Gjest Bulle Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Er det farlig å gi hunden min som er 7kg ett par biter melkerull?
Lythande Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Ja det er det - sjokolade er som gift for hunder.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Hva er vitsen med å gi hunden sånt når det er så mye annet du kan gi som er ok for hunden?
sixx Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Er det farlig å gi hunden min som er 7kg ett par biter melkerull?Kan du ikke heller gi det til meg.
Gjest Gitte Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 det er ikke direkte farlig med en bit vanlig sjokolade i ny og ne... men lurere med hundesjokolade.. vi har hatt vår i 10 år, og hu har fått mer enn én bit med melkerull opp igjennom.. og hu er frisk som en fisk
AvaAdore Skrevet 13. juni 2005 #6 Skrevet 13. juni 2005 off-topic.... jeg kunne drept for en liten bit melkerull.... eller firkløver... åh herregud som jeg savner NORSK sjokolade... Sjokoladen her smaker bare olje... blæ... On-topic Sjokolade er gift for hunder... men man kan (tror jeg.,.,,) få kjøpt hunde-sjokolade... men.. kjøp noen små hundekjeks og ha dem i nærheten i tilfelle du føler for å skjemme bort voffsen litt
Gjest Moonshadow Skrevet 13. juni 2005 #7 Skrevet 13. juni 2005 Sjokolade er som sagt gift for hunder. Det lagrer seg i kroppen deres og kan ta livet av hunden selv om den bare får litt nå og litt da.. Leste det i en førstehjelpsbok jeg kjøpte da jeg skaffet min siste hund.
Arkana Skrevet 13. juni 2005 #8 Skrevet 13. juni 2005 Som andre sier er sjokolade som gift for hunder. En plate mørk sjokolade (100 g) kan faktisk ta livet av en hund på 22 kg! En stor hund vil ikke merke noe av en bit melkesjokolade, men en liten hund kan dø av samme mengde. Hvorfor ta sjansen?
lillesky Skrevet 13. juni 2005 #9 Skrevet 13. juni 2005 Er det farlig å gi hunden min som er 7kg ett par biter melkerull? JA! Hold deg til mat beregnet for hunder hvis du er usikker.
moka Skrevet 15. juni 2005 #10 Skrevet 15. juni 2005 er ikke så farlig, en liten bit av og til går bra. er ikke bra før oss mennesker å røyke heller , men det gjør vi... gamlehunden min ble 15 år selv om han fikk sjokolade...
Arkana Skrevet 15. juni 2005 #11 Skrevet 15. juni 2005 er ikke så farlig' date=' en liten bit av og til går bra. er ikke bra før oss mennesker å røyke heller , men det gjør vi... gamlehunden min ble 15 år selv om han fikk sjokolade...[/quote'] Vel, om du røyker er det jo faktisk ditt valg. Men hunden har ikke noe valg i forhold til hva du gir den. Den vet ikke at det er farlig. Hvorfor lære hunder at sjokolade er godt uansett? De har ikke bruk for sjokolade. Du gir ikke sjokolade til hunden for hundens skyld, men for din egen skyld, fordi du innbiller deg at den har glede av det, men hunden hadde ikke brydd seg uansett. Og det er alltid lett å være etterpåklok, men da du gav hunden din sjokolade kunne du faktisk ikke vite at den ville blitt 15 år uansett. At naboen vår ble 90 år selv om han røyket 20 om dagen betyr ikke at røyking ikke er skadelig.
moka Skrevet 15. juni 2005 #12 Skrevet 15. juni 2005 så hvorfor gi den hundesjokolade og alt annet bortsett fra tørrfor? blir like dumt det, den har ikke bruk for det heller.
Gjest Cyan Skrevet 15. juni 2005 #13 Skrevet 15. juni 2005 så hvorfor gi den hundesjokolade og alt annet bortsett fra tørrfor? blir like dumt det, den har ikke bruk for det heller. Nemlig. Hvorfor forgifte hunden din bare fordi det er gøy?
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juni 2005 #14 Skrevet 15. juni 2005 så hvorfor gi den hundesjokolade og alt annet bortsett fra tørrfor? blir like dumt det, den har ikke bruk for det heller. Det finnes andre ting som faktisk er bra for hunden og som de fleste elsker.. Som markies kjeks, er veldig bra forebygging mot tannsten. Tunfisk og makrell er også næring for de og de fleste elsker det.. Så hvorfor ikke la de få det som faktisk har en nytte å gi de
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juni 2005 #15 Skrevet 15. juni 2005 så hvorfor gi den hundesjokolade og alt annet bortsett fra tørrfor? blir like dumt det, den har ikke bruk for det heller. Det er da virkelig stor forskjell på melkesjokolade, og på hundesjokolade. For hundesjokoladen er mer tilpasset til hunden, enn det melkesjokoladen er. Men skal en gi hunden en godbit, så ville jeg valgt tørket lever. Det elsker de + det er ikke skadelig for de.
moka Skrevet 15. juni 2005 #16 Skrevet 15. juni 2005 fikk fart i sakene ja he he... alle har sin mening og heldigvis for det. jeg gjør hva jeg vil med mine hunder så gjør dere andre hva dere vil med deres. ferdig med det.
Midnattsol Skrevet 15. juni 2005 #17 Skrevet 15. juni 2005 Ja det kan være farlig å gi hunden sjokolade. Min får aldri sjokolade (eller grovbrød).
Gjest Cyan Skrevet 15. juni 2005 #18 Skrevet 15. juni 2005 fikk fart i sakene ja he he... alle har sin mening og heldigvis for det. jeg gjør hva jeg vil med mine hunder så gjør dere andre hva dere vil med deres. ferdig med det. Så vis du finner det for godt så gir du hunden din arsenikk?
Gjest Violetta Skrevet 15. juni 2005 #19 Skrevet 15. juni 2005 Ja det kan være farlig å gi hunden sjokolade. Min får aldri sjokolade (eller grovbrød). Hvorfor ikke grovbrød?
Midnattsol Skrevet 15. juni 2005 #20 Skrevet 15. juni 2005 Fordi det er fiber i grovbrød som ikke er bra for hunder og tarmtottene. Flere tråder om det fra før av her på forumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå