Gå til innhold

Er alt dette startet pga flaggermus suppe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flaggermussuppe ser skikkelig ekkelt ut foresten

Anonymkode: b9f7d...252

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, husker jeg så på youtube for 2-3 år siden bilder av hva de spiser i Kina. Så kom det opp bilde av tørkede flaggermus. Det så helt sykt ut og jeg husker at jeg tenkte at det der kan ikke være bra å spise. Det var det tydeligvis ikke heller. Hadde jeg blitt servert noe sånt så hadde jeg spydd bare av synet. 

Anonymkode: 0b4e8...70c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ugh....! 😱

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7920573/Revolting-footage-shows-Chinese-woman-eating-bat-scientists-link-coronavirus-animal.html

Ligger en video på fb med en dame som spiser levende slange også, fra tallerken med grønnsaker som om det skulle vært kyllingvinger, og preller av slankeskinnet med tenna og knasker.... 🤢🤢🤢🤢

Det er jo helt groteskt.

Men kanskje det er disse matvarene som er kineserne hemmelighet til så evig ung hud? 😬

Anonymkode: ceb73...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj, aldri om jeg ville spist et dyr som kan ha opptil 100 virus i kroppen. Sult er bedre en enn kjip sykdom man kan dø av?

Anonymkode: 91f7c...f5f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ifølge en annen tråd så er det 5g nettet.....🙈😂😂😂

Anonymkode: 4350b...875

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Æsj, aldri om jeg ville spist et dyr som kan ha opptil 100 virus i kroppen. Sult er bedre en enn kjip sykdom man kan dø av?

Nei, du ville temmelig sikkert ha spist rå rotter, gråspurv og grevling dersom det var alternativet. Ja, man kan bli syk av det, men de fleste vil gjerne utsette sultedøden så lenge som mulig og er villig til å ta store sjanser for å unngå den. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å dele denne idiotiske flaggermussuppevideoen. Se heller på denne informative videoen om hvordan de mener smitte overføres til mennesker: 

Anonymkode: f5c76...a1a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Leo skrev:

Nei, du ville temmelig sikkert ha spist rå rotter, gråspurv og grevling dersom det var alternativet. Ja, man kan bli syk av det, men de fleste vil gjerne utsette sultedøden så lenge som mulig og er villig til å ta store sjanser for å unngå den. 

Nei, jeg ville heller spist mark, enn å spise noe jeg vet inneholder så mye virus som flaggermus gjerne gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Leo skrev:

Vel, det handler ikke bare om sult og nød. F.eks skjærer de et pumpende hjerte ut av en levende kobra, for å drikke dette som potensmiddel. Dette på enkelte restauranter. Kina har HELT andre matvaner enn mange andre, og nå ser vi vel at det kanskje ikke er så bra på sikt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Callisto83 skrev:

Vel, det handler ikke bare om sult og nød. F.eks skjærer de et pumpende hjerte ut av en levende kobra, for å drikke dette som potensmiddel. Dette på enkelte restauranter. Kina har HELT andre matvaner enn mange andre, og nå ser vi vel at det kanskje ikke er så bra på sikt.

Men nå var det snakk om sult i det innlegget jeg siterte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ville heller spist mark, enn å spise noe jeg vet inneholder så mye virus som flaggermus gjerne gjør.

Det forutsetter at det er tilgang på mark og dessuten mye mark. I Norge midtvinters er det betydelig lettere å finne rotter og gråspurv! Mark lever dessuten i jorden og ofte der det er godt med naturlig gjødsel (Les; bæsj) så jeg vet ikke helt om det er en god løsning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes nå det er like motbydelig å spise griser, sauer og kuer som det er å spise flaggermus, slanger og hunder, men det er kanskje bare meg?....

Svineinfluensa kom jo fra griser? Alle store epidemier osv vi har hatt har jo kommet av at mennesker har spist dyr, kanskje det er dette som er karma, kanskje naturen prøver å fortelle oss noe... :)

Anonymkode: 85c8b...9fc

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede i 1981 kom ei bok som kobler Wuhan-begrepet med et "perfekt biologisk våpen" fabrikkert i en virus-Lab og en kinesisk forsker ved navn Li Chen. Rettere sagt kom virus-navnet Wuhan-400 i 1989 - Eyes of darkness av Dean Koontz, men samme bok kom i 1981, men da med virusnavn Gorki-400 og vitenskapsmann het da Ilya Poparopov. Ellers lik handling.

Den første boka het det samme - The eyes of darkness, men forfatter var Leigh Nichols, et pseudonym for Dean Koontz.

Rundt på nettet hevdes det at det i boka står om en alvorlig lungesykdom som skal spres verden rundt ca 2020, men dette er i boka End of days, av Sylvia Browne, utgitt 2008.

Hva er sannsynligheten for at et virkelig virusutbrudd tilfeldigvis skjer i byen Wuhan?

https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica2/sociopol_asia80.htm

asia80_04_small.jpg

collahe.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Wuhan_Institute_of_Virology

Screenshot+2020-01-25+at+10.11.43+1.png

Endret av slask
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Leo skrev:

Det forutsetter at det er tilgang på mark og dessuten mye mark. I Norge midtvinters er det betydelig lettere å finne rotter og gråspurv! Mark lever dessuten i jorden og ofte der det er godt med naturlig gjødsel (Les; bæsj) så jeg vet ikke helt om det er en god løsning. 

Ja hadde da heller tatt sjansen på å spise rotter og fugler. Alt annet. Meitemark er ikke direkte farlig å spise, ikke akkurat anbefalt heller, men bedre enn flaggermus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hadde da heller tatt sjansen på å spise rotter og fugler. Alt annet. Meitemark er ikke direkte farlig å spise, ikke akkurat anbefalt heller, men bedre enn flaggermus.

Hvordan vet du det? Og hvordan hadde du forresten tenkt å få tak i dem når jorden er frossen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Leo skrev:

Man kan få næring av gress, blader, bær og bark også så hvorfor dra det til det ekstreme med å snakke om rotter og bæsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få næring av gress, blader, bær og bark også så hvorfor dra det til det ekstreme med å snakke om rotter og bæsj...

Dårlig med bær og andre vekster for tiden... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, slask skrev:

Allerede i 1981 kom ei bok som kobler Wuhan-begrepet med et "perfekt biologisk våpen" fabrikkert i en virus-Lab og en kinesisk forsker ved navn Li Chen. Rettere sagt kom virus-navnet Wuhan-400 i 1989 - Eyes of darkness av Dean Koontz, men samme bok kom i 1981, men da med virusnavn Gorki-400 og vitenskapsmann het da Ilya Poparopov. Ellers lik handling.

Den første boka het det samme - The eyes of darkness, men forfatter var Leigh Nichols, et pseudonym for Dean Koontz.

Rundt på nettet hevdes det at det i boka står om en alvorlig lungesykdom som skal spres verden rundt ca 2020, men dette er i boka End of days, av Sylvia Browne, utgitt 2008.

Hva er sannsynligheten for at et virkelig virusutbrudd tilfeldigvis skjer i byen Wuhan?

https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica2/sociopol_asia80.htm

asia80_04_small.jpg

collahe.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Wuhan_Institute_of_Virology

Screenshot+2020-01-25+at+10.11.43+1.png

Fint om du kan legge med kilde på det med 2020 altså ikke bare påstanden om at det står i den boka. Hadde vært kult å se hvor den boka fikk det fra også.

Jeg tror på biologisk warfare og jeg tror på mye folk kanskje vil kalle konspirasjon. Men angående wuhan så har det vel vært en offentlig (ihvertfall ikke hemmelig) lab med forsking og oppbevaring av virus. Blandt annet skal Sars viruset også bli oppbevart der og i 2017 varslet en av de ansatte om at det kom til å komme virus på avveie en dag. Jeg tror ikke virus epidemien nå er utløst av en som spiste flaggermus, jeg tror viruset er "planta" men det kan godt ha oppstått fra flaggermus opprinnelig. Så leser gjerne mer om det du poster.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...