Gå til innhold

Øke husleia under Coronakrisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er det jo unntakstillstand, da kan man vel prøve seg med kortere varsel? Men dette er jo ikke over på en måned uansett. Jeg begrunner det også med at jeg frykter for tapte leieinntekter dersom de som bor der nå mister jobben og jeg ikke får leid ut til nye. Vil være føre var.

Anonymkode: d4579...9b8

Dette er det dummeste jeg har lest. Enten så er dette tull, eller så kjenner du ikke til hvordan samfunnet fungerer. Folk mister ikke jobben på dagen, folk blir permitert, og nav skal selvfølgelig stile opp for arbeidsledige. Går også ut fra at du har depositum? Det er nemlig det du skal bruke om du opplever at leietaker ikke betaler husleie. En annen måte å være føre var på, er å ha en sparekonto. Husleieloven gjelder ennå. 

At det er unntakstilstand betyr ikke at du skal gjøre situasjonen vanskeligere, her må vi alle bidra for å gjøre den bedre. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Svartfugl skrev:

Dette er det dummeste jeg har lest. Enten så er dette tull, eller så kjenner du ikke til hvordan samfunnet fungerer. Folk mister ikke jobben på dagen, folk blir permitert, og nav skal selvfølgelig stile opp for arbeidsledige. Går også ut fra at du har depositum? Det er nemlig det du skal bruke om du opplever at leietaker ikke betaler husleie. En annen måte å være føre var på, er å ha en sparekonto. Husleieloven gjelder ennå. 

At det er unntakstilstand betyr ikke at du skal gjøre situasjonen vanskeligere, her må vi alle bidra for å gjøre den bedre. 

Jeg prøver å tenke på meg og familien, hvis de trenger å låne penger.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, RoNo skrev:

Vi lurer på å senke den vi i denne perioden. Regner med personen blir permittert og vi vil hjelpe der vi kan. Hva slags menneske er du?

Mennesker som du ❤ 

Heldgivis er ikke vi permittert enda, og vi betaler ned på eget lån, men det er så mange som kommer til å slite i tiden fremover 😥💔

Anonymkode: ee416...c72

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som du ❤ 

Heldgivis er ikke vi permittert enda, og vi betaler ned på eget lån, men det er så mange som kommer til å slite i tiden fremover 😥💔

Anonymkode: ee416...c72

Ja, og jeg prøver å sørge for at jeg ikke blir en av de. Er vel ikke så vanskelig å forstå?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å tenke på meg og familien, hvis de trenger å låne penger.

Det er ikke alltid slik at det å kun tenke på seg selv og familien er til det beste når man er en del av et samfunn. Dette er et spleiselag der alle må bidra for at dette skal gå bra. Hvis du tenker så mye på familien som du sier, bør du kanskje gå i gang med å spare? På lovlig vis, for nei, du får altså ikke lov til å øke husleien på den måten du tenker. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, og jeg prøver å sørge for at jeg ikke blir en av de. Er vel ikke så vanskelig å forstå?

Jo, når du vurderer å utnytte sårbare mennesker for å sikre din egen posisjon, så er det fryktelig vanskelig å forstå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsker å utnytte mennesker i en vanskelig situasjon ulovlig!! Løkhue

Anonymkode: 03fbd...70f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du ikke og da tenker jeg de ikke kommer til å bo det og advare andre med hvordan du behandler utleiere. Du kan spesielt ikke gå opp i husleie når det er coronavirus problemer, skal du være en av de som skal ødelegge hjem for andre mennesker? 700.000 kommer til å bli smittet, mennesker kan ikke være igjen på gatene, butikker stenger, matbutikker kommer til å redusere, folk har ikke jobb.. Ikke bidra mer krise.

Anonymkode: 285e6...f2e

• Opprett ny...