Gå til innhold

Forkjølelse, hvor stor prosentvis sjanse for Corona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sår  hals og kanskje litt feber. Det er nødt til å være et virus, men umulig å vite hvilket.

Hvor stor er den prosentvise sjansen for at det er Corona (Bærum/OSLO)?

Anonymkode: 616b4...c40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sår  hals og kanskje litt feber. Det er nødt til å være et virus, men umulig å vite hvilket.

Hvor stor er den prosentvise sjansen for at det er Corona (Bærum/OSLO)?

Anonymkode: 616b4...c40

Umulig å vite. Hold deg hjemme, unngå kontakt med andre, god bedring. IKKE ring ned legevakt eller 133, vær så vær så snill.

Anonymkode: c3ba0...09c

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke, har de samme symptomene og holder meg hjemme i dag og til det går over. Har ikke feber (har målt), men frysninger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Umulig å vite. Hold deg hjemme, unngå kontakt med andre, god bedring. IKKE ring ned legevakt eller 133, vær så vær så snill.

113* 

Skrevet

Samme her, familien min og meg holder oss hjemme. Etter fhi sine råd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ringer vel ikke ned legevakt eller 113 med mindre det er alvorlig? Og hvis det er det, synes jeg faktisk TS skal få ringe.

Anonymkode: 563cb...012

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig enig, men ringte min sjef der jeg jobber som nattevakt for utviklingshemmede. Hun mener jeg skal på jobb. Må ta både buss og bane for å komme dit.

Skrevet

Akkurat det er det ingen som vet. Viruset kan for eksempel ha kommet inn med folk som har reist landeveien og ha vært her en stund uten å bli oppdaget nettopp fordi det kan forveksles med vanlig forkjølelse/influensa som er normalt i Norge om vinteren. Jeg har vært forkjølet den siste uken og har holdt meg mest mulig unna folk (Og vært enda mer nøye med håndvask/hygiene enn vanlig) nettopp fordi jeg ikke kan vite og da er det bedre å være på den sikre siden. 

Skrevet
2 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg er egentlig enig, men ringte min sjef der jeg jobber som nattevakt for utviklingshemmede. Hun mener jeg skal på jobb. Må ta både buss og bane for å komme dit.

Men da jobber du jo i helsevesenet og de utviklingshemmede kan jo ikke akkurat bli overlatt til seg selv heller. Det er jo nettopp derfor de som ikke absolutt må blir oppfordret til å ikke reise slik at det blir fulle busser og baner med stort potensiale for spredning av smitte. Hvis du ikke allerede er syk da. Da blir det noe annet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ringer vel ikke ned legevakt eller 113 med mindre det er alvorlig? Og hvis det er det, synes jeg faktisk TS skal få ringe.

Har du ikke fått med deg at det er enorme utfordringer knyttet til at folk som har fått litt snørr i nesa renner ned legevakt og 113? Jo, folk gjør dette, derfor er det svært viktig å informere alle i disse mange trådene på KG som tror de har korona, om at man ikke ringer med mindre man faktisk er så syk at man har behov for helsehjelp.

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Leo skrev:

Men da jobber du jo i helsevesenet og de utviklingshemmede kan jo ikke akkurat bli overlatt til seg selv heller. Det er jo nettopp derfor de som ikke absolutt må blir oppfordret til å ikke reise slik at det blir fulle busser og baner med stort potensiale for spredning av smitte. Hvis du ikke allerede er syk da. Da blir det noe annet. 

Jeg er jo ikke frisk, men har ingen mulighet til å finne ut hva slags virus det er. Det blir en slags russisk rulett der det  sitter et virus i hvert kammer, som enten er ganske snille eller mye verre. Ved sykdom så kalles det inn ekstravakt.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Mange fylker har heldigvis fortsatt få anmeldte smittekilder,  ogs sjansen for å bli smittet er fortsatt lav under forutsetning at ein ikkje har vert på reise.      Det er derfor grunn til å tro at mange  er blitt råka av en mindre uskyldig influensevirus.    Tradisjonelt sett skal ein holde seg hjemme om ein er syk, og de ferreste har behov for legehjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Har vondt i hodet jeg og noe tett i nesen. 

Anonymkode: 8eda0...2c9

Skrevet (endret)
29 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Mange fylker har heldigvis fortsatt få anmeldte smittekilder,  ogs sjansen for å bli smittet er fortsatt lav under forutsetning at ein ikkje har vert på reise.      Det er derfor grunn til å tro at mange  er blitt råka av en mindre uskyldig influensevirus.    Tradisjonelt sett skal ein holde seg hjemme om ein er syk, og de ferreste har behov for legehjelp.

I Bærum så er ca 1 av 2000 bekreftet smittet og et ukjent antall ubekreftet (jeg sier en av 2000 i tillegg, bare for å få inn et vilkårlig tall). Jeg skal prøve å gjøre matematikken selv. Dersom 1 av 10 er forkjølet,  og 1 av 1000 har Corona, så står jeg igjen med ca 1 % sjanse for å være smittet. 1 % høres ganske lite ut, men det er egentlig ikke lite. Det er fullstendig uaktuelt for meg å besøke venner eller familie, og jeg hadde aldri i verden gått på en buss med mindre jeg måtte for å komme på jobb. Jeg får vel lage meg et slags munnbind.

Endret av I Grosny
Gjest Fallabella
Skrevet (endret)

Leste på kommunen sin hjemmeside nå at er man syk, uansett hvordan syk man er så skal man holde seg hjemme til symptomene er over. Det er kommuneoverlegen som sier dette. 

Endret av Fallabella
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fallabella skrev:

Leste nå på kommunen sin hjemmeside nå at er man syk, uansett hvordan syk man er så skal man holde seg hjemme til symptomene er over. Det er kommuneoverlegen som sier dette. 

Trodde dette var selvsagt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har kjente som jobber for den lokale legevakten, de sier di aller fleste som ringer bare er redde.

Media oppslag om sykdom har en tendens til å få ut hypokonderen i folk og tabloid trykket nå er farlig høyt, det skaper hysteri

Anonymkode: 71a7d...838

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er snørrete og forkjøla, men det er nok neppe corona, så tar det helt med ro 🙂. Ingen smittede i min kommune, og omgås lite folk. Er ufør, så kan være hjemme uten å tenke på jobb. 

Anonymkode: 00979...095

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Sår hals, litt hoste, hadde frysninger og kastet opp makrell i tomat for to dager siden. Er litt bedre nå.

Skal jeg gå ut og hoste på folk eller holde meg inne?

Anonymkode: a6d96...451

Gjest Fallabella
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Sår hals, litt hoste, hadde frysninger og kastet opp makrell i tomat for to dager siden. Er litt bedre nå.

Skal jeg gå ut og hoste på folk eller holde meg inne?

Anonymkode: a6d96...451

Jeg er «vanlig forkjøla. Går på butikken, tidlig på dagen da det er lite folk, det er det eneste jeg gjør. Må da være bra nok? Eller? 

• Opprett ny...