Gustine94 Skrevet 13. mars 2020 #21 Del Skrevet 13. mars 2020 For gudskyld hør på hva de sier, IKKE hamstre mat!!! Butikkene er tomme nok som de er, og de får inn varer hver dag! Jobber i butikk selv og det er helt kaos.. skulle tro det var krig eller noe! Butikkene er åpne som normalt og det er nok varer til å handle flere ganger, bare alle tar seg sammen.. blir helt oppgitt av enkelte 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #22 Del Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget med «hamstringen» er jo å slippe å være ute blant folk i to uker.. Jeg handlet for 3 uker, noe som viste seg å være lurt. For når min mann kom hjem fra sin jobbreise, så måtte vi straks i karantene😊 Anonymkode: 4945e...d8e Er det bare deg og dine som skal få ha mat da? Hva med oss andre som kom etter dere i butikken? Som må i karantene nå, med kun 1 dorull? Det hadde vært mer fair av deg å handle inn til maks 1 uke og fått hjelp til å handle inn etter det. Jeg forstår at du vil sikre det, men faktum er at sånne som gjør deg nå gjør at noen av oss faktisk ikke har mat nok. Anonymkode: ab854...7b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #23 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det bare deg og dine som skal få ha mat da? Hva med oss andre som kom etter dere i butikken? Som må i karantene nå, med kun 1 dorull? Det hadde vært mer fair av deg å handle inn til maks 1 uke og fått hjelp til å handle inn etter det. Jeg forstår at du vil sikre det, men faktum er at sånne som gjør deg nå gjør at noen av oss faktisk ikke har mat nok. Anonymkode: ab854...7b0 føler ikke du nasjonal beredskapsplan eller? da burde du jo ha alle de essensielle tingene i hus allerede. Anonymkode: dea39...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #24 Del Skrevet 13. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Men de som har småbarn pleier dere ikke alltid å ha litt ekstra hjemme? Ingen unnskyldning for å miste det lille en har av folkevett om en skal handle inn for to uker i stedet for en. Anonymkode: 310ac...c0a Selvsagt har jeg alltid ekstra til vanlig. Nå kan vi klare oss i 2-4 uker hjemme, om vi skulle bli syke. Jeg har ikke handlet noe jeg ikke hadde trengt ellers, bare i litt større kvanta. Har ikke handlet vann, for det skjønner jeg ikke poenget med i dette scenariet her. Anonymkode: 97f39...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #25 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: føler ikke du nasjonal beredskapsplan eller? da burde du jo ha alle de essensielle tingene i hus allerede. Anonymkode: dea39...d16 Maten man skal ha med nasjonal beredskapsplan holder i 3 dager. Anonymkode: ab854...7b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #26 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Maten man skal ha med nasjonal beredskapsplan holder i 3 dager. Anonymkode: ab854...7b0 ja, og da gjør det vel ikke noe at butikkene er tomme for mat 1-2 dager når hyllene fylles opp med ny levering hver dag. Anonymkode: dea39...d16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #27 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ja, og da gjør det vel ikke noe at butikkene er tomme for mat 1-2 dager når hyllene fylles opp med ny levering hver dag. Anonymkode: dea39...d16 Så istedet for at folk i karantene får hjelp 1 gang i uken, skal vi heller få det hver 3. dag fordi andre folk hamstrer? Anonymkode: ab854...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #28 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg har et eget matrom, med mat for sikkert 7-8 mnd fremover. Har bygd det opp over tid. Likevel fyller jeg på i disse dager, så jeg ikke får mindre av hver tibg jeg har. Prøver å holde det konstant. Jeg har altså hamstret, men over lang tid før dette coronadritet. Nå vedlikeholder jeg lageret ved å handle normalt. Anonymkode: 4ce4b...112 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #29 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det bare deg og dine som skal få ha mat da? Hva med oss andre som kom etter dere i butikken? Som må i karantene nå, med kun 1 dorull? Det hadde vært mer fair av deg å handle inn til maks 1 uke og fått hjelp til å handle inn etter det. Jeg forstår at du vil sikre det, men faktum er at sånne som gjør deg nå gjør at noen av oss faktisk ikke har mat nok. Anonymkode: ab854...7b0 Om jeg velger å kjøpe inn så og så mange middager, er virkelig ikke din sak. Har ikke kjøpt mer enn 1-2 varer pr.utvalg i vogna, så har ikke hamstret. Mine penger, min valgfrihet. Anonymkode: 4945e...d8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #30 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om jeg velger å kjøpe inn så og så mange middager, er virkelig ikke din sak. Har ikke kjøpt mer enn 1-2 varer pr.utvalg i vogna, så har ikke hamstret. Mine penger, min valgfrihet. Anonymkode: 4945e...d8e Jo, det er min sak og det er fellesskapet sin sak. At du bare har kjøpt 1-2 varer av hver ting er irrelevant når du likevel handler for 3 uker. Handler alle for 3 uker går det tomt, det kan vel ikke være så vanskelig å forstå? Eneste grunnen til at du fikk handlet inn så mye er jo fordi folk ikke hadde tømt butikken før deg, hadde du synes det var like greit da? Samfunnet ødelegges av egoister som deg. Anonymkode: ab854...7b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #31 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så istedet