Gå til innhold

Var ute å trillet, mange ignorerer råd om sosial omgang fra NHf

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk spiller fotball, familier er sammen med andre familier, unger leker sammen..

Dette lover ikke bra.

Anonymkode: 203be...908

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke råd er det Norges Håndballforbund har kommet med?

Anonymkode: 79c95...10e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk spiller fotball, familier er sammen med andre familier, unger leker sammen..

Dette lover ikke bra.

Anonymkode: 203be...908

Herregud nå må folk slutte å være helt hysterisk! Selvsagt er det greit å være med en annen familie bare en unngår nærkontakt! Jeg har ikke tenkt å sitte inne 14 dager uten å møte andre enn sønnen min! Å gutten min får selvsagt også lov å ha besøk av en venn fra klassen når han vil det! De oppfordrer til å unngå store folkemengder,ikke mure seg inne å kaste nøkkelen!!

Anonymkode: 39f68...f3c

• Liker 3
Skrevet

Synes statsminister må komme med tydeligere beskjed om at dette blir straffbart hvis folk drar på hytter og treffer flere mennesker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anonym546u skrev:

Synes statsminister må komme med tydeligere beskjed om at dette blir straffbart hvis folk drar på hytter og treffer flere mennesker. 

hehe lykke til å få DEN gjennom! Det er ingen som har rådet til å unngå å møte folk! Det er oppfordret til å unngå store folkemengder,det er stor forskjell!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud nå må folk slutte å være helt hysterisk! Selvsagt er det greit å være med en annen familie bare en unngår nærkontakt! Jeg har ikke tenkt å sitte inne 14 dager uten å møte andre enn sønnen min! Å gutten min får selvsagt også lov å ha besøk av en venn fra klassen når han vil det! De oppfordrer til å unngå store folkemengder,ikke mure seg inne å kaste nøkkelen!!

Hos oss er det anbefalt å ikke omgås andre utenom kjernefamilien. Du klarer vel 14 dager uten besøk?! Ja det er kjedelig, men kanskje barna har godt av å kjede seg for å forstå hvor heldige de faktisk er.

Anonymkode: ae2c1...145

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er j...uansvarlig. Det er nettopp det som skal til for å stoppe å spre viruset, nettopp mure deg inne!!! 

Les:

Hold barna hjemme

Barn som er hjemme fra skole og barnehage, bes om å være mest mulig hjemme.

– Man kan omgås søsken som vanlig, dette gjelder også barn fra skilte familier som har flere hjem. Hovedmålet er å redusere kontakten med andre mennesker til et så lavt nivå som mulig. Vi anbefaler å ikke samle flere til leketreff eller felles aktiviteter, fordi målet er å holde avstand for å hindre smitte, sier Stoltenberg.

Anonymkode: 6462c...782

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig et så stort offer å begrense omgang med andre til et minimum i noen uker?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det anbefalt å ikke omgås andre utenom kjernefamilien. Du klarer vel 14 dager uten besøk?! Ja det er kjedelig, men kanskje barna har godt av å kjede seg for å forstå hvor heldige de faktisk er.

Anonymkode: ae2c1...145

Jeg ser ingen grunn til ikke kunne ha besøk. Men holder med en om gangen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Anonym546u skrev:

Jah, hvordan tenker du å få frem det lovforslaget?

Anonymkode: 55e4a...24f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig et så stort offer å begrense omgang med andre til et minimum i noen uker?

Ja!!  Det er ikke bra for barn å bare være inne i 14 dager,de har gått av å være ute å få ut energien å være med jevnaldre barn!

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Anonym546u said:

Jepp. Kast dem alle i buret! Sammen! Hele hurven! 

AnonymBruker
Skrevet

godt av*

AnonymBruker
Skrevet

Statsministeren bør komme på banen med portforbud og krav om at alle skal holde seg hjemme hos seg selv og ikke mingle med andre mennesker. Slik folk holder på nå så kommer vi til å være i verdenstoppen med dødsfall i forhold til folketallet.

Den nye verden ser ut til å tilhøre de introverte som klarer å være alene over tid på det verste.

Anonymkode: 9b94d...bcb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja!!  Det er ikke bra for barn å bare være inne i 14 dager,de har gått av å være ute å få ut energien å være med jevnaldre barn!

Man trenger ikke bare være inne. Dessuten kan du som forelder hjelpe til med å få ut energien. Det blir mye kjedeligere om det ender med totalt portforbud fordi man ikke gidder å bidra til denne «dugnaden»!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Statsministeren bør komme på banen med portforbud og krav om at alle skal holde seg hjemme hos seg selv og ikke mingle med andre mennesker. Slik folk holder på nå så kommer vi til å være i verdenstoppen med dødsfall i forhold til folketallet.

Den nye verden ser ut til å tilhøre de introverte som klarer å være alene over tid på det verste.

Anonymkode: 9b94d...bcb

Ja, noen tilter jo tydeligvis på dag nummer to!

• Liker 1
Skrevet

Trenger da ikke være inne, ta med deg barnet ditt på en tur i skauen. Barn skal kun omgås søsken, hele poenget med dette er jo å hindre spredning. Men med så mange idioter her i landet, så kommer ikke disse ukene til å hjelpe. Nordmenn driter jo i anbefalinger og påbud, så du og flere kommer bare til å fortsette spre viruset.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jah, hvordan tenker du å få frem det lovforslaget?

Anonymkode: 55e4a...24f

Hvis folk er så egoistiske og skjønner ikke hva karantene betyr, så skal det være straffbart. Vet ikke hvordan, må kanskje fungere på samme måte når du ringer til barnevernet og varsler om svikt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke bare være inne. Dessuten kan du som forelder hjelpe til med å få ut energien. Det blir mye kjedeligere om det ender med totalt portforbud fordi man ikke gidder å bidra til denne «dugnaden»!

vi bor på 75 kvm så han får ikke ut noe energi med å være inne. Han må få lov til leke ute på lekeplassen,gå en tur,sparke fotball,sykle med venner osv. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, morhjertegod skrev:

Trenger da ikke være inne, ta med deg barnet ditt på en tur i skauen. Barn skal kun omgås søsken, hele poenget med dette er jo å hindre spredning. Men med så mange idioter her i landet, så kommer ikke disse ukene til å hjelpe. Nordmenn driter jo i anbefalinger og påbud, så du og flere kommer bare til å fortsette spre viruset.

han har ingen søsken å er begrenset for gøy det er å bare være med moren sin.

• Liker 1
  • Opprett ny...