Gå til innhold

er koronavirus menneskeskapt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne artikkelen er kommet i løpet av kun en til 2 uker. Forskere som har jobbet med rester av viriuset fra døde mennesker har fortsatt ikke funnet ut hvor vuruset gikk fra flaggermus, til en bat, til å kunne infisere et menneske. Og der snakker de om direkte fysisk kontakt. Dette viruset smitter både ved dråpe og luft. Noe døde kinesiske leger har klart å fortelle før de på mystisk vis forsvant og døde.

Det er fysisk umulig for forskning.no å kunne konkludere med at viruset ikke er menneskeskapt da de ikke har jobbet med å forske på det selv, og kun brukt tilfeldig "forskning" til å komme frem til dette, som så beleilig ble publisert når nordmenn begynte å få panikk. 

Du må gjerne tro på dette de presenterer. Og du må gjerne grave litt selv og følge med på hva forskere selv sier om dette i utallige youtube videoer der mange pør de ut om alle mulige vinklinger på det. Og selv de sier at ingen kan vite garantert hva som er skjedd da de ikke har adgang til pasient zero (som forøvrig ingen andre enn høytstående i kina vet hvem er) og som også forsvant på mystisk vis. Forskerne har ikke en prøve av viruset fra han, og dermed blir det ufattelig vanskelig å finne ut hva som må til for å f en vaksine som virker.

Så hvorfor tror du at Norge og en hel haug med andre land har spyttet ut så mange millioner på å forsøke å få laget en vaksine, og det fortest mulig? Allikevel er det ingen vaksiner som vil være klar før tidligst neste høst.

I videoer der den kinesiske presidenten vandrer i Wuhan, gjett hva innbyggere roper fra vinduer mens de blir tvunget til å vinke? "Fake, everything is fake!"

Jeg velger å forholde meg kritisk til alt, så får jeg selv se om jeg tok rett eller feil når året er omme. Jeg nekter å tro at Norge nå er i lockdown over et virus som er naturlig mutert fra et dyr som ikke skal kunne smitte mennesker.

Anonymkode: 0ff85...a43

Du burde være mer skeptisk til konspirasjonsteorier du 😉 Det er ikke forskere som er på youtube. 

Anonymkode: 50be2...b21

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde være mer skeptisk til konspirasjonsteorier du 😉 Det er ikke forskere som er på youtube. 

Mennesker som er seriøst opptatt av temaet er på Youtube og poster dokumentarer og intervjuer, deriblant en hel del seriøse kanaler som graver dypt i dette for å finne ut hva som er realistisk, sannsynlig og mulig. Gidder ikke lete opp disse, du får lete rundt selv.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som er seriøst opptatt av temaet er på Youtube og poster dokumentarer og intervjuer, deriblant en hel del seriøse kanaler som graver dypt i dette for å finne ut hva som er realistisk, sannsynlig og mulig. Gidder ikke lete opp disse, du får lete rundt selv.

Jeg kommer ikke til å lete etter videoer på youtube nei 😀 Forholder meg til hva leger og myndigheter sier.

• Liker 4
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er menneskeskapt. Det er jo så perfekt konstruert at jeg kan ikke tenke meg noe annet. Man blir smittet og sprer smitten uten å vite det fordi man har ingen symptomer i ca 2 uker og har da allerede rukket å spredd det videre til utallige mennesker. Ikke er det sikkert at man får symptomer en gang og hvis det kjennes ut for noen som en forkjølelse eller mild influensa så blir det jo ikke tenkt noe mer over det. Det at viruset er så utrolig smittsomt og kan overleve på flater i flere timer eller døgn, det er jo nesten for godt til å være sant. Vi er også veldig usikre på om man faktisk blir immun. Et perfekt bio våpen.

Det ble holdt skjult lenge da det først brøt ut i Kina og folk som advarte mot viruset (både leger og journalister) forsvant eller døde. Hmm..

Dette er bare mine tanker, tror ikke jeg sitter på noe fasit.

Anonymkode: 6063a...920

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser over en del av egenskapene til viruset som er veldig uvanlige til virus (jeg er veldig interessert i virus og kan derfor en del om det) å være, og det er en ting om det hadde oppstått om 50 år - men et virus SÅ ulikt alt annet vi har sett, og så ulikt virus fra samme familie... Spørs om det ikke kan ha tatt seg en omvei innom et laboratorie. Ikke at det nødvendigvis har ment å bli sluppet ut (enda ihvertfall), men om det kan ha skjedd ved et uhell, rømt noen forsøksdyr, en forsker har blitt smittet ved uhell eller noe slikt.

Anonymkode: b9bcf...385

• Liker 2
Skrevet
On 3/13/2020 at 8:44 PM, AnonymBruker said:

Kan et land sende ut et militær fly å bombe laboratorium i wuhan, så får slettet det engang for alle? 

Anonymkode: d7acd...31f

Vi er interessert i at det forskes på virus; forskningsresultatene kan brukes positivt for mennesker. Vi vil naturligvis ikke at noen skal starte biologisk krig.

Skrevet
På 13.3.2020 den 20.47, AnonymBruker skrev:

En teori går ut på at Kina laget det mtp for mange mennesker som bor i landet. Svine og fugleinfluensa er oxo fra Kina..

Anonymkode: f9765...751

Nei, det er de oxo ikke. Det siste utbruddet av svineinfluensa hadde sitt opphav i Mexico. Det stemmer riktignok at det siste utbruddet av fugleinfluensa kom fra Kina, men det har gjennom historien vært flere influensautbrudd fra svin og fugl til mennesker, for eksempel "spanskesyken". Dette er ikke noe kineserne har "funnet opp".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2020 den 20.37, AnonymBruker skrev:

jeg tviler etter å ha lest den informasjonen jeg fikk fra forum her, og det er langt mer verre informasjon enn det media klarer å formidle. 

Hæ? Hvilket forum/hvem/hva er forum??

Anonymkode: 1ebd3...290

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2020 den 20.50, AnonymBruker skrev:

igjen du er klar over at du har norsk pass, og er nordmann, og nordmenn er naive. 

Du mener du vet at et vilt fremmed menneske faktisk er nordmann og har norsk pass? Men at vedkommende kanskje ikke vet det selv??

Anonymkode: 1ebd3...290

AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2020 den 20.52, AnonymBruker skrev:

644CE24A-A6D3-4F1B-A42D-8A433C148167.jpeg

Anonymkode: 81ff3...31a

På 14.3.2020 den 0.00, Highhopes skrev:

Ok? Utdyp gjerne. 

På 14.3.2020 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Bildet er falskt. Det siste bildet er fra en annen episode og corona er redigert inn...

Anonymkode: 2fc94...1cd

??

Anonymkode: 80253...5e0

AnonymBruker
Skrevet

dokumentaren som nøster opp i hva som egentlig skjedde, og hvordan dette viruset ble til, kommer til å bli svært rik. Dette tema er liksom blitt allemannseie. Tror neppe siste ord er blitt sagt. 

Kineserne ville jo skjule utbruddet. Bare det vitner om dårlig ledelse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

??

Anonymkode: 80253...5e0

Apokalypse Meow er det som står under. 

Anonymkode: d7f55...bd2

AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2020 den 20.52, AnonymBruker skrev:

644CE24A-A6D3-4F1B-A42D-8A433C148167.jpeg

Anonymkode: 81ff3...31a

Du vet at influensa også er en form for koronavirus?

Anonymkode: 49ec7...355

• Opprett ny...