kikkana Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Er jeg langt ute på jordet nå, eller har jeg rett når dette er et varsko her når det gjelder landbruk? Neste krise kan være x30 dette her og da er det bare å glemme import av mat. Kjener flere som ønsker at landbruket ikke skal subsidieres i noen form og at bønder like gjerne kan legge ned. Vi skal da leve av import. Dette er selvfølgelig folk som stemmer til høyre. De glemmer selvsagt hvor lite bærekraftig og sårbar dette kapitalist systemet egentlig er. Samtidig har du de ekstreme miljøaktivistene som også mener at norsk landbruk bør gå dunken og at arealet for norsk landbruk bør reduseres. De tror det går an å satse på grønnsaker i hagen. Noe som helt sikker hadde hjulpet på, men da måtte vi hatt en kraftig hehjerta dugnad og alle bønder på lag. Så da spørr jeg dere som faktisk mener at import er tingen, noe høyresiden legger opp til. Hva skal vi gjøre når disse krisene oppstår? Lokal produsert mat er ganske så viktig vil jeg tro, minimum nasjonalt produsert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Vi ser ihvertfall en av sidene ved globalisering som bare dommedagsprofeter trodde på for et par måneder siden. Både spredningen av viruset, men også hvor avhengige vi har blitt av en leverandør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Del Skrevet 16. mars 2020 Nei høyre politikken kjører oss i grøfta Anonymkode: 4cfd1...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Del Skrevet 16. mars 2020 Ja det er høyreregjeringa sin skyld. Viruset, dårlig vær, det meste. Hadde SV styrt ville gatene vært brolagt ned gull, og kreft hadde vært kurert. Anonymkode: 64099...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg