AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Naboen som bor over gangen for meg, har karantenefest og det raser inn unge studenter som er fulle. De er sikkert 20 stk der inne allerede. De går ut og inn av dørene for å røyke og noen sitter i oppgangen og snakker, mens de tar på gelenderet, dører og andre overflater. Bør jeg være bekymret? Er i risikogruppe.. Anonymkode: aacfa...38f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Ring politiet, det hadde jeg gjort. 02800 er nummeret, de kan gi deg råd evt. Anonymkode: ec491...810 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Ts her. Jeg snakket med de andre naboene i oppgangen, og det er ingen som bryr seg. De så bare rart på meg og sier at det går sikkert bra, jeg må slappe av.. Jeg hadde ikke likt det selv om jeg ikke hadde vært i risiko gruppen Anonymkode: aacfa...38f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Ring politiet. Håper politiet skriver ned alle personalia. Gi listen til kommuneoverlegen. Og at de blir satt i tvungen karantene. Hvor er foreldrene? Anonymkode: d5601...8ae 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Ring politiet. Håper politiet skriver ned alle personalia. Gi listen til kommuneoverlegen. Og at de blir satt i tvungen karantene. Hvor er foreldrene? Anonymkode: d5601...8ae FORELDRENE? Det er studenter. Anonymkode: b8a5d...510 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdMWe5/politi-advarer-ungdom-og-russ-mot-festing-blir-kontaktet-om-feiringer-av-skolefri Anonymkode: cbefb...1d0
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg snakket med de andre naboene i oppgangen, og det er ingen som bryr seg. De så bare rart på meg og sier at det går sikkert bra, jeg må slappe av.. Jeg hadde ikke likt det selv om jeg ikke hadde vært i risiko gruppen Anonymkode: aacfa...38f Dårlig idé å snakke med de andre naboene med mindre det var via telefon. Hold deg inne. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring politiet. Håper politiet skriver ned alle personalia. Gi listen til kommuneoverlegen. Og at de blir satt i tvungen karantene. Hvor er foreldrene? Anonymkode: d5601...8ae Hva skal foreldrene gjøre? Det er studenter det er snakk om, ikke ungdomsskoleelever! Anonymkode: e6f3d...9a6 1
youcancallmejune Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Du blir ikke smittet gjennom døra, men det kan selvsagt være virus på rekkverk og dørhåndtak. Du som tilhører en risikogruppe bør være forsiktig. Jeg ville brukt engangshansker hvis jeg måtte dele inngangsdør, oppgang og heis med mange andre. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Iceman skrev: Dårlig idé å snakke med de andre naboene med mindre det var via telefon. Hold deg inne. Holder man litt avstand går det som regel bra. Men siden TS er i en risikogruppe bør hun ikke oppsøke studentene. La de holde på, det er jo bare dumt av dem. Men jeg ville ringt politiet dersom de bråker når det skal være stille. Om de tar på vegger/gelendere osv. så bør man rett og slett bare unngå å ta på det selv. Virus som dette overlever ikke så lenge i ikke biologisk materie. Anonymkode: 9ef08...090
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 Ring politiet med en gang! Anonymkode: 02b47...2d7 1
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, youcancallmejune skrev: Du blir ikke smittet gjennom døra, men det kan selvsagt være virus på rekkverk og dørhåndtak. Du som tilhører en risikogruppe bør være forsiktig. Jeg ville brukt engangshansker hvis jeg måtte dele inngangsdør, oppgang og heis med mange andre. Kan og med fordel bruke åndedrettsvern når man går igjennom felleskorridorer, SARS-2 kan overleve i lufta i opptil 3 timer. 1
youcancallmejune Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Iceman skrev: Kan og med fordel bruke åndedrettsvern når man går igjennom felleskorridorer, SARS-2 kan overleve i lufta i opptil 3 timer. Ja, det har du rett i. Jeg så for meg at hun ikke skulle gå ut før i morgen, men hvis hun skal ut nå i kveld er det litt risikabelt. De bør helt klart ikke holde til i oppgangen men i det minste pelle seg inn i leiligheten.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 Ring politiet. Anonymkode: 3a0f7...aa6 1
Iceman Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 På 13.3.2020 den 19.59, AnonymBruker skrev: Holder man litt avstand går det som regel bra. Men siden TS er i en risikogruppe bør hun ikke oppsøke studentene. La de holde på, det er jo bare dumt av dem. Men jeg ville ringt politiet dersom de bråker når det skal være stille. Om de tar på vegger/gelendere osv. så bør man rett og slett bare unngå å ta på det selv. Virus som dette overlever ikke så lenge i ikke biologisk materie. Anonymkode: 9ef08...090 Slutt å hør på FHI og "1 meter" regelen deres, de har ikke satt seg inn i dette ordentlig enda. De er farlig på etterskudd. Coronavirus can travel twice as far as official ‘safe distance’ and stay in air for 30 minutes, Chinese study finds Authorities advise people to stay 1-2 metres apart, but researchers found that a bus passenger infected fellow travellers sitting 4.5 metres away The scientists behind the research said their investigation also highlighted the importance of wearing face masks because of the length of time it can linger
Anbefalte innlegg