AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Hei, jeg spør her fordi jeg ikke vil ringe legen eller helsetjenesten "unødvendig" med den store pågangen det er nå. Jeg er en student som nylig fikk tilbud om jobb som tilkallingsvikar, skal ha første opplæringsdag på mandag. Nå merker jeg at jeg har litt vondt i halsen og hodet, og føler meg generelt pjusken. Har ikke feber, og har ikke vært i utlandet eller vært i kontakt med noen som har vært i utlandet, så vidt jeg vet. Normalt sett ville jeg gått på jobb, men i disse dager skal man vel være ekstra forsiktig? Holder det at jeg ringer den nye sjefen min og ber om å få utsatt opplæringen til jeg er frisk? Eller må jeg ringe legen uansett for å få bekreftet at jeg bør bli hjemme? Jeg vet at jeg ikke får noe sykepenger eller noe, men det gjør ingenting da jeg får jo stipend fra Lånekassen som vanlig. Og hvor lenge må jeg være borte fra jobb? Til jeg er symptomfri eller 14 dagers karantene uansett? Anonymkode: f1996...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Hør med sjefen. Selv drar jeg ikke på jobb i helgen, fordi jeg er litt "pjusk" og forkjølet på anbefaling fra legen (jeg jobber dog på sykehjem med utsatt brukergruppe). Anonymkode: 3396e...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør med sjefen. Selv drar jeg ikke på jobb i helgen, fordi jeg er litt "pjusk" og forkjølet på anbefaling fra legen (jeg jobber dog på sykehjem med utsatt brukergruppe). Anonymkode: 3396e...527 Takk for svar! Dette er en jobb på sykehus, men ikke med direkte pasientkontakt. Så da går det vel kanskje ikke under "utsatt brukergruppe"... men jeg får spørre sjefen. Anonymkode: f1996...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg