AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Jeg jobber i barnehage og har underliggende sykdom som gjør at jeg er i risikogruppe. Barnehagen skal holde åpen for noen barn og vi må da jobbe, men jeg kjenner at jeg er veldig redd og føler meg utrygg på arbeidsplassen. Barna hoster og nyser overalt, tar hendene i munnen og spiser på leker. Slik jeg føler det vil man garantert bli smittet dersom en av barna er syk uansett hvor mye man vasker eller desinfiserer hendene, pga nærkontakten man har. Barna vil ha trøst, gråter og snørrer på oss og dette er umulig å unngå da barna trenger omsorg. Det er gått så langt at jeg har utviklet symptomer på panikkanfall som jeg har slitt med før. Sliter med å trekke pusten, hjertebank og lignende. Legen mener at det ikke hjelper å være sykemeldt for da blir angsten min dårligere, noe som er forståelig. Likevel føler jeg at jeg risikerer helsen og tar en stor risiko hver gang jeg drar på jobb. Sliter også med hodepine og kvalme, lite matlyst og lignende pga situasjonen. Vil legge til at panikkanfallene har vært borte i mange år, men når jeg hadde det fikk jeg ikke hjelp og livet mitt var ødelagt i flere år. Noen som har råd? Anonymkode: dced3...92f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Har ikke råd. Jeg er også redd for å gå på jobb i barnehage, fordi vi er helt ubeskyttet. Anonymkode: a1b40...7c6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke råd. Jeg er også redd for å gå på jobb i barnehage, fordi vi er helt ubeskyttet. Anonymkode: a1b40...7c6 Ja det er nettopp det 😔 Helsepersonalet kan bruke smittevernsutstyr mens vi er nesten «garantert» å bli syk Anonymkode: dced3...92f
Jensine Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Jeg skjønner deg godt. Skulle jo tro man vil begrense antall ansatte når det er færre barn, og at de som har "underliggende sykdom" kunne slippe. Ville argumentert for det. Hvis jeg ikke ble hørt ville jeg vurdert muligheten for tilgivelse fra samfunnet og evt nye arbeidsgivere hvis jeg bare feiga ut. 2
Gjest Ishm Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Jobbet selv i barnehage og det å jobbe der i denne perioden er som å rope på døden. barn hoster rett på fjeset mitt, må ofte holde hånda deres, klemme bla bla . Nei! Bli hjemme
morhjertegod Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Har du underliggende sykdom som gjør at jeg er i risikogruppen, så snakk med sjefen din. Om ikke ring fastlegen din, si at dette er en stor risiko for deg, be om sykemelding e.l. Jeg vil tro de ikke trenger alle ansatte til å passe få barn, kanskje du kan få andre oppgaver? Rydde, planlegging, vasking, datajobb osv... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå