Gå til innhold

Noen med erfaring med kreatin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har brukt kreatin som kvinne? Jeg ser at noen steder skriver at det går bra med kreatin for jenter, mens andre påstår at man får veldig store muskler av det, noe jeg ikke vil ha. Noen med peiling? Er det verdt risikoen hvis jeg vil bli mer trent og få mer tydelig (men ikke større) muskler?

Anonymkode: f34b2...bba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poenget med kreatin er å kunne øke musklenes yteevne ved at den får et litt større energilager.
Så jeg vet ikke helt hva du mener når du sier bli "mer trent" men ikke vil ha økt muskelmasse/bli sterkere. Hvis du har en relativt lav fettprosent men ikke tydelige muskler må jo musklene bli større for å synes! :) 

Anonymkode: 42686...abe

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man får ikke  "Super svære" muskler av kreatin.

Kreatin binder en del vann inn i musklaturen noe som gir større muskelvolum.

Ofte man går opp noe  kg i vannvekt ved og bruke det.

Dette kan gjøre at man kan kan bli sterkere og løfte noe mer, under bruk.

Det finnes ulike typer kreatin, noe i pulver eller piller.

Noen trenger oppladningsfase  på eks en større mengde i starten og deretter bruke mindre når lagrene er bygd opp, mens andre kan taes direkte før trening og det trengs mindre dose.

Ønsker du og bli sterkere, yte bedre, kan kreatin være til hjelp

Brukte dette en del før, greit fornøyd med det: https://gymgrossisten.no/kre-alkalyn-hardcore-160-caps?q=krea

image.png.3872563e06a5a4c03b3b8baf42e00f77.png

Der trenger du ingen oppladningfase før bruk, tar kun før trening.

Det binder heller ikke væske i kroppen, som vanelig kreatin monohydrat for og få effekten.

Dessuten trengs det mindre dose, da det er mer Ph stabilt, og mister ikke effekten ved underveis ved nedbryting

Da slipper man og føle seg så bloated.

Syntes det var enklere og bruke, og mindre hokus pokus.

Det koster litt mer, men man slipper og lagre så mye vann, og styrre på med oppladning😊

Endret av Sunset90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan også spise mer kjøtt og fisk. Det er masse kreatin i kjøtt og fisk. Kreatin finnes ikke i planteriket, så du må spise animalske kilder for å få i deg det. Det er ikke nødvendig med kosttilskudd for normale folk som ikke er proffe kroppsbyggere.

Anonymkode: 73fa0...325

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 3/13/2020 at 6:25 PM, AnonymBruker said:

Er det noen her inne som har brukt kreatin som kvinne? Jeg ser at noen steder skriver at det går bra med kreatin for jenter, mens andre påstår at man får veldig store muskler av det, noe jeg ikke vil ha. Noen med peiling? Er det verdt risikoen hvis jeg vil bli mer trent og få mer tydelig (men ikke større) muskler?

Anonymkode: f34b2...bba

En venninne av meg trente og en dag tok hun kreatin. Hun fikk så store muskler at hun nå blir antatt å være mann. Må ha to seter på bussen fordi hun er så muskuløs. 

Anonymkode: 2953b...d03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg trente og en dag tok hun kreatin. Hun fikk så store muskler at hun nå blir antatt å være mann. Må ha to seter på bussen fordi hun er så muskuløs. 

Anonymkode: 2953b...d03

Da har hun brukt noe annet enn kreatin. Man blir ikke stor av bare kreatin...

Anonymkode: 88a17...76a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...