Gå til innhold

Man DØR faktisk ikke av å kjede seg, men korona tar menneskeliv....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Expandable86 skrev:

Håper du snakker om de som faktisk er i karantene pga fryktet corona-smite, og ikke alle mennesker?

Jeg kommer ikke til å forandre min hverdag, utover at jeg ikke går på jobb. Det er utenfor min kontroll. Jeg kommer til å bevege meg utendørs som normalt, gå på butikken/senteret og til byen, trene ute osv.

Nei snakker om alle. Dette er «dugnad» som regjeringen så fint kaller det.

Ja, såklart kan du dra å handle, gå tur osv. Men det er jo ikke uten grunn at helsedirektoratet har vedtatt en rekke tiltak, stenging og forbud.. og da bør man følge disse, og da spesielt holde 1 meter avstand til de rundt seg - og me d mindre du er ekstremt introvert og folkesky vil jo det bety at du må forandre din hverdag.. 

Anonymkode: d0c38...85c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis ikke hva en ekstrovert er for noe.

Anonymkode: f9947...c50

Sjøl er jeg ekstrovert, men er sjuk og mye aleine, og jeg trives helt greit hjemme. Er hva man vender seg til. Kan ta. Noen telefonsamtaler i blant så går det helt fint. Er ikke sånn at jeg ikke overlever uten å møte folk hele tia.

Anonymkode: a43d3...685

• Liker 1
Skrevet

noen ganger det handler ikke bare om å kjede seg eller ikke, men om du føler lidenskap til noe, da er det noe annet. 

konkret: 

det handler om prioriteringer. hva elsker du mer og hvor mye. 

det er mulig å leve uten mye ting...men er det verdt å leve sånn? hvor lenge? 

si til en teater/idrett fan å leve uten lidenskap, er sånn som å si til et mor å leve uten barn, et astronom å leve uten teleskop, en zoolog uten dyr, en lærer uten skole....

så det er ikke bare "underholdning" 

mange ting som blir begrenset nå er selve LIVET!!! 

apropos, hørte i dag en positiv nyhet: OL Tokyo skal ikke begrenses, alt skal holdes som planlagt før! "the show must go on". 

Husk at sist i 1972, selve terror kunne ikke stoppe OL! Denne korona vil ikke stoppe OL heller! 

2020 er et Olympisk År, OL er langt viktigere for verden enn noen grusom virus! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis ikke hva en ekstrovert er for noe.

Anonymkode: f9947...c50

Jeg trodde jeg visste det, men får score på ekstrovert på personlighetstester. Liker å være med mennesker, men liker også å være alene! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Energidronning skrev:

noen ganger det handler ikke bare om å kjede seg eller ikke, men om du føler lidenskap til noe, da er det noe annet. 

konkret: 

det handler om prioriteringer. hva elsker du mer og hvor mye. 

det er mulig å leve uten mye ting...men er det verdt å leve sånn? hvor lenge? 

si til en teater/idrett fan å leve uten lidenskap, er sånn som å si til et mor å leve uten barn, et astronom å leve uten teleskop, en zoolog uten dyr, en lærer uten skole....

så det er ikke bare "underholdning" 

mange ting som blir begrenset nå er selve LIVET!!! 

apropos, hørte i dag en positiv nyhet: OL Tokyo skal ikke begrenses, alt skal holdes som planlagt før! "the show must go on". 

Husk at sist i 1972, selve terror kunne ikke stoppe OL! Denne korona vil ikke stoppe OL heller! 

2020 er et Olympisk År, OL er langt viktigere for verden enn noen grusom virus! 

Ja men det er snakk om for en begrenset periode, 14 dager i første omgang. Klarer man ikke legge lidenskapen sin på hylla i 14 dager, eventuelt utdøve den alternativt (trene fortball alene istedenfor sammen) for å hjelpe andre, er man på toppen av egositisk, rett og slett. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det er snakk om for en begrenset periode, 14 dager i første omgang. Klarer man ikke legge lidenskapen sin på hylla i 14 dager

vi kan legge lidenskapen på hylla i 1 måned....ikke lenger:) 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Energidronning skrev:

vi kan legge lidenskapen på hylla i 1 måned....ikke lenger:) 

Sjenerøst ;)

• Liker 1
  • Opprett ny...