Gå til innhold

Forferdelig kjedelig å være hjemme i coronaferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingenting å gjøre.!

vil gå ut en tur med vennina mi, men moren min lar meg ikke. 
hva tenker dere? Er det farlig å gå til en park hvor du ikke er med andre enn vennina di?

må jeg virkelig være hjemme i 2 uker? 

Anonymkode: a1fce...a63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hør på moren din.

Anonymkode: 6a2c2...cee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hva tenker dere? Er det farlig å gå til en park hvor du ikke er med andre enn vennina di?

Nei, jeg syns ikke det er farlig å gå i parken om dere ikke tar så mye på hverandre og holder dere vekk fra store folkemengder. jeg skal på besøk til venninnen min i helgen og vi skal være forsiktige med å vaske hender/ikke klemme osv. 

men som alle sier, å begrense kontakten med folk er jo viktig, men betyr ikke at du skal være sprettet hjemme bare 💕klem

Anonymkode: c514b...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor tafatt går det an å være?

Anonymkode: 94a2d...738

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg syns ikke det er farlig å gå i parken om dere ikke tar så mye på hverandre og holder dere vekk fra store folkemengder. jeg skal på besøk til venninnen min i helgen og vi skal være forsiktige med å vaske hender/ikke klemme osv. 

men som alle sier, å begrense kontakten med folk er jo viktig, men betyr ikke at du skal være sprettet hjemme bare 💕klem

Klemmer vennina mi kun når jeg møter henne og når jeg drar.  Ellers så er det ikke slik at vi bare går rundt turer eller sitter.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare slapp av, Ts, innen mandag kommer har du fått digitalt oppmøte 8.30, digitale sjekkpunkter gjennom dagen og registrert fravær om du ikke klokker inn når læreren ber deg bekrefte. Det blir akkurat som skole, bare uten friminutt. 

Ja, det er dønn kjedelig. Men er vi heldig så dør ikke altfor mange besteforeldre. 

Anonymkode: d883d...319

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er kjipt. Men det er en grunn til at man settes i karantene. Det er karantene og  IKKE ferie! Det er fordi man skal unngå spredning av smitte og alle bidra med det vi kan for å unngå store ringvirkninger- særlig mtp at sårbare grupper blir smittet. Da er det summen av enkeltpersoners handlinger som teller. Derfor skal du holde deg inne, og følge råd og pålegg som gies. Solidaritet og lojalitet er det som gjelder nå! Slutt å sutre, du er frisk!

Anonymkode: e4a6a...ceb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Les en bok eller ti! Herlighet, det har gått et døgn!

Anonymkode: 2f223...d92

• Liker 2
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg forstår meg ikke helt på folk som sier at de har ingenting å gjøre når de er hjemme.

jeg mener er det helt tomt i huset/leilighetene dere bor i ?

Har dere ikke mulighet til f,.eks lese bøker, eller se på film/tv serie dere liker.

Bruk fantasien det er mye man kan finne på selv om man er alene.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bruk tiden på å finne ut hva du har mellom øra. Kanskje du kan lære noe nytt? Håndarbeid, lage mat, spille et instrument hvis du har et, tegne, lære språk på nettet... Lista er lang.

Anonymkode: 850be...c42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Om hun allerede er smittet og hjemmet hennes er befengt med smitte så nytter det jo ikke uansett hvor mye du vasker hender. Av hensyn til hverandre burde dere klare dere uten fysisk kontakt i samme rom i 2 uker.

Anonymkode: 54687...ac7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg må innrømme at jeg forstår meg ikke helt på folk som sier at de har ingenting å gjøre når de er hjemme.

jeg mener er det helt tomt i huset/leilighetene dere bor i ?

Har dere ikke mulighet til f,.eks lese bøker, eller se på film/tv serie dere liker.

Bruk fantasien det er mye man kan finne på selv om man er alene.

Sikkert lettere for dere uføre som alltid er hjemme. Dere er allerede vant til det, det er ikke de fleste av oss 

Anonymkode: cddb4...885

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert lettere for dere uføre som alltid er hjemme. Dere er allerede vant til det, det er ikke de fleste av oss 

Er jeg ufør og alltid hjemme det var jeg ikke klar over.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du gir klemmer.... du har virkelig ikke forstått noen ting. 

Må du ha en detaljert liste over hva du ikke skal gjøre? 

Hold avstand. Minst en meter. Også regner jeg med at du forstår at det er noen unntak. Som mellom foreldre og barn. 

Men du skal ikke gi venninnen din en klem. 

Anonymkode: eeade...794

• Liker 5
Skrevet

Har du ingen bøker å lese?

Du kan danse litt?

Se en film

Rydde

Støvsuge

osv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg er ikke ufør og jeg sliter ikke med å finne på ting hjemme når jeg først har fri. Jeg har da bøker, hobbyer, tv og andre ting tilgjengelig. Er dere så lite selvstendige at dere ikke overlever uten andre mennesker et døgn eller to engang? 🤣

Anonymkode: 652c7...2ed

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at det bare har gått et døgn også gå folk på veggen. God øvelse, det her, i å aktivisere seg selv. Det er faktisk mulig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg. Jeg er fulltidsstudent, går et studie med mye praksis og jobber 50% ved siden av studier, og nå som jeg har "fri", så er det så fint å elendig kunne roe ned, reflektere og bruke tid på å lese gode bøker, se serier som jeg ikke har hatt tid eller mulighet til å se og holde kontakt med familie og venner via facetime, etc. 

Dersom du har et så stort problem med å være hjemme alene, så er det virkelig på tide å venne seg til det. Det er sunt for et menneske å trives i sitt eget selskap. 

Anonymkode: c9fd7...4a9

AnonymBruker
Skrevet

Dukker jo opp alle slags smålige problemer ut av denne krisen. Folk er syke, folk dør og folk mister jobbene sine. 

Også sitter folk å klager på at de må være hjemme et par uker eller at ferien måtte avlyses. Få litt perspektiv da!

(Jeg holder meg hjemme så mye som mulig nå. Har hjemmekontor, og når jeg ikke jobber så leser jeg bøker, ser film og serier, hører på podcast, gjør husarbeid, gjør yoga, legger puslespill osv. Hvis jeg vil snakke med noen utenom samboer kan jeg ringe/skype med venner. Ellers kan man jo prøve å lære noe nytt, opprette en blogg, gjøre håndarbeid eller... Ja, med dagens tilbud på nett kan man jo gjøre så og si alt. Unntatt å fysisk møte andre mennesker. Det et to uker, dette går fint. 

Anonymkode: 485dd...30a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk tiden på å finne ut hva du har mellom øra. Kanskje du kan lære noe nytt? Håndarbeid, lage mat, spille et instrument hvis du har et, tegne, lære språk på nettet... Lista er lang.

Nettopp, en må være ganske tafatt og tiltaksløs (og unnskyld meg, men litt enkel og) dersom en stirrer i taket og kjeder deg når en er alene. 

Anonymkode: c9fd7...4a9

• Liker 2
  • Opprett ny...