Gå til innhold

Har barn med kyssesyke; ekstra farlig med corona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har fått påvist mononukleose nå. Vondt i halsen, slapp og gigantiske lymfeknuter.. Jeg er bekymret for helsa hennes om hun får coronavirus på toppen av dette. vi holder oss selvsagt hjemme hele gjengen.. Men er det ekstra farlig å få viruset da? Kyssesyke gir jo også lever- og miltinfeksjon. Er hun da ekstra utsatt for negative konsekvenser av viruset, eller er det bare de med kronisk leversykdom f.eks?

Anonymkode: d28c2...0b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg absolutt tro hun er. Kyssesyken ruinerer immunforsvaret. 

Anonymkode: 0a758...c0e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg absolutt tro hun er. Kyssesyken ruinerer immunforsvaret. 

Anonymkode: 0a758...c0e

Ja, det gjør jo det :( Maks dårlig timing.. Synes det var rart legen ikke sa mer om dette, jeg var dessverre ikke med så fikk ikkt spurt henne. Hun sa bare at hun fikk holde seg inne og ta det med ro.

AnonymBruker
Skrevet

Ja kyssesyken gjør hun veldig utsatt, skjerm hun godt og vær nøye med hygiene og forsiktig med besøk og berøringer!

Anonymkode: 1673f...3bf

AnonymBruker
Skrevet

Hun er utsatt ja, skjerm henne så godt dere kan. Husk også at bivirkningene av kyssesyken kan henge i LENGE, så selv om hun blir frisk, så er ikke kroppen nødvendigvis helt klar til kamp igjen. 

Anonymkode: f2ea3...c68

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.. Uff, kjipt å få dette akkurat nå. Men vi holder oss hjemme og passer på.. Har skjønt at dette kan ha langdrygt forløp, så hun vil være svekket en stund.

• Opprett ny...