Gå til innhold

Samlivsbrudd.. Flytting og barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så usikker hva jeg bør gjøre. 

Jeg har penger nok til å kjøpe meg leilighet med 2 soverom slik markedet er idag. Jeg trenger 3.. Her vi nå bor sliter jeg kraftig med å finne noe brukbart til salgs men også til leie. Det jeg hører rundt omkring er at utvalget her er snevert og at jeg mest sannsynlig ikke vil finne noe. Det som er til leie er ikke god nok standard i mine øyne, det er i tillegg mye dyrere. 

30minutter unna er saken en helt annen. Der er det både til leie og til salgs. Problemet er at mitt barn vil måtte bytte skole og barnefar vil mest sannsynlig nekte meg å bytte barnehage for minste barnet. 

Hvor ille vil det være for det eldste å bytte skole 1 gang? flytter vi dit nå er det der vi blir boende. 

Per idag har vi bare 2 soverom og det fungerer svært dårlig for oss som familie. Barna sover dårlig, jeg sover dårlig. Det er virkelig ikke bra for noen av oss. 

Anonymkode: c077f...5bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal dere ha delt bosted?

Anonymkode: 2fd20...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal dere ha delt bosted?

Det vet vi ikke ennå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna har bosted hos deg kan han ikke nekte deg å bytte barnehage.

• Liker 1
Skrevet

De jeg vet om som har byttet skole en gang har fått det veldig fint og syntes det har vært gøy å være ny og populær. Man får jo som regel nye venner :) du kan jo spørre eldste om hva hen synes om det, hvis barnet er gammelt nok 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du sover dårlig og barna dine sover dårlig, vil dette ikke føre til noe bra. Sunn søvn er nøkkelen til et sunt liv. Hvis du ikke får nok søvn, vil det før eller siden påvirke trivselen din og så videre.

Konencho, hvis det er en mulighet, er det bedre å flytte nå. Og hvor mye mer er igjen for barnet ditt å lære? Hvis det er litt, kan det være fornuftig å vente. Og hvis det fortsatt er tilstrekkelig mye tid, er det bedre å ikke legge opp. Jo tidligere du gjør dette, desto raskere tilpasser barnet seg til den nye Metsnosti og skole.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, WhiteSwan skrev:

De jeg vet om som har byttet skole en gang har fått det veldig fint og syntes det har vært gøy å være ny og populær. Man får jo som regel nye venner :) du kan jo spørre eldste om hva hen synes om det, hvis barnet er gammelt nok 

Det var godt å høre.. Barnet begynte på skolen i høst. Det er dermed ikke så lenge barnet har gått på denne skolen. 

Skrevet

Barn er tilpasningsdyktige. Da vi var barn flyttet familien med 4 barn til andre delen av landet, gikk veldig fint med oss. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Mango skrev:

Barn er tilpasningsdyktige. Da vi var barn flyttet familien med 4 barn til andre delen av landet, gikk veldig fint med oss. 🙂

Det er noe annet å flytte sammen med familien sin. Ønsker mor å bryte ut av familien, må hun ta hensyn til dem som blir igjen. Barna skal selvfølgelig få fortsette å ha vennene sine der de bor nå. Hun bør sørge for at bruddet skjer så skånsomt som mulig å tilrettelegge slik at far får ha omsorgen for barna. Skal omsorgen deles, må hun finne noe i nærheten.Det er stort sett å foretrekke.

Anonymkode: 2b3f5...61e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...