AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Frp-nestleder Sylvi Listhaug sier staten og kommunene om nødvendig må ta regningen for å forebygge corona-spredning i samferdselssektoren: – I denne kritiske perioden vi nå er inne i må det bli gratis å passere bomstasjoner og å parkere i byene, sier hun. Regjeringen sier nei. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awoq7E/listhaugs-corona-forslag-innfoer-gratis-bompenger-og-parkering Er dette er bra eller dårlig forslag fra Listhaug? Anonymkode: 1cf5f...442
solmåneogstjerner Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Jeg synes det er et godt forslag. Ville redusert trengselen på kollektivtrafikken. Men det må samtidig åpnes opp for flere parkeringsplasser. Spesielt i Oslo er det for lite. Så de må åpne opp for gateparkering som de har tatt bort de siste årene, og la folk parkere på torg og åpne plasser. 1
The Kitten Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Det er et veldig godt forslag. På min mor sin arbeidsplass (innen media) har de fått beskjed om å unngå kollektivtrafikk. Alle som kan ta hjemmekontor gjør det, men det er ikke mulig for alle. De som ikke har tilgang til privatbil får dekket taxi av arbeidsgiver. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Jeg blir så irritert! Alt skal skyldes på «frp politikk», da må vi for guds skyld ikke gjøre det! Vi er nå i en krise. De oppfordrer folk til å kjøre bil å unngå kollektivt. Det er et bra tiltak, men de må legge til rette for at det er gjennomførbart. Vi burde virkelig være i en unntakstilstand. Oppheve bomringen, gratis parkering, de bør også senke renta i banken, mange som kanskje mister en del inntekter nå. Disse tiltakene vil være midlertidig, men akkurat nå må regjeringen få fingeren ut å faktisk prøve å hjelpe folke til å redusere smittefaren! Anonymkode: 365a2...63b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: de bør også senke renta i banken, mange som kanskje mister en del inntekter nå Anonymkode: 365a2...63b De har senket renta kraftig, men jeg ønsker meg høyere renter og ber til høyere makter om at den ikke settes ned ytterligere. Oss som sparer på litt for kort sikt til å ta risiko i aksjemarkedet er avhengig av så høye innskuddsrenter på sparepengene som mulig, og det kan vi se langt fra nå Anonymkode: d88ef...600
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Jeg kan overgå det og høyner med momsfrie bildeler og oljeskift. Anonymkode: 56e57...ceb
Anbefalte innlegg