Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag fikk jeg tlf fra klinikken. 

Uttaket som skulle være imorgen er nå avlyst.

Igår hadde jeg 13 modne follikler på mellom 19 og 21 mm. 

Så nå må jeg holde meg hjemme med eggfollikler som vil gå til grunne.

Dette er en utrolig sår situasjon vi er inne i.

Dette skulle være vårt tredje og siste forsøk i det offentlige.

Jeg hadde i forkant hatt en lapraskopi og hysteroskopi for at alt skulle ligge til rette.

Nå føler jeg at alt er forgjeves.

Anonymkode: aba25...fda

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en tilsvarende situasjon. Tredje forsøket. Endelig lå alt til rette. De hentet ut 11 gode egg, befruktet 6. En time før innsett, jeg hadde akkurat tatt på meg ytterklærne, så fikk jeg telefonen om at alt var dødt. Det er det vondeste jeg noen gang har opplevd.  

Jeg leser deg slik at de avbrøt dette på grunn av interne forhold, ikke forhold hos deg? Da har du en mulighet til offentlig, og nå har dere jo "oppskriften". 

Husk på to ting - som regel ordner det seg. Og - ting er alltid vondest når det er ferskt, deretter vil man sakte føle seg bedre og bedre. 

Anonymkode: b542e...2a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt forferdelig😢 kan du gå privat?

Anonymkode: 056e0...518

AnonymBruker
Skrevet

Står utenfor :)

Anonymkode: c587a...03a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Står utenfor :)

Sånn går det når man skriver i blinde 🙊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt forferdelig😢 kan du gå privat?

Anonymkode: 056e0...518

Jeg har ring rundt til flere klinikker og det var ingen som har mulighet til å ta oss inn 😕

forferdelig at pga denne corona viruset så blir til og med egguttak avbrutt  😕

jeg vet ikke hva jeg gjør.

legene har gitt meg sexforbud nå siden jeg har så mange folikler

og når jeg spør hva som skjer mtp mine utgifter på medisiner så får jeg til svar at dette må jeg nok se på som tappt og at det er flere som er i samm situasjon 😕

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ring rundt til flere klinikker og det var ingen som har mulighet til å ta oss inn 😕

og når jeg spør hva som skjer mtp mine utgifter på medisiner så får jeg til svar at dette må jeg nok se på som tappt og at det er flere som er i samm situasjon 😕

Hva? Er det sant? Blir det ikke registrert som avbrutt forsøk? 😤

AnonymBruker
Skrevet

Så synd. Jeg går privat og de fortalte de har fått noen fra riksen som de fullfører forsøket på. Mot betaling selvfølgelig. Når det kommer til refusjon må det vel telle som et avbrutt forsøk hvis man fortsatt har refusjon igjen. 

Anonymkode: 7d998...a5e

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil bli sett på som brutt forsøk. Så dere vil få refundert, og et nytt forsøk. 

Det er ikke behandlende leger som har ringt deg. De er nok i en veldig stresset og vanskelig situasjon. Så den som sa dette tar feil. 

Anonymkode: b542e...2a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idag fikk jeg tlf fra klinikken. 

Uttaket som skulle være imorgen er nå avlyst.

Igår hadde jeg 13 modne follikler på mellom 19 og 21 mm. 

Så nå må jeg holde meg hjemme med eggfollikler som vil gå til grunne.

Dette er en utrolig sår situasjon vi er inne i.

Dette skulle være vårt tredje og siste forsøk i det offentlige.

Jeg hadde i forkant hatt en lapraskopi og hysteroskopi for at alt skulle ligge til rette.

Nå føler jeg at alt er forgjeves.

💔💔💔 stakkars deg!! Det må være kjipt! Masse klemmer til dere xx

Anonymkode: 27b12...222

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjørt på med sex.. 

Anonymkode: 97ce9...f15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo enormt uansvarlig hvis du har fått sexforbud... jeg velger å høre på legene 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få gubben til å tømme seg i en ren og tørr kopp og inseminer deg selv? Hvis det er selve akten du ikke får lov til? Jeg kan ingenting om dette altså dersom jeg virker helt på jordet

Anonymkode: b8f6d...18f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke mulighet til å kjøre til en annen by for å få ordnet dette privat om noen har tid? Høres forferdelig ut dette :(

Anonymkode: 66053...9ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få gubben til å tømme seg i en ren og tørr kopp og inseminer deg selv? Hvis det er selve akten du ikke får lov til? Jeg kan ingenting om dette altså dersom jeg virker helt på jordet

Dette har med at man skal ikke bli inseminertt med så mange folikkler, det kan føre til graviditet med trelinger, firlinger osv..

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo enormt uansvarlig hvis du har fått sexforbud... jeg velger å høre på legene 

Og risikere ikke bare tvillinger, men xx-linger?? Er du klar over hvor farlig det er for mor og barn? Det er en reell risiko for flerlinger, og derfor sexnekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet vi ikke hva fremtiden bringer, kanskje det å ikke bli gravid nå og en liten stund fremover er det beste... 

Sjangsene for at de fleste her inne og ellers i Norge mister en person de er glad i de neste månedene er ganske stor. 

Helsevesenet vil være så overbelastet at det å ha nødt til å bruke tid og ressurser på deg og likesinnede blir ikke riktig ovenfor de som virkelig trenger det. 

Mest sannsynlig vil helsepersonell fra forskjellige andre felter ha nødt til å gå fra sitt "ubetydelige felt" steppe inn der hvor de trengs. 

Gravides oppfølgning vil nok bli nedprioritert. Og dem som er i faresonen for å få komplikasjoner vil nok ikke få det de har behov for. Så det beste for deg TS er nok at denne gangen må utsettes til etter at alt har lagt seg. 

Alt til sin tid. 

Anonymkode: ef6bc...348

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet vi ikke hva fremtiden bringer, kanskje det å ikke bli gravid nå og en liten stund fremover er det beste... 

Sjangsene for at de fleste her inne og ellers i Norge mister en person de er glad i de neste månedene er ganske stor. 

Helsevesenet vil være så overbelastet at det å ha nødt til å bruke tid og ressurser på deg og likesinnede blir ikke riktig ovenfor de som virkelig trenger det. 

Mest sannsynlig vil helsepersonell fra forskjellige andre felter ha nødt til å gå fra sitt "ubetydelige felt" steppe inn der hvor de trengs. 

Gravides oppfølgning vil nok bli nedprioritert. Og dem som er i faresonen for å få komplikasjoner vil nok ikke få det de har behov for. Så det beste for deg TS er nok at denne gangen må utsettes til etter at alt har lagt seg. 

Alt til sin tid. 

Anonymkode: ef6bc...348

Dette kan være en god trøst, å vite at når man først blir gravid om en god stund, så får man bra oppfølging.

Jeg har selv fått avlyst lapraskopi, og jeg regner med at jeg står langt bak i køen for å få satt opp ny operasjon. Jeg forbereder meg på 8-9 nye måneder med venting, smerter (endometriose) og barnløshet. Jeg ser på det som mitt offer i denne situasjonen. Andre ofrer mye mer, føler jeg.

Men det er absolutt lov å bli lei seg, klage litt, huffe seg og ha selvmedlidenhet. Det er en bedriten situasjon. 

Anonymkode: 61e05...5bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt frustrasjonen, men Norge er i krise nå. Mange operasjoner og avtaler blir satt på vent over hele Norge. Hvis en av dine plutselig er alvorlig syk hadde trolig du også ønsket at helearbeidere bør satt inn der der haster mest. Men forstår frustrasjonen

Anonymkode: dfea9...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...