Gå til innhold

Venninne troppa opp med samme frisyre!

Anbefalte innlegg

Gjest irritertrr
Skrevet

dette minner meg utrolig om den filmen "Enslig ung kvinne søker...".

Min venninne troppet i går opp med samme frisyre som meg.

Altså, kort hår til skuldrene. Lys blondt øverst, og mørkt underst. I tillegg til dette har jeg også en skrålugg.

Jeg fikk sjokk. Ble helt sånn; "Hehheii? Gratulerer med ny sveis???"

"Jo, takk" sa hun mens hun smilte falskt. :-?

Nå rant begeret over på en måte.

Etter å ha kjøpt alt fra samme mascara som meg til samme stringtruser så fikk jeg nok. men jeg fikk ikke frem ett pip.

Vi kan da ikke gå rundt og se dønn like ut! Det er jo flaut jo.

Gud, kvinnefolk. Kan ikke fatte at jeg er et. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det der er vel Norges mest populære hårfrisyre, så jeg kan ikke helt se problemet.

Gjest irritertrr
Skrevet
Det der er vel Norges mest populære hårfrisyre, så jeg kan ikke helt se problemet.

Så du hadde ikke reagert hvis en venninne kom med samme frisyre som deg?

dette når hun hadde langt hår før i mørk brun farge? :o

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har hatt en liknende frisyre selv, og klippet meg fordi jeg syntes alle hadde den. Men sånn er det med mote, man må bare forvente at andre liker det samme, også når det gjelder venner (faktisk).

Gjest irritertrrr
Skrevet
Jeg har hatt en liknende frisyre selv, og klippet meg fordi jeg syntes alle hadde den. Men sånn er det med mote, man må bare forvente at andre liker det samme, også når det gjelder venner (faktisk).

Jeg syns det er litt spesielt da. Spesielt siden jeg kun har hatt denne frisyren i toppen 1 mnd.

Så, jeg syns det er helt forskrekkelig. Så lenge hun hadde langt mørk brunt hår før, får så å bleke det platina blondt og farge det innerste nesten sort. Som jeg, selvfølgelig.

Men, det var vel bare dette som fikk begeret til å renne over.

Altså, det er så mye annet også. :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

Men, det var vel bare dette som fikk begeret til å renne over.

Altså, det er så mye annet også.  :roll:

Dét sa du ingenting om :wink: Klart at en dråpe kan være nok til å få det til å flyte over hvis det er et ledd i en lang rekke, men en frisyre alene ville jeg ikke bitt meg merke i.

Gjest irritertrrr
Skrevet

Dét sa du ingenting om :wink: Klart at en dråpe kan være nok til å få det til å flyte over hvis det er et ledd i en lang rekke, men en frisyre alene ville jeg ikke bitt meg merke i.

Hvis du leser innlegget mitt igjen så står det ganske klart der da. At det ikke bare er frisyren. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

OK, da skjønner jeg. Kanskje du er forbildet hennes, og at hun ikke legger noe negativt i det?

Gjest Formosiss
Skrevet

Ehrm.. Det kimer noen klokker hos meg. Blir du sinna/såret dersom en venninde kjøper samme -stringtruse- og -maskara- som deg? o_O Jeg kan til en viss grad skjønne det med frisyren, men hallo da? Masseproduserte varer som kosmetikk og undertøy må da enhver få bestemme selv.

Jeg derimot, hadde en "venninde" som alltid kjøpte samme klær osv. Fikk f.eks. en dyr Missing Link-jakke til bursdagen et år; hun kommenterte at den var drittfin o.l. - dagen etter kom hun med akkurat maken, hun "måtte" jo bare. Ikke bare var det i rent matrielle ting hun gjorde dette. Jeg gikk en kreativ linje på VGS (medier og kommunikasjon), og jeg kunne aldri lufte mine idèer høyt - for da kunne man være viss på at hun tok disse. Mye, mye annet også.

Jeg har i dag brutt med denne personen, men jeg hadde ikke blitt såret dersom hun hadde kjøpt samme mascara som meg.. Noe må man da få lov til.

Gjest pæra
Skrevet

Kunne vært interessant med et lite eksperiment. Hva om du henter giletten og boner skallen skikkelig.... :hoho: Hvis dama DA gjør det samme, så bør du bytte adresse!!!

:hoho::hoho:

Sorry...*host* bare så det for meg.

Hadde ikke vært komfortabel med situasjoen jeg heller, men neppe turt å si noe. Egentlig. Du får bare bytte frisyre og skylde på at sjampoen svidde håret ditt eller noe...

Gjest irritertrr
Skrevet
Ehrm.. Det kimer noen klokker hos meg. Blir du sinna/såret dersom en venninde kjøper samme -stringtruse- og -maskara- som deg? o_O Jeg kan til en viss grad skjønne det med frisyren, men hallo da? Masseproduserte varer som kosmetikk og undertøy må da enhver få bestemme selv.

