flere måneder? Jeg skjønner at treningssentrene taper penger og risikerer å gå konkurs dersom kundene slipper å betale nå, men det er det ekstremt mange andre bedrifter/bransjer som også sliter med nå! Anonymkode: 2edbb...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Dette lurer jeg på også.. Anonymkode: 957ea...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 Mitt treningssenter skrev i SMSen at alle medlemsskap blir fryst så lenge sentrene er stengt. Synd, for jeg ville gjerne støttet dem som vanlig. Det siste jeg vil er at de skal gå konkurs. Anonymkode: 9780e...533 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Del Skrevet 13. mars 2020 Ser i kontrakten til mitt treningssenter at force majeure er nevnt. Da kan de vel ta betalt akkurat som de vil nå? Men - senteret valgte faktisk å stenge FØR de ble pålagt det. Stiller saken seg da i et annet lys? Anonymkode: 2edbb...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg betaler fortsatt 500 med glede ! Er et lite lokalt treningsstudio jeg ikke vill miste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå