Silva Pluvialis Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 (endret) . Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Håndvask, håndvask og atter håndvask. Liker ikke folkemengder uansett, handler når jeg veit det er minst folk. Bruker ikke kollektiv (fordi det ikke eksisterer her hvor jeg bor). Har handlet såppas i dag at jeg ikke trenger å dra på butikken før tidligst torsdag (med mindre vi går tomme for pålegg liksom) ellers holder jeg bare avstand. Ikke håndhilsing osv. Anonymkode: 7926d...61e 1
Tallla Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Prøver å holde meg unna andre. Blir jeg rastløs tar jeg en gåtur eller kjører en runde. Har bestilt mat levering. Skal ikke på jobb før neste uke, så har ikke tenkt til å oppsøke noen før det.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Jeg jobber hjemme. Mannen er i helsevesenet, men de har strenge tiltak, og han kjører fra garasje til garasje. Jeg ukeshandler, som vanlig. Spriter før jeg går inn i butikken, legger varer rett i handlenett som vanlig, spriter når jeg er tilbake i bilen. Vi legger nøkler og veske fra oss rett ved døren. Vasker hender, skifter klær. Akkurat som vanlig. Vi er ikke ute på middager, konserter, teater, jobbarrangement, med mer. Dette er vel den eneste store forskjellen. Så eneste store forskjellen er vel det sosiale, samt litt ekstra spriting. Anonymkode: f7b64...c56 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Holder meg hjemme minimum 23,5 timer i døgnet med ekstremt lite kontakt ansikt til ansikt med andre mennesker, hansker og antibac ved håndtering av søppel, heis, dører og post. Anonymkode: cae8a...96f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Har stortsett alt jeg trenger i hus hvertfall for en uke-10 dager fremover. Minst mulig i butikk, god håndhygiene før og etter. Holder oss unna andre folk, selvvalgt karantene kan man nesten si. Mannen er på jobb, men han er helt alene på kontoret da alle andre har hjemmekontor, jeg er hjemme med barnet. Er i risikogruppe selv, har astma og er i tillegg gravid i første trimester, så vil unngå smitte for alt det er verdt. Anonymkode: 78dd3...6e4 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber hjemme. Mannen er i helsevesenet, men de har strenge tiltak, og han kjører fra garasje til garasje. Jeg ukeshandler, som vanlig. Spriter før jeg går inn i butikken, legger varer rett i handlenett som vanlig, spriter når jeg er tilbake i bilen. Vi legger nøkler og veske fra oss rett ved døren. Vasker hender, skifter klær. Akkurat som vanlig. Vi er ikke ute på middager, konserter, teater, jobbarrangement, med mer. Dette er vel den eneste store forskjellen. Så eneste store forskjellen er vel det sosiale, samt litt ekstra spriting. Anonymkode: f7b64...c56 Skifter du alltid klær når du kommer hjem...? Anonymkode: 41067...47b
Krok1 Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Er ikke sammen med folk som er potensielt utsatt for smitte og opprettholder normal hygiene. Er uansett så mye hjemme at de "nye" tiltakene ikke gjør stor forskjell for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Holder meg hjemme så mye jeg, sammen med mann og barn. Begrenser tiden ute. Holder avstand. Vasker hendene. Går tur i det fine været, holder da avstand til folk jeg møter. Smiler og sier hei! Skal på " besøk" til en venninne i morgen. Skal sitte med 2-3 meters avstand på plattingen hennes. Hun sliter litt med ensomhet og angst. Regner med at i løpet at disse 14 dagene kommer boden til å bli ryddet. Pluss en god opprydning i hele huset. Forrige uke kjøpte vi inn nytt møblement til badet. Det blir satt opp nå i helgen. Kanskje det også blir litt maling av et rom. Anonymkode: 0e1c2...c1a 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 Holder meg mest mulig hjemme, drar kun på butikken. Er mer nøye med håndvask enn før. Anonymkode: a1c8f...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Jeg holder meg selv og barna hjemme. Er ute på gåturer og handler om nødvendig, men that's it. Ingen aktiviteter, ingen unødvendig sosial omgang. Kommer til å bli bra lei av hverandre på to uker, men sånn er det... ingen vits med lockdown hvis alle flyr rundt som vanlig og har barnebursdag, lekegrupper osv. Anonymkode: 558b2...6f3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 Har hjemmekontor, handler på Kolonial.no, kjører ikke kollektivt, god avstand til folk, tar meg ikke i ansiktet når jeg ikke er hjemme, veldig god håndhygiene Anonymkode: c8adb...30d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 Vasker hender utrolig ofte 🙂. Ukeshandler (kjører egen bil). Er ikke ute på noe sosialt. Har en som er gammel og syk i nær familie, så jeg safer max for å kunne ta meg av henne. Anonymkode: 2c6c5...3c8 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 Jeg har holdt meg for meg selv helt siden utbruddet startet og har i all hovedsak vært hjemme utover ting jeg som er helt nødvendig. Jeg skjønte med en gang at det kom til å bli katastrofe, selv om mange svært hardnakket kalte meg og alle andre som tenkte det samme for "hysterikere og dommedagsprofeter". Jeg treffer ikke venner, familie eller bekjente for å unngå å bli eksponert selv og eksponere andre. Merker at spesielt overfor nær familie og venner så er jeg svært protektiv. Jeg vil ikke treffe dem fordi jeg ikke tror jeg kunne levd med meg selv om jeg hadde smittet dem og de hadde dødd. Jeg har ikke vært manisk på vasking, jeg har bare oppgradert noen detaljer som jeg tror er viktige fordi jeg tror den største downfallen er kontakt med andre. Jeg vasker hendene som det første jeg gjør etter å ha vært ute ett ærend, vasker mat som ikke kokes godt, prøver å holde hender unna ansiktet og spiser mat jeg normalt spiser med hendene med kniv og gaffel.Jeg tar ikke noen dørhåndtak andre steder enn hjemme med mindre det er kul umulig å åpne døren uten, bruker plasthansker på butikken og kommer til å bruke munnbind nå i tillegg da det er rask vekst her jeg bor med mange idioter. Jeg holder avstand til folk (hvilket mange egoistiske svinepelser fortsatt gjør vanskelig på f.eks butikken: F*** dere!). At jeg må ha mat og trenger helsehjelp jevnlig er i all hovedsak når jeg er mest utsatt for å bli eksponert og kan smitte andre. Jeg tror min by vil få portforbud snart fordi det er så mange som virker å være direkte retardert og fortsatt ikke skjønner at dette kommer til å bli det mest tragiske og hjerteskjærende som har skjedd i de fleste av oss sin levetid. Anonymkode: 8ab0d...6b2 2
Iceman Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 Viktigste først. 1: Sosial distansering. Det viktigste er å unngå andre folk, er det ikke mulig (jobb) hold avstand på minst 2 meter. 2: Der man må bryte punkt 1, praktiser god åndedrettshygiene i motsetning til andre nordmenn. Det er en grunn til at smitten sprer seg så raskt her i forhold til enkelte asiatiske land der de er flinke til å bruke munnbind/maske (eller blir tvunget som i Kina, noe for Norge kanskje?). Beskytt øyne og. 3: Håndhygiene og dusjing. Vask fingrene ofte og grundig, antibac der man ikke har rennende vann og såpe, bruk engangshansker aldri ta deg i ansiktet før du har kommet hjem og gjort dette: Kast alle klærne du har på deg i skitten kurv med en gang du kommer hjem, ikke benytt samme klesplagg igjen før det har blitt vasket, gå rett i dusjen og vask deg grundig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skifter du alltid klær når du kommer hjem...? Anonymkode: 41067...47b Ikke den du siterte, men vi skifter alltid når vi kommer hjem. Vi gidder ikke gå i jobbklær når vi skal slappe av hjemme. Anonymkode: 7926d...61e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke den du siterte, men vi skifter alltid når vi kommer hjem. Vi gidder ikke gå i jobbklær når vi skal slappe av hjemme. Anonymkode: 7926d...61e For de som har spesielt tøy på jobben er det jo greit å bytte. Men for alle oss andre ser jeg ikke helt hvorfor det skal være nødvendig? Anonymkode: 41067...47b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skifter du alltid klær når du kommer hjem...? Anonymkode: 41067...47b Ja, alltid. Jeg har dresscode på jobb, katt hjemme. Det er inn i garderoben - bytte klær - som første ting når jeg kommer hjem. Mannen er på kollektivtransport (med unntak av nå når han kjører bil på grunn av hvordan ting er), så skifter selvfølgelig med en gang. Anonymkode: f7b64...c56
Gjest Alkoholist Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 Handlet inn mat for flere dager, (har ikke hamstret. Bor alene, så trenger ikke like mye som f.eks en familie på 5 stk), tar avstand fra folk, går ut når det kun er nødvendig, unngår kollektiv transport og er nøye med håndvask.
Anbefalte innlegg