Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snill pike
Skrevet

Har aldri gjort det før, så har noen spørsmål....

1. Hvilken type til hvor?det finnes jo mange forskjellige typer(kaldvoks osv). Hva er best til armhulene, bikinilija og leggene?

2. Hva gjør dere før og etter for å få finest resultat og mindre smerte?

3. Er det lønnsomt i lengden (iforhold til hårfjerningskrem som jeg bruker nå. Selv syns jeg det er udrøyt- voks holder jo lengre)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til en hudpleiesalong og fått gjort dette.

varmvoks er best, men noe kliss å styre på med selv, og risiko for å rive av hud/brenne seg. feil teknikk kan gi inngrodde hår bl a, så dette ville jeg overlatt til hudpleieren. :rosasmil:

Gjest Virvel
Skrevet

Ikke få det til å høres så vanskelig ut, da. :tunge1: Det er ikke noe problem å gjøre det selv, men det krever litt trening. Begynn f.eks. med leggene, der er du ikke riktig så følsom som visse andre steder... Du må regne med at det gjør litt vondt, men det er en vanesak, og resultatet er absolutt verdt det. (Synes jeg, i hvert fall.)

Det kan også hende at resultatet ikke blir helt supert de første gangene, men øvelse gjør altså mester. Hvis du absolutt ikke får det til, kan det sikkert være greit å gå til en proff slik at du ser hvordan det skal gjøres.

Voksen jeg bruker heter Sessu Natural Hair Remover, og den kan brukes både varm og kald. Strips og alt du trenger følger med. (Fås bl.a. hos Parfymelle, sikkert andre parfymerier også. Koster ca 150 kr. Drøy!) Jeg bruker som regel voksen kald, og det funker greit både på bikinilinje og legger. Før voksing sørger jeg for at huden er helt ren og tørr, og etterpå smører jeg bare med bodylotion.

Skrevet

Voksing er ikke så vanskelig :-)

Jeg pleier å fjerne håret på leggene med voks/sukker. Har prøvd både varmvoks og strimler. Begge deler fungerer greit, til leggene er strimler vel så bra som varmvoks/sukker.

En gang jeg hadde dårlig råd kom jeg over en oppskrift på sukkring på nettet(søk på "body sugaring"). Du kan altså lage din egen sukkerløsning som fungerer som voks og ikke skiller seg nevneverdig fra den de selger hos The Body Shop. Dette er helt supert hvis du prøver å spare noen kroner, men er litt klissete og krever øvelse for å få riktig konsistens.

Gjest Snill Pike
Skrevet
Ikke få det til å høres så vanskelig ut, da. :tunge: Det er ikke noe problem å gjøre det selv, men det krever litt trening. Begynn f.eks. med leggene, der er du ikke riktig så følsom som visse andre steder... Du må regne med at det gjør litt vondt, men det er en vanesak, og resultatet er absolutt verdt det. (Synes jeg, i hvert fall.)

Det kan også hende at resultatet ikke blir helt supert de første gangene, men øvelse gjør altså mester. Hvis du absolutt ikke får det til, kan det sikkert være greit å gå til en proff slik at du ser hvordan det skal gjøres.

Voksen jeg bruker heter Sessu Natural Hair Remover, og den kan brukes både varm og kald. Strips og alt du trenger følger med. (Fås bl.a. hos Parfymelle, sikkert andre parfymerier også. Koster ca 150 kr. Drøy!) Jeg bruker som regel voksen kald, og det funker greit både på bikinilinje og legger. Før voksing sørger jeg for at huden er helt ren og tørr, og etterpå smører jeg bare med bodylotion.

Tusen takk, Virvel! Nå fikk jeg gode tips... Skal prøve å finne den voksen du skrev om eller den på Body Shop hvis de var bra...

Så for jeg se om jeg tør :o

Å gå til hudpleier for å vokse legger, bikinilinje og armhuler ofte blir vel litt for dyrt??!

Èn ting til jeg lurte på...

Hårene skal jo være så og så lange før man kan vokse? Hvor lang tid tar det før de blir så lange? Må man da gå hårete i noen uker flør neste voksing....da kan man jo ikke alltid være hårfri, liksom :roll:

Glad for svar!! :)

Skrevet

Voks hver fjerde uke, så de ikke vokser ut ujevnt.

de må være mellom 5 mm til 1 cm lange.

Gjest Virvel
Skrevet
Å gå til hudpleier for å vokse legger' date=' bikinilinje og armhuler ofte blir vel litt for dyrt??![/quote']

Det blir for dyrt for meg i hvert fall, så jeg har pent måttet lære meg å gjøre det på egen hånd. :-)

Når du først har vokset er det ikke sånn at alt håret spretter ut igjen helt på likt, du kan nok regne med at det blir "tynnet" ut litt, og dermed ikke like synlig. Når det begynner å bli litt lengde på de nye hårene er det bare å røske til igjen. :sjarmor: Det geniale med voks er jo at det ser naturlig ut mens hårene er i ferd med å vokse ut igjen, du får ikke den pinnsvinsveisen som du får etter barbering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...