for at folk i karantene får hjelp 1 gang i uken, skal vi heller få det hver 3. dag fordi andre folk hamstrer? Anonymkode: ab854...7b0 er du i karantene burde du vel vitterlig ha fått tak i mat for mer en en uke i slengen, slik at du slipper å plage folk mer en nødvendig med å bringe deg varer. Anonymkode: dea39...d16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #32 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et eget matrom, med mat for sikkert 7-8 mnd fremover. Har bygd det opp over tid. Likevel fyller jeg på i disse dager, så jeg ikke får mindre av hver tibg jeg har. Prøver å holde det konstant. Jeg har altså hamstret, men over lang tid før dette coronadritet. Nå vedlikeholder jeg lageret ved å handle normalt. Anonymkode: 4ce4b...112 samme her. har ikke vært i butikken en eneste gang denne uka. og trenger heller ikke dra dit før til sommeren dersom jeg Må holde meg hjemme Anonymkode: dea39...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #33 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: er du i karantene burde du vel vitterlig ha fått tak i mat for mer en en uke i slengen, slik at du slipper å plage folk mer en nødvendig med å bringe deg varer. Anonymkode: dea39...d16 Nettopp. Hvis de som skal handle inn til folk som er i karantene møter tomme butikker pga hamstring er det ikke noe annet alternativ, det er jo det som er poenget. Anonymkode: ab854...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. mars 2020 #34 Del Skrevet 13. mars 2020 Kjenner at jeg er litt delt i synet på dette her, men så er det jo forskjell på et planlagt innkjøp av det meste nødvendige for 2-3 uker og den panikkhamstringen vi ser der folk røsker med seg likt og ulikt av ting de kanskje ikke bruker til vanlig en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #35 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er min sak og det er fellesskapet sin sak. At du bare har kjøpt 1-2 varer av hver ting er irrelevant når du likevel handler for 3 uker. Handler alle for 3 uker går det tomt, det kan vel ikke være så vanskelig å forstå? Eneste grunnen til at du fikk handlet inn så mye er jo fordi folk ikke hadde tømt butikken før deg, hadde du synes det var like greit da? Samfunnet ødelegges av egoister som deg. Anonymkode: ab854...7b0 hvem faen er du til å skulle bestemme hvor mange middager andre skal handle? tipper du stemmer mdg tipper pipa hadde hatt en annen lyd om du kom deg til butikken først. folk er jo bare egoister når et var du som endte opp med å ikke få det du ville. Anonymkode: dea39...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #36 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Roci skrev: Kjenner at jeg er litt delt i synet på dette her, men så er det jo forskjell på et planlagt innkjøp av det meste nødvendige for 2-3 uker og den panikkhamstringen vi ser der folk røsker med seg likt og ulikt av ting de kanskje ikke bruker til vanlig en gang. jeg har ikke sett noen som handler inn mye av bare en ting. at folk handler inn for 2-3 uker nå synes jeg er helt greit. så slipper man å gå i butikken mer en den ene g ang å utsette seg for smitte. Anonymkode: dea39...d16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #37 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg hater mennesker. Det er vi som er viruset. Anonymkode: 2e7bb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. mars 2020 #38 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg har ikke sett noen som handler inn mye av bare en ting. at folk handler inn for 2-3 uker nå synes jeg er helt greit. så slipper man å gå i butikken mer en den ene g ang å utsette seg for smitte. Anonymkode: dea39...d16 Har du fulgt med på nyhetssendingene på tv? Mange eksempler som nevnes. Jeg sier jo også at innkjøp for 2-3 uker er helt fint, definerer ikke det som hamstring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #39 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvem faen er du til å skulle bestemme hvor mange middager andre skal handle? tipper du stemmer mdg tipper pipa hadde hatt en annen lyd om du kom deg til butikken først. folk er jo bare egoister når et var du som endte opp med å ikke få det du ville. Anonymkode: dea39...d16 Det er ikke jeg som bestemmer, men snakk om grunnleggende medmenneskelighet og omtanke. Man må hjelpe hverandre, og da er det ikke plass til egoister som redder seg selv. Og nei, jeg var i butikken i går og handlet akkurat som normalt. Var ganske åpenbart at Norge ville gjøre samme tiltak som Danmark, og det første som skjedde der var at folk hamstret. Med andre ord var det ingen overraskelse at folk gjorde det i Norge også, men jeg er ikke så egoistisk at jeg hamstrer fordet. Forøvrig stemmer jeg AP. Anonymkode: ab854...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #40 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Roci skrev: Har du fulgt med på nyhetssendingene på tv? Mange eksempler som nevnes. Jeg sier jo også at innkjøp for 2-3 uker er helt fint, definerer ikke det som hamstring. du definerer ikke det som hamstring, men så har du alle de som mener at folk som kjøper mer enn de trenger for en uke er hamstring. hvor går grensa? hvilke eksempler nevnes da? det jeg ser folk klage over er at hyllene blir tomme, og klart, de blir det, når hele norge skal handle inn mat for 3 uker på samme dag. Anonymkode: dea39...d16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg