AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Jeg er ei 14 år gammel jente med 2 yngre stesøsken. Jeg har snart fått nok av hvor ekstremt ekkelt og kvalmende det er å være på do etter at stesøsknene mine har vært der. Jeg har en stebror og ei stesøster, begge er noen år yngre enn meg. I dag tidlig gikk jeg på do rett etter at jeg hadde våknet. Var fortsatt litt trøtt og holdte på å sette meg ned på et do sete der bæsj var smurt utover. Jeg skvatt nesten og ble helt sjokkert. Snørr var klint og smurt langs veggene der doen er, bæsj var smurt i flekker på do sete og det lå tomme doruller slengt ved siden av doen. Måtte hente inn nye doruller og kaste de gamle, tørke av all dritten fra do sete og prøve å overse de skitne veggene, før jeg i det hele tatt fikk gått på do! Jeg orker ikke å ha det sånn noe lenger. Dette kan ikke være vanlig oppførsel fra 2 barn i 10 års alderen?! Dette er heller ikke første gang jeg ser noe slikt her hjemme. Stesøsknene mine kan gå inn på doen, lukke døren og gå rett ut igjen. Altså gå på do, ikke trekke ned og heller ikke vaske seg på hendene. Det har aldri skjedd at doene her hjemme har vært i ok tilstand imens de ungene er i hus. Jeg sier ifra hver gang jeg ser at doene er så skitne, det er ikke noe poeng i å si ifra hver gang de ikke trekker ned eller ikke vasker hender, da blir de sure og nekter å gjøre det. Hvis jeg påpeker eller ser at de ungene ikke trekker ned eller vasker hendene så sier jeg ifra til dem, men da får jeg et surt blikk fra stemor. Hun snakker til pappa, som da går bort til meg og sier at hun selv skal bli flinkere på å ta ungene på fersken. Det har ikke skjedd i løpet av de årene de ungene har bodd her. Pappa og stemor har eget bad ved siden av soverommet som de selv bruker, ikke rart at stemor ikke skjønner alvoret og hvor ekkelt det er. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å virkelig få en slutt på dette? Det å tørke dritt av do setene om morgenen bare for å få gått på do tviler jeg på at er normalt. Hva skal jeg gjøre?! Anonymkode: d263a...41a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Nei herregud, du kan ikke bruke det badet. Er det bæsj på doringen bruker du det andre badet. Og dette er veldig uvanlig at barn gjør, nesten uansett alder. Anonymkode: cae69...f31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå