AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Mange hysteriske mennesker. Jeg tenker det er fint de holder seg hjemme. Blir bedre for oss andre normale😊 Anonymkode: 4bd02...053 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Venter besøk av en av mine elskere. Kan ikke utsette alt til august. Ingen hysteri her. Anonymkode: 9f6ad...a73 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 Det er helt klart behov for at du kontakter ledelsen i WHO. Siden du tydeligvis vet noe ledelsen der ikke vet. På pressekonferanse som WHO hadde i dag ble det understreket at dette er en pandemie. Og at Europa er der det nå er kritisk. Anonymkode: 32855...a48 19
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Jeg har mange i risikogruppen i nør familie og venner. Dessuten har vi ingen å miste i dette landet. Alle er viktige! Har dere sett på dødsraten hos risikogruppe altså eldre og div sykdommer? Den er HØY! Vil du at 10-20 % av disse skal DØ?!?! Skjønner du at dine foreldre/besteforeldre skal ha 10-20 % sjanse for å dø?! Anonymkode: cb291...c4b 16
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Hva syns dere om Kina sine drastiske tiltak for å stoppe viruset? Militærpoliti utenfor boligene. Tvang, vold og maktbruk. Men det funket. Dere som insisterer på å leve livet som vanlig fører selvfølgelig til at vi får en eksplosjon av smittede, overbelastning på sykehusene, velge vekk hvem som skal leve og dø (ref Italia) Og DA vil de invaderende grepene komme også fra Norge. Suck it up, og hold dere i ro nå, eller se frem til mye sterkere inngrep fra myndighetene i nær fremtid. Anonymkode: 55fba...1fa 21
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 Det er fordi de forstår situasjonen bedre enn deg. Det viser du tydelig med dette innlegget. Anonymkode: efadd...121 22
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venter besøk av en av mine elskere. Kan ikke utsette alt til august. Ingen hysteri her. Anonymkode: 9f6ad...a73 Er akkuratt det. Kan jo ikke avlyse hele livet mitt til august. Dessuten er jeg frisk selv, så skjønner ikke hvorfor jeg skal stenge meg Anonymkode: ce9a8...a54 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Jeg skal ikke skrive hva jeg tenker faktisk vil skje i verden jeg. Bortsett fra dette: Den som lever får se. Jeg tar det ikke for gitt at jeg overlever dette også. Tenker at slike som ts enten vil sitte med skjegget i postkassa eller verre. Anonymkode: 8a43f...0b5 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er akkuratt det. Kan jo ikke avlyse hele livet mitt til august. Dessuten er jeg frisk selv, så skjønner ikke hvorfor jeg skal stenge meg Anonymkode: ce9a8...a54 Hvorfor kan ikke du "avlyse" livet ditt når de fleste andre må "avlyse" sine liv. Hvorfor er ditt liv så mye mer verdt? Anonymkode: 35653...438 21
Gjest supernova_87 Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke skrive hva jeg tenker faktisk vil skje i verden jeg. Bortsett fra dette: Den som lever får se. Jeg tar det ikke for gitt at jeg overlever dette også. Tenker at slike som ts enten vil sitte med skjegget i postkassa eller verre. Anonymkode: 8a43f...0b5 Jeg vil gjerne høre hva du tenker KAN skje. ☺ TS: vær så snill å gjøre alle en tjeneste: ta forholdsregler, så kan vi komme tilbake til en vanlig hverdag fortest mulig!
stan Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: stenger seg inne Poenget her er jo å unngå å smitte andre før man selv oppdager at man selv er smittet. Hvis alle tok dette på alvor og isolerte seg så mye som praktisk mulig, så ville de som har smitten nå oppdage det uten å ha spredt det rundt. Da blir det et par tusen nye de neste ukene istedenfor titusener. 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er akkuratt det. Kan jo ikke avlyse hele livet mitt til august. Dessuten er jeg frisk selv, så skjønner ikke hvorfor jeg skal stenge meg Anonymkode: ce9a8...a54 Du vet at du kan være smittebærere og smittespreder før du evt blir syk? Men det driter du vel i? Anonymkode: 32855...a48 20
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 Alle mine nærmeste er i risikogrupper og kan faktisk dø av dette viruset. JEG har ikke samvittighet til å være den som smitter de med noe de kan dø av. Har du? Anonymkode: 8776b...a93 13
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 vær så snill å begrens det sosiale til et minimum en stund. hvorfor florerer det av kjøtthuer som deg i Norge? Dere er årsaken til krisen. Anonymkode: dd92b...1d3 18
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 Jeg går på jobb som vanlig (fordi jeg ikke har barn og vi foreløpig ikke er permittert). Ellers handler jeg bare det nødvendigste på de stilleste tidspunktene, og holder meg hjemme med nærmeste familie. Skulle egentlig i bursdag både til niesen min og bestemor i helgen, men begge deler utgår selvfølgelig. I tillegg til annen unødvendig sosial kontakt. Anonymkode: c841f...822 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde barn (🙈 dårlig gjort å tenke, jeg veeet). Hadde det bare vært meg kunne jeg godt ha låst meg inne et år jeg, jobbet hjemmefra, handlet dagligvarer via kolonial.no og gamet / sett Netflix på kveldene. Null stress. Men prøv å holde to barn under skolealder inne en hel dag.. Det går faen ikke. Vi må ut. Til de andre menneskene. Til smitterisiko. Hater det! Anonymkode: baea2...fce 4
Heisenberg Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 Vi er ikke helt i sjokk men vi følger de forholdsreglene som blir gitt for å begrense smitte. Siden du skriver på KG har du åpenbart tilgang til Internett. Der kan du finne masse informasjon om hvorfor vi skal ta disse forhåndsreglene. 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #19 Skrevet 13. mars 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 Jeg er ikke redd for å være syk, jeg er redd for å smitte noen. Jo mer vi isolerer oss, jo mer begrenser vi smitten, færre mennesker kommer til å dø og denne isolasjonen kommer til å være raskere over. Anonymkode: 0b69f...cbe 10
Gjest Lasox Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er alle i helt sjokk? Friske unge mennesker som hamstrer og stenger seg inne i dørene. altså det er lov å gå ut så lenge man har håndhygiene? Er ikke slik at hvis man går ut så vil viruset klistre seg til deg? mye overdrivelse her. Anonymkode: ce9a8...a54 Selvfølgelig hjelper det litt med å ha god håndhygiene, men men da må alle ha god håndhygiene og det er ikke tilfellet. Det å ta på en handlevogn og handlekurv nå er det verste jeg vet for jeg vet at viruset holder seg i live mellom 4 og 5 dager uten host og selv om jeg skulle ha god håndhygiene generelt så er det ikke nødvendigvis at jeg har det når jeg tar på handlevognen til tross for at jeg vasker meg rett før jeg drar. Man vil jo få bakterie av å ta på ting, og når man da tar på en av handlevognene og kurvene så kan viruset spre seg til deg siden det lever så lenge utenfor host (menneske). Jeg tar alle forholdsregler, men det er ikke dermed at man unngår smitten for det, men nå har jeg isolert meg på hytta for å unngå nærkontakt med mange mennesker ifra big city, men uansett om jeg tar forholdsregler så kan jeg allikevel bli smittet for det å bare være noen meter unna et annet menneske kan være nok til at man får viruset dersom mennesket har viruset uten å vite det. Endret 13. mars 2020 av Lasox
Anbefalte innlegg