Gå til innhold

Har testet for korona på Aker Legevakt i dag, når/hvordan kommer resultatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Testet meg for Korona på Aker Legevakt i dag. Etter testen glemte jeg helt å spørre om hvordan og når jeg vil motta resultatet.

Noen som vet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er sagt er at alle får beskjed om resultatet, antar pr tlf eller sms. Tror de fleste får svaret i løpet av et døgn, men det kommer sikkert an på hvor raskt prøven kommer fram til de som skal teste. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du henvendte deg for å teste? Er i risikogruppe, har symptomer, har snakket med fastlege, fikk beskjed om å snakke med legevakten for testing. Den ene koronatelefonen legger på, den andre sender en videre til generell koronatelefon for de som har generelle spørsmål med oppfordring om å ringe fastlege, legevaktens vanlige nummer sier eksplisitt at det kun gjelder akutt helsehjelp. Skjønner ikke hvor jeg skal henvende meg.

Anonymkode: 33366...30b

AnonymBruker
Skrevet

Forresten vil du bli kontaktet om testen er positiv, og ikke om testen er negativ. Har du ikke hørt noe innen tre dager er gått er den negativ.

Skrevet
13 minutter siden, petterm skrev:

Det som er sagt er at alle får beskjed om resultatet, antar pr tlf eller sms. Tror de fleste får svaret i løpet av et døgn, men det kommer sikkert an på hvor raskt prøven kommer fram til de som skal teste. 

Takk! :) Ble det nevnt om det gjelder både ved negativt og positivt resultat?

Skrevet
1 minutt siden, Mathildeee skrev:

Takk! :) Ble det nevnt om det gjelder både ved negativt og positivt resultat?

Det vae sagt at alle får svar, både positive og negative 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor du henvendte deg for å teste? Er i risikogruppe, har symptomer, har snakket med fastlege, fikk beskjed om å snakke med legevakten for testing. Den ene koronatelefonen legger på, den andre sender en videre til generell koronatelefon for de som har generelle spørsmål med oppfordring om å ringe fastlege, legevaktens vanlige nummer sier eksplisitt at det kun gjelder akutt helsehjelp. Skjønner ikke hvor jeg skal henvende meg.

Direkte til fastlege, som satte meg på en "liste". Er i risikogruppe selv, med lungeproblemer. Ble ringt opp dagen etter for å avtale test. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten vil du bli kontaktet om testen er positiv, og ikke om testen er negativ. Har du ikke hørt noe innen tre dager er gått er den negativ.

Hmm. Ser at en over skriver at de vil informere om negativ test også. Jeg håper at de gir beskjed uansett. Sitter for tiden i isolasjon til jeg får testsvar. 

• Opprett ny...