Gå til innhold

Ingen grunn til å avlyse alle besøk av andre barn - jf. pressemelding i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble sagt at det frarådes å samle for mange barn sammen, og at utelek er bedre enn innelek. Foreløpig overhode ingen forbud eller råd mot at barna leker sammen. 

Anonymkode: 4c2e0...98c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov til å begrense det selv, man må ikke vente på forbud.

Her er vi tre familier som har sagt det er greit at ungene har omgang med hverandre. Begrenser utenfor disse tre. Ingen overnatting og mest mulig ute. Da begrenser man det ihvertfall noe.

Anonymkode: 8f21d...15a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor mange er for mange? Barnet vårt er invitert i barnebursdag med til sammen 7 barn. Jeg vil nødig nekte ham å dra, men samtidig sier fornuften at vi burde melde avbud siden vi har et flertall av personer i risikogruppen som våre nærmeste.

Anonymkode: 03d2c...e3e

Gjest Albbas
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvor mange er for mange? Barnet vårt er invitert i barnebursdag med til sammen 7 barn. Jeg vil nødig nekte ham å dra, men samtidig sier fornuften at vi burde melde avbud siden vi har et flertall av personer i risikogruppen som våre nærmeste.

Det burde muligens avlyses av de som arrangerer det. Aner ikke hvor grensa går men ser at de vanlige rådene anser 2 og 3 barn som uproblematisk. 7 vil jeg tro er over grensa... 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ble barnebursdag på søndag avlyst/utsatt inntil videre av de som arrangerte. Synes det var en riktig beslutning. 

Anonymkode: 20877...403

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gjøre matten på det. Hvor mange kontaktpunkter eksponerer dere dere for om dere tenker at barnet, og dere nå eksponeres for alle de barna har vært i kontakt med, direkte eller via via ila de siste 14 dagene? Det er ganske mange flere ved 7 enn ved 2 barn/familier. Med mindre alle foreldrene jobber samme sted, og ingen tar kollektivt.

Anonymkode: 14f04...81d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser flere leger er oppgitte over myndighetene som ikke advarer mot barnelek osv. Det er jo bare forsket på dette viruset i underkant av 2 måneder, så det er nok endel man ikke vet ennå.
Det går nok greit med barna, såvidt vi vet til nå, men de er jo smittebærere og kan smitte både foreldre, besteforeldre osv..

Det går an å bruke hue, ja

Anonymkode: befb2...3e4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er vi tre familier som har sagt det er greit at ungene har omgang med hverandre. Begrenser utenfor disse tre. Ingen overnatting og mest mulig ute. Da begrenser man det ihvertfall noe.

Dette! Det er nok den beste løsningen hvis man må absolutt være sosiale med andre. Man bør ikke treffe tilfeldige folk - som gjør det enda vanskeligere for helsevesenet å finne smittekilden.

Alle som arrangerer bursdagfester eller sosiale arrangementer, o.l. - Vær så snill og avlys det! Vi har karantene av en god grunn!

Anonymkode: ae6e7...fa0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den må jo avslyses! Så uansvarlig å arrangere det nå! 

Anonymkode: dbe96...5de

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Den må jo avslyses! Så uansvarlig å arrangere det nå! 

Anonymkode: dbe96...5de

Regner med den blir det altså. Min sønn kommer ihvertfall ikke til å dra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble sagt at det frarådes å samle for mange barn sammen, og at utelek er bedre enn innelek. Foreløpig overhode ingen forbud eller råd mot at barna leker sammen. 

Det er f*** lov å tenke selv...

Anonymkode: 0c5b2...f5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det tolking.... på siste pressekonferanse ble det sagt at enn helst kun skal være kontakt innad familien. Hvor vanskelig er det å forstå at barn ikke kommer til å klare og holde en meters avstand. 

Trenger virkelig helsemyndighetene å sette opp en detaljert liste? 

Anbefalingen er å holde avstand med minst 1 m. Det klarer ikke barn!

Anonymkode: 9c64a...780

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke lov å tenke selv når folk tror det greit å la unger leke sammen når skoler stenges.. Foreldre som tillater har ikke skjønt det!

Anonymkode: 564ec...8dd

• Liker 2
Skrevet

Vi lar barnet leke med en nabo. Men ingen andre. Føler selv at det er innafor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt til mine to, som er i barneskolealder, at kontakt med venner får bli gjennom gaming og telefon. Det godtar de. Som den egoisten jeg er, nyter jeg hvert sekund av å ha dem hjemme 🥰 Spesielt datteren min flyr ute med venninner så og si hver eneste dag, og jeg savner å se henne om ettermiddagene og i helgene. For tiden storkoser jeg meg med barna, og jeg tror de koser seg med meg også. Så nei, de trenger ikke henge rundt med venner akkurat nå😆

Anonymkode: 97427...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn i bhg-alder ble bedt til noen der en av foreldrene er i karantene etter utenlandsreise. Forstår ikke folk hva KARANTENE betyr?  Måtte si det ikke var lov flere ganger, fikk svar «vi kan hente», «det er ingen forbud mot SMÅ grupper barn å leke sammen».
«Men ... du er i karantene!»😳 

Jeg skjønner at noen barn går bananas uten bhg, men karantene er karantene! Og det er krise i Norge, barn trenger ikke møtes nå! 

Anonymkode: f89a9...ad2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare svar at dere regner med den er avlyst etter er nye forbudene som kom om å samles...? Det er totalt uansvarlig å arrangere bursdag nå! 

Anonymkode: f89a9...ad2

• Liker 2
  • Opprett ny...