Gå til innhold

Blitt forkjøla og jobber i helsevesenet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket at jeg ble forkjølet i dag mens jeg var på jobb. Tett og nesa har begynt å renne. Ingen feber eller hoste (så langt ihvertfall). Hvordan kan en vite forskjellen på vanlig forkjølelse og corona og skal jeg nå holde meg hjemme i 14 dager? Jobber i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Noen eldre er det også der. Har ikke vært i utlandet eller vært nær noen som jeg vet kan være utsatt. 

Anonymkode: 6522d...9b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du snakker med lederen din, ikke kg. 

Anonymkode: 533d5...a86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker med lederen din, ikke kg. 

Anonymkode: 533d5...a86

Ja, skal det selvfølgelig men får ikke gjort det akkurat nå..

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merket at jeg ble forkjølet i dag mens jeg var på jobb. Tett og nesa har begynt å renne. Ingen feber eller hoste (så langt ihvertfall). Hvordan kan en vite forskjellen på vanlig forkjølelse og corona og skal jeg nå holde meg hjemme i 14 dager? Jobber i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Noen eldre er det også der. Har ikke vært i utlandet eller vært nær noen som jeg vet kan være utsatt. 

Ta kontakt med fastlege på telefon eller mail. Hvis du bor i et område med smitte (f.eks Oslo eller Viken) så blir det muligens sykemelding.

AnonymBruker
Skrevet

IMG-20200313-WA0001.jpg

Anonymkode: 9d8d9...408

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG-20200313-WA0001.jpg

Anonymkode: 9d8d9...408

Så hvis en har rennende nese så er det ikke corona? Har ingen av symptomene til corona som står ovenfor. Kun rennende nese og tett i nesa. Ikke sår i halsen eller hoste

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis en har rennende nese så er det ikke corona? Har ingen av symptomene til corona som står ovenfor. Kun rennende nese og tett i nesa. Ikke sår i halsen eller hoste

Hør med lederen din, eller kommunen, antar du er ansatt i en kommune. Der har man egne rutiner. Jeg jobber også i helsevesenet, og vi tar ingen sjanser nå. Forkjølelse er grunn nok til å holde seg hjemme fra jobb. 

Anonymkode: d230e...714

• Opprett ny...