AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Er det ikke? Danmark stenger i morgen. Hvem andre i Europa har stengt og skal stenge? Italia. Anonymkode: 163a2...f1b 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Polen stenger nå. Anonymkode: 0ebbc...daf 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Tsjekkia har stengt. Anonymkode: 0ebbc...daf 1
Tough cookie Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Hva med vareimport hvis grensene blir stengt? 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 (endret) Ja, det er på høy tid. Endret 13. mars 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Anne 69 skrev: Hva med vareimport hvis grensene blir stengt? De må jo gjennom uansett. Vi må ha mat og medisiner. Anonymkode: 660cd...9cf 1
Jessic_a Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Anne 69 skrev: Hva med vareimport hvis grensene blir stengt? De blir selvsagt sluppet inn uten problem. Problemet er turister og andre 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Dersom det jeg leser her inne er representativt for befolkningen, evner tydeligvis mange ikke å holde seg i ro hjemme, og nekter å innordne seg etter nåværende retningslinjer. Derfor går det nok snart mot portforbud, dessverre. Anonymkode: c1766...715 5
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 (endret) Ja Norge burde stenge grensene, portforbud burde også innføres. Alle Europeiske land burde stenge grensene sine, det eneste som burde få lov til å krysse grenser er livsnødvendig utstyr om det er nødvendig. Men jeg har ikke særlig tro på at Norge kommer til å gjøre det, jeg vil ihvertfall bli veldig overrasket om det skjer. Endret 13. mars 2020 av Aragorn ll Elessar 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Ja Norge burde stenge grensene, portforbud burde også innføres. Alle Europeiske land burde stenge grensene for alt som ikke er livsnødvendig. Men jeg har ikke særlig tro på at Norge kommer til å gjøre det, jeg vil ihvertfall bli veldig overrasket om det skjer. Det er fullstendig galskap å gjøre det spør du meg. Nå finnes maskiner som har stor screeningkapasitet, man kunne heller opprettet pliktig scanning ved ankomst til Norge. Å lukke ned samfunn på denne måten vil ta knekken på Norge, og det vil ta knekken på den moderne verden. Om tre måneder løper folk rundt og dreper hverandre der de leter etter bensin, mat og husly hvis dette fortsetter. Anonymkode: 13eac...92f 4
Jajajane Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, Anne 69 skrev: Hva med vareimport hvis grensene blir stengt? Det er åpent for det i Danmark. Men ikke åpent for noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Jajajane skrev: Det er åpent for det i Danmark. Men ikke åpent for noe annet. Hva med transittrafikken som skal videre til Tyskland ? Trailertrafikk osv. ? Anonymkode: 6db17...e34 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, Anne 69 said: Hva med vareimport hvis grensene blir stengt? Alt av varer går som normalt. Det er reisende trafikk som er problemet. Turister inn, og håpløse nordmenn som innbiller seg at de kan fortsette å reise som før. Anonymkode: 163a2...f1b 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fullstendig galskap å gjøre det spør du meg. Nå finnes maskiner som har stor screeningkapasitet, man kunne heller opprettet pliktig scanning ved ankomst til Norge. Å lukke ned samfunn på denne måten vil ta knekken på Norge, og det vil ta knekken på den moderne verden. Om tre måneder løper folk rundt og dreper hverandre der de leter etter bensin, mat og husly hvis dette fortsetter. Anonymkode: 13eac...92f Verden stopper ikke opp fordi man ikke får reise til utlandet på en stund. Det er snakk om å stenge grensen for turister ikke for mat, medisiner og andre livsnødvendige ting. Anonymkode: 8a9f3...1b9 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verden stopper ikke opp fordi man ikke får reise til utlandet på en stund. Det er snakk om å stenge grensen for turister ikke for mat, medisiner og andre livsnødvendige ting. Anonymkode: 8a9f3...1b9 Nå tenker jeg ikke på turister men alle næringslivsdrivende for eksempel. Det er mye som ikke kan gjøres over digitale møter. Men hvis folk vil våkne opp til en virkelighet der Norge har knekt økonomi etterpå, så bevare meg vel. Men da blir det ingen jobb, og det blir etterhvert ingen velferdsstat. Da er det fattigdom som venter de neste ti årene. Anonymkode: 13eac...92f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Nå tenker jeg ikke på turister men alle næringslivsdrivende for eksempel. Det er mye som ikke kan gjøres over digitale møter. Men hvis folk vil våkne opp til en virkelighet der Norge har knekt økonomi etterpå, så bevare meg vel. Men da blir det ingen jobb, og det blir etterhvert ingen velferdsstat. Da er det fattigdom som venter de neste ti årene. Anonymkode: 13eac...92f Nå står faktisk valget mellom en potensiell risiko for et ekstremt høyt dødsfall i Norge, mye høyere enn hva myndighetene har turt å si offentlig. Så hva velger du? Å redde flest mulige nordmenn, eller en rask og sikker utradering av den norske befolkning? For dette viruset lar seg ikke stoppe slik folk holder på nå. Eller hvorfor tror du at så mange land velger å gå så drastisk til verk? Til og med USA vil ha lockdown nå og jobber mot å få det. Helt ærlig talt er det da bedriftene og pengene som er viktigst? Hvem skal de tjene penger på når folk dør som fluer? Anonymkode: 163a2...f1b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fullstendig galskap å gjøre det spør du meg. Nå finnes maskiner som har stor screeningkapasitet, man kunne heller opprettet pliktig scanning ved ankomst til Norge. Å lukke ned samfunn på denne måten vil ta knekken på Norge, og det vil ta knekken på den moderne verden. Om tre måneder løper folk rundt og dreper hverandre der de leter etter bensin, mat og husly hvis dette fortsetter. Anonymkode: 13eac...92f Jeg er redd dette er starten på 3 verdenskrig Anonymkode: 0c128...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #19 Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd dette er starten på 3 verdenskrig Anonymkode: 0c128...1ae Litt vel paranoid er vi ? Anonymkode: 8a9f3...1b9 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 Herregud... folk kommer ikke til å gå rundt og drepe hverandre. Det kommer til å være nok av mat og annet folk trenger i lang tid fremover, og produksjon og import av mat osv. stopper neppe totalt opp. Se på Kina. Store deler av landet har vært stengt i lang tid (tror de har begynt å løsne grepet litt igjen enkelte steder nå?) og det er ingen tegn til at folk er i ferd med å drepe hverandre for bensin eller toalettpapir... økonomien vil få seg en stor knekk, men kommer mest sannsynlig til å vokse seg sterkere enn det var i utgangspunktet etterhvert som dette er over. Anonymkode: 0270a...b05
Anbefalte innlegg