Gå til innhold

Det positive ved koronavirus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker ingen om det positive ved koronavirus? 

Som at foreldre endelig blir tvunget til å være med barna sine i stedet for at andre skal ta seg av dem mens de jobber i hele dag?

Det er muligens stressende for mange, men det sosiale båndet som blir bygget opp i disse tidene er i det lange løp verdt det. 

Anonymkode: 84a4a...526

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det positive er at mange jenter ikke bruker penger på utseende som dragqueens 😛

Anonymkode: 75fed...bee

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

At ingen lenger kan mase og gnåle om at jeg må komme meg ut og være sosial og date.

Anonymkode: 17997...6d7

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det positive er at mange jenter ikke bruker penger på utseende som dragqueens 😛

... Siden alle skjønnhetssalonger osv er stengt

Skrevet

Mindre forurensing 😊

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Slippe å stå tidlig opp pga jeg må få barnet på skolen.

Mye tid til å være ute sammen med barnet

Anonymkode: f3ec0...d1c

• Liker 12
Skrevet

Tja, det kommer jo an på hvordan det utvikler seg.. men for moder jord vil det vel være positivt hvis hun blir kvitt en god del av oss...?🤭

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Mer overtid på oss sykepleiere

Anonymkode: 681af...0e3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Endelig er det ingen som reagerer på at jeg aldri er sosial😀

Anonymkode: eda08...ec8

• Liker 20
Skrevet
Sitat

Hvorfor snakker ingen om det positive ved koronavirus? 

Som at foreldre endelig blir tvunget til å være med barna sine i stedet for at andre skal ta seg av dem mens de jobber i hele dag?

Det er muligens stressende for mange, men det sosiale båndet som blir bygget opp i disse tidene er i det lange løp verdt det. 

Det er for tidlig å i det hele tatt si noe positivt om dette kanskje ?. Akkurat nå er det krise overalt , folk er redde. Kanskje ei gang i fremtida ,hvem vet. Så på avisen for ei stund tilbake om at det var positivt for miljøet(forurensning) i kina eller no sånt men leste ikke så nøye. Så bare overskriften "positivt + corona "..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er utrolig deilig å jobbe hjemmefra (hjemmekontor)! Skulle ønske jeg kunne gjort det hver dag til vanlig også, eller i hvert fall 2-3 dager i uka. 

Anonymkode: fe8a9...d19

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det positive for meg som introvert er at resten av landet også må være introverte nå😂 Endelig ingen pushing på sosiale aktiviteter og to do's. Jeg kan endelig holde meg helt for meg selv uten å måtte ta hensyn til alle som trenger sosial kontakt 😂

Anonymkode: 03d68...420

• Liker 15
Skrevet

Nå får du det til å høres ut som alle disse foreldrene har fri fra jobben og kan bruke hele dagen til koselige aktiviteter. Det er ikke helt sånn, altså. Vi voksne her i huset må jobbe 7,5 timer hver dag selv om viruset herjer, og da blir det sånn passe koselig vil jeg si. Helgene blir nok fine, da :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det positive for meg som introvert er at resten av landet også må være introverte nå😂 Endelig ingen pushing på sosiale aktiviteter og to do's. Jeg kan endelig holde meg helt for meg selv uten å måtte ta hensyn til alle som trenger sosial kontakt 😂

Anonymkode: 03d68...420

Skjermbilde 2020-03-12 kl. 22.12.56.png

• Liker 20
Skrevet

Jeg er EKSTROVERT :(((((. Greit å være alene av og til. Men at dette kommer til å vare ganske lenge, blir jeg utmattet 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Nå får du det til å høres ut som alle disse foreldrene har fri fra jobben og kan bruke hele dagen til koselige aktiviteter. Det er ikke helt sånn, altså. Vi voksne her i huset må jobbe 7,5 timer hver dag selv om viruset herjer, og da blir det sånn passe koselig vil jeg si. Helgene blir nok fine, da :) 

Nettopp, blir skikkelig stress å skulle prøve å konsentrere seg om jobbe  mens toåringen roper mamma mamma mamma mamma og helst skal trykke på tastaturet mitt. 

Anonymkode: 7f2c2...459

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å kunne være hjemme uten det evige mas om å være ekstrovert! 

Mindre forurensing. 

Det blir stille for alle. Ikke den patetiske konkurransen om hvem som har gjort mest interessante ting. 

Anonymkode: 7a51b...8e9

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, boooooo skrev:

Jeg er EKSTROVERT :(((((. Greit å være alene av og til. Men at dette kommer til å vare ganske lenge, blir jeg utmattet 

Jeg og, jeg har brakkesjuke allerede, kommer til å bli mentalt ustabil innen få dager😖😖

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre i dag aner ikke hvordan de skal omgå sine egne barn. Barna er fremmede for dem. Nå for tiden har barna et nærmere forhold til de barnehageansatte enn sine egne foreldre.

Anonymkode: c1436...47e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Bra for klima, mindre luftforurensning i kina for innbeggerne, får erfart pandemi slik at vi kan ha bedre ordninger senere for å unngå krise. Mer tid hjemme enn før og slappe av (som er positivt for meg)

Anonymkode: 761ad...5c7

• Liker 5
  • Opprett ny...