AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Flere? Mener jo ikke at jeg vil ha sykdom. Var redd for omgangssyke før, nå ble det plutselig veldig uskyldig. men om jeg kunne valgt nå og det måtte være noe så hadde jeg ville valgt omgangssyke. Omgangssyke stenger ihvertfall ikke ned et helt samfunn. Gleder meg faktisk til jul når mediene begynner å skrive om omgangssyke igjen. Ja, jeg høres sikkert gal ut. Men når man setter dette i perspektiv så blir omgangssyke noe man heller ville hatt. Anonymkode: 73d89...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Trur vi har godt av dette her. Slik vi ser hvor svakt samfunnet er ☺️ Anonymkode: 07889...730 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 Nei, omgangssyke vil jeg aldri ha. Det er djevelens verk. Anonymkode: 672a8...c80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Del Skrevet 13. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trur vi har godt av dette her. Slik vi ser hvor svakt samfunnet er ☺️ Anonymkode: 07889...730 Sant det. Anonymkode: 73d89...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, omgangssyke vil jeg aldri ha. Det er djevelens verk. Anonymkode: 672a8...c80 Ville ikke det jeg heller, men ville heller valgt det over dette her. Anonymkode: 73d89...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Del Skrevet 13. mars 2020 Omgangssyke kan fint stenge ned et helt samfunn om hadde vært like utbredt som korona er nå! Anonymkode: 2f275...5b9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Omgangssyke kan fint stenge ned et helt samfunn om hadde vært like utbredt som korona er nå! Anonymkode: 2f275...5b9 Ja, kunne kanskje det. Men Omgangssyke er ikke potensielt dødelig, og vi vet hva det er. Hvis man dør av det er man veldig dårlig fra før av. Anonymkode: 73d89...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 13. mars 2020 #8 Del Skrevet 13. mars 2020 Du som har handla alt dopapiret kanskje?🤣 Selge med skyhøy fortjeneste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Del Skrevet 13. mars 2020 Nei fy! Omgangssyke er det verste! Om det ender som en pandemi så vil folk dø av det også og hysteriet ville vært stort. Omgangssyke er mye tøffere for mannen i gata enn korona, men korona er tøffere for noen utsatte grupper. Anonymkode: 5091f...ad0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Del Skrevet 13. mars 2020 22 minutter siden, Nina1975 skrev: Du som har handla alt dopapiret kanskje?🤣 Selge med skyhøy fortjeneste? Nei, jeg har bare noen ruller igjen 🤣 Vet ikke helt hva jeg gjør når det blir tomt. Jeg tør nemlig ikke å gå på butikken. Anonymkode: 73d89...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Del Skrevet 13. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei fy! Omgangssyke er det verste! Om det ender som en pandemi så vil folk dø av det også og hysteriet ville vært stort. Omgangssyke er mye tøffere for mannen i gata enn korona, men korona er tøffere for noen utsatte grupper. Anonymkode: 5091f...ad0 Det har jeg ikke tenkt på. Men ja, hvis det hadde blitt en pandemi så hadde det vel blitt noen dødstall da også. Anonymkode: 73d89...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 13. mars 2020 #12 Del Skrevet 13. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, kunne kanskje det. Men Omgangssyke er ikke potensielt dødelig, og vi vet hva det er. Hvis man dør av det er man veldig dårlig fra før av. Anonymkode: 73d89...f3f Du undervurderer omgangssyke. Er det noe babyer dør av er det nettopp omgangssyke. Se bare på antall sykehusinnleggelser etter at rotavirus vaksinen ble innført for spedbarn. Det er et veldig farlig virus for store deler av befolkningen akkurat som korona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, førstedamen skrev: Du undervurderer omgangssyke. Er det noe babyer dør av er det nettopp omgangssyke. Se bare på antall sykehusinnleggelser etter at rotavirus vaksinen ble innført for spedbarn. Det er et veldig farlig virus for store deler av befolkningen akkurat som korona. Ja, det er skumle greier det også. Husker da min var liten for ca 20 år siden, da var det flere sped/småbarn som ble innlagt. Det var skikkelig tøffe, langvarige greier. Anonymkode: 672a8...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Del Skrevet 13. mars 2020 Mitt håp er at folk lærer seg skikkelig smittevernhygiene av denne pandemien, så kanskje spredningen av omgangssyke blir litt mindre når neste vinter kommer. Jeg tar heller en ekstrem influensaepidemi en gang hvert tiende år enn omgangssyke flere ganger hver vinter. Hilsen emetofob Anonymkode: 9ecd3...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #15 Del Skrevet 13. mars 2020 Kan ikke sammenligne dette med omgangssyke. Folk dør av dette, 5% av alle som får det. 10% trenger intensivbehandling, hvis helsevesenet kollapser dør 10% av de smittede. Ved 70% smittede i Norge så dør 370.000 med sprengt helsevesen, med en smitte spredt utover tid kan det hende vi slipper unna med at "bare" 185.000 dør i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 13. mars 2020 #16 Del Skrevet 13. mars 2020 12 minutter siden, Iceman skrev: Kan ikke sammenligne dette med omgangssyke. Folk dør av dette, 5% av alle som får det. 10% trenger intensivbehandling, hvis helsevesenet kollapser dør 10% av de smittede. Ved 70% smittede i Norge så dør 370.000 med sprengt helsevesen, med en smitte spredt utover tid kan det hende vi slipper unna med at "bare" 185.000 dør i Norge. Tror nok vi hadde fått noen dødstall om omgangssyke også ble en pandemi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #17 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, jordbær86 skrev: Tror nok vi hadde fått noen dødstall om omgangssyke også ble en pandemi. Ikke i nærheten av så mange som kan dø av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 13. mars 2020 #18 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Iceman skrev: Ikke i nærheten av så mange som kan dø av dette. Så du mener at når dette er over så er halve Norge utslettet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #19 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, jordbær86 skrev: Så du mener at når dette er over så er halve Norge utslettet? Med fri spredning og kollaps i helsevesen sa jeg 370.000, det er ikke halve Norge men det ville vært den verste krisen i Norgeshistorien i antall liv tapt. Med begrensning i spredning utover tid kan vi nok regne med rundt 185.000. Det blir i tillegg å være en god del med varige lungeskader blant de overlevende. De tiltakene som nå har blitt iverksatt kan kanskje gjøre at de ikke blir 70% smittede, da vil i så fall tallet døde gå ned og. Klarer vi å sette i gang harde tiltak for å stoppe smitten og ha kontroll på grensene til resten av verden er ferdig med dette så kan vi være heldige å slippe unna med noen få tusen døde. Derfor er det viktig at tiltak blir gjort, mer enn det som har blitt satt i gang nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Del Skrevet 14. mars 2020 5 timer siden, Iceman skrev: Med fri spredning og kollaps i helsevesen sa jeg 370.000, det er ikke halve Norge men det ville vært den verste krisen i Norgeshistorien i antall liv tapt. Med begrensning i spredning utover tid kan vi nok regne med rundt 185.000. Det blir i tillegg å være en god del med varige lungeskader blant de overlevende. De tiltakene som nå har blitt iverksatt kan kanskje gjøre at de ikke blir 70% smittede, da vil i så fall tallet døde gå ned og. Klarer vi å sette i gang harde tiltak for å stoppe smitten og ha kontroll på grensene til resten av verden er ferdig med dette så kan vi være heldige å slippe unna med noen få tusen døde. Derfor er det viktig at tiltak blir gjort, mer enn det som har blitt satt i gang nå. Ro ned 😂😂 regner med du er en av dei som er helt manisk.... Anonymkode: 07889...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg