Gå til innhold

Allergier i syden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det slik at lillegutt ( 7,5 år) kanskje ikke vil være nødt til å ta allergimedisin i syden. Han reagerer på Hassel, Or og Bjørk.

Vi skal sydover til sommeren og om han kan slippe å ta medisiner noen uker gjør vi gjerne det... :)

Har bestlit time hos fastlegen og skal spørre der også, men det er ikke før neste uke... ;)

Tenkte kanskje noen her inne hadde erfaringer?!

Videoannonse
Annonse
Gjest gaja ii
Skrevet

Vokser ikke så mye av de artene i middelhavsområdet - der nede er det mer vanlig å være allergisk mot olivenpollen o.l. Men det tar ei stund å utvikle allergier, så de fleste som er på ferie slipper unna symptomer. :-)

kommer jo sikkert litt an på hvor du er også.. syden har jo blitt et ganske stort land etterhvert :wink:

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_thomasine_*
Skrevet

Da er vi tilbake fra ferie og Lillegutt har ikke brukt medisin siden vi dro!!

Ikke antydning til astma eller allergiproblemer. Om ikke annet slapp han dytte i seg preparater noen uker... ;):)

Gjest Guest
Skrevet

Har selv pollenallergi, og kan nok klare meg uten medisiner når jeg er i områder med lite pollen. Men jeg bør starte med dem igjen noen dager før jeg reiser hjem slik at jeg får "bygd opp" imunforsvaret. Det allergier er veldig individuelt da.

Skrevet

Flott!

Min niese på 6 år har astma og pollenallergi. Hjemme i mai var hun veldig plaget og hostet.

Men etter et døgn i Spania ble hun helt bra! Hun har også eksem/kløe, og det ble også bra.

Gjest Gjest_Mimmi_*
Skrevet

Allergikere er ofte på helsereiser til lanzarote og canariøyene.

du skrev ikke hvor du skulle.

klimaet gjør godt for de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...