Gå til innhold

Uansvarlig kunde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner jeg blir sint. Hadde nylig en kunde innom (jobber et sted som har en del grønnsaker i løsvekt). Så der står hun og hoster rett på grønnsakene! Altså, det er lov å hoste men hun holdt seg ikke for og gikk ikke unna grønnsakene. Gjorde det flere ganger. 
var i ferd med å gå for å si ifra men jeg sto med en annen kunde. Så gikk hun før jeg fikk gjort noe. Ellers hadde jeg kastet henne ut, kundeservice eller ikke! Vi har eldre mennesker og folk med sykdommer som kommer innom. Det går anna tenke seg litt om!

sånn, måtte få det ut. Håper de fleste som leser her tar hensyn. De fleste som er innom oss er utrolig hensynsfulle 

Anonymkode: 5eb30...a80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man vasker frukt og grønt før man bruker dem. 

Du vet vel det?

Anonymkode: f107e...ca0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel det?

En del grønnsaker bruker du ikke såpevann for å vaske over.. å bare skylde noe med kaldt vann vil ikke fjerne mye virus

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel det?

Ikke med såpe. Du vet vel det?

Anonymkode: 0810b...79a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken

Du vet vel det?

Fortsatt unødvendig å stå også hoste over grønnsakene. Lite appetittlig spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke med såpe. Du vet vel det?

Jo. Jeg vasker i utgangspunktet alt med zalo, og nå med corona gjør jeg i hvert fall det. 

Anonymkode: 6c9d1...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sjekk kamera og nekt inngang neste gang hun kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Sjekk kamera og nekt inngang neste gang hun kommer.

For er hysteri ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo. Jeg vasker i utgangspunktet alt med zalo, og nå med corona gjør jeg i hvert fall det. 

Anonymkode: 6c9d1...20b

Vaske blomkål med såpe?

Anonymkode: fff58...16e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan smaker salaten din etter du har vasket den med zalo? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle tvunget den kunden til å kjøpe alt. 

Anonymkode: 702d5...fba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

En del grønnsaker bruker du ikke såpevann for å vaske over.. å bare skylde noe med kaldt vann vil ikke fjerne mye virus

Skylling fjerner virus. De ligger på overflaten og i sprekker, de borer seg ikke inn

Anonymkode: a1851...a6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke det spesielt lurt selvfølgelig, men har man nedsatt immunforsvar bør man uansett ikke spise noe som ikke kan skrelles eller kokes. I store deler av verden serveres det for eksempel aldri salat, sukkererter eller rå bær slik vi er vant til å spise dem nettopp fordi det er potensielle smittekilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Leo skrev:

Nå er jo ikke det spesielt lurt selvfølgelig, men har man nedsatt immunforsvar bør man uansett ikke spise noe som ikke kan skrelles eller kokes. I store deler av verden serveres det for eksempel aldri salat, sukkererter eller rå bær slik vi er vant til å spise dem nettopp fordi det er potensielle smittekilder. 

Altså. En uten nedsatt immunforsvar som får virus fra denne frukten og smitte en annen med nedsatt immunforsvar. Solidaritet og føre var!!

Anonymkode: e6741...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. En uten nedsatt immunforsvar som får virus fra denne frukten og smitte en annen med nedsatt immunforsvar. Solidaritet og føre var!!

Anonymkode: e6741...574

Det er riktig. Men alle må først og fremst passe på seg selv og spesielt når man vet at man er utsatt og det ikke skader andre å gjøre det. Det er jo akkurat like potensielt farlig å spise den frukten noen har tatt på etter først å ha klødd seg i nesa uten at noen har sett det som den som noen har sett at det har blitt hostet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Leo skrev:

Det er riktig. Men alle må først og fremst passe på seg selv og spesielt når man vet at man er utsatt og det ikke skader andre å gjøre det. Det er jo akkurat like potensielt farlig å spise den frukten noen har tatt på etter først å ha klødd seg i nesa uten at noen har sett det som den som noen har sett at det har blitt hostet på. 

Det er klart. Risiko vil det være uansett. Men mye av grunnen til at jeg postet dette er pga det Unødvendige av å hoste på en hel rad med grønnsaker som ligger ubeskyttet i den tida vi er i nå. Man trenger vel ikke øke smitten med vilje? (Virket nesten som om det var gjort med vilje da hun til og med lente seg over når hun hostet). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart. Risiko vil det være uansett. Men mye av grunnen til at jeg postet dette er pga det Unødvendige av å hoste på en hel rad med grønnsaker som ligger ubeskyttet i den tida vi er i nå. Man trenger vel ikke øke smitten med vilje? (Virket nesten som om det var gjort med vilje da hun til og med lente seg over når hun hostet). 

Noen er bare dumme og tankeløse uansett og det er det dessverre lite å få gjort noe med. De forstår gjerne ikke selv om de blir snakket til så man kan like gjerne spare energien og heller passe på seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir sint. Hadde nylig en kunde innom (jobber et sted som har en del grønnsaker i løsvekt). Så der står hun og hoster rett på grønnsakene! Altså, det er lov å hoste men hun holdt seg ikke for og gikk ikke unna grønnsakene. Gjorde det flere ganger. 
var i ferd med å gå for å si ifra men jeg sto med en annen kunde. Så gikk hun før jeg fikk gjort noe. Ellers hadde jeg kastet henne ut, kundeservice eller ikke! Vi har eldre mennesker og folk med sykdommer som kommer innom. Det går anna tenke seg litt om!

sånn, måtte få det ut. Håper de fleste som leser her tar hensyn. De fleste som er innom oss er utrolig hensynsfulle 

Eldre dame? Mange eldre eier ikke folkeskikk. Her om dagen så jeg en ganske gammel mann plukke opp et brød, ta det ut av posen, snu og ta og se på det, før han legger det tilbake i posen og så legger han det fra seg i hylla. Det er ikke første gang jeg ser eldre slite med grunnleggende folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...