Jeg derimot, hadde en "venninde" som alltid kjøpte samme klær osv. Fikk f.eks. en dyr Missing Link-jakke til bursdagen et år; hun kommenterte at den var drittfin o.l. - dagen etter kom hun med akkurat maken, hun "måtte" jo bare. Ikke bare var det i rent matrielle ting hun gjorde dette. Jeg gikk en kreativ linje på VGS (medier og kommunikasjon), og jeg kunne aldri lufte mine idèer høyt - for da kunne man være viss på at hun tok disse. Mye, mye annet også.

Jeg har i dag brutt med denne personen, men jeg hadde ikke blitt såret dersom hun hadde kjøpt samme mascara som meg.. Noe må man da få lov til.

Det er ikke bare frisyren, mascaraen og stringtrusen.

det er jakker, topper, sko, og som i din sitasjon så er det også her enkelte ting i selv livet hun kopierer.

Hun kopierer ting jeg gjør, som f.eks at jeg tvinner ofte håret mitt. Dette gjør hun.

Jeg tar meg også ofte generelt i håret på en spesiell måte, og dette har hun også begynt å gjøre.

Det er så vanskelig å forklare, for det er vanskelig å legge merke til.

Hun lar ikke meg være meg. :-?

en mascara gjør ingenting, ikke en strintruse heller.

Jeg bare nevnte disse to tingene for å få frem poenget mitt. at hun "tar" over meg og mitt.

det er nesten litt ekkelt.

skal jeg si det? rett ut?

Gjest irritertrr
Skrevet
Kunne vært interessant med et lite eksperiment. Hva om du henter giletten og boner skallen skikkelig....  :hoho: Hvis dama DA gjør det samme, så bør du bytte adresse!!!

:hoho:  :hoho:  

Sorry...*host* bare så det for meg.  

Hadde ikke vært komfortabel med situasjoen jeg heller, men neppe turt å si noe. Egentlig. Du får bare bytte frisyre og skylde på at sjampoen svidde håret ditt eller noe...

:ler:

Ja, den var ganske morsomt da :ler:

Jeg skal ikke bytte frisyre. trives i den, og føler det blir feil.

det værste er vel at hun kommer etter med samme da også?

Gjest La Flaca unplugged
Skrevet
Hun kopierer ting jeg gjør, som f.eks at jeg tvinner ofte håret mitt. Dette gjør hun.

Jeg tar meg også ofte generelt i håret på en spesiell måte, og dette har hun også begynt å gjøre.quote]

Får sterke assosiasjoner til fjortis-alderen og er litt nyskjerrig på hvor gamle dere er?! :wink:

Gjest Formosiss
Skrevet

Dersom jeg tvinner håret mitt, er jeg da lik deg? For dette gjør jeg også. Kanskje jeg bør slutte, da.

Gjest Gjest2
Skrevet

Nå er dere ekle, noen av dere. Klart hun synes det er ubehagelig! Sånn jeg forstår det har venninnen BEGYNT å feks tvinne håret, ikke holdt på med det fra før. Slike ting er egentlig enda mer creepy enn å kjøpe like klær..

Kanskje hun gjerne vil være som deg da? Har dere felles venner som kan legge merke til det?

Jeg ville ikke sagt noe før det hadde gått veldig langt. Men det har det kanskje?

Skrevet

Jeg hadde nok tatt dette opp på en forsiktig måte, at du ikke syns noe særlig om denne kopieringen.

Gjest barbereren
Skrevet

Barber av dej alt håret. Da er det ikke sikkert at noen kopierer deg. :tunge1:

Nei fra spøk til alvor - Jeg hadde heller blitt litt smigret dersom noen hadde villet hatt samme stil, hårfrisyre etc som meg. Det må da finnes viktigere ting her i livet å konsentrere seg om. Du er sikkert flott en flott jente, siden hun gjerne vil kopiere noe av stilen din.

Gjest isabellandre
Skrevet

Skjønner trådstarter godt, jeg. I min venninnekrets snakkes det åpent ut om at vi ikke liker at andre kopierer stilen vår (i allefall har jeg et par venninner som er veldig bevisste på dette).

Det er ganske irriterende å ha kjøpt seg et nytt stilig plagg du synes passer til DEG, og etter du har vist det frem så kommer en venninne med AKKURAT samme plagget. Kan ikke folk finne på ting selv i stedet for å kopiere andre? Jeg hadde skammet meg litt for å ta ideene til venninnene mine og kopiere stilen deres når det gjelder klær og slikt. Det er mer gøy å være kreativ selv, plukke litt her og der og lage sin egen helhet.

Ens egen stil, hårfrisyre etc er jo et slags varemerke, mange bruker mye energi og tid på å skape fremstillingen av seg selv. I mangel på sunnere og bedre interesser kan man kanskje si, men det er en annen sak. :)

Mens andre som ikke tenker så mye på slikt kanskje ikke skjønner at de tramper venninnene sine på tærne når de hermer etter dem?

Gjest Daniella_
Skrevet
Skjønner trådstarter godt, jeg. I min venninnekrets snakkes det åpent ut om at vi ikke liker at andre kopierer stilen vår (i allefall har jeg et par venninner som er veldig bevisste på dette).

Det er ganske irriterende å ha kjøpt seg et nytt stilig plagg du synes passer til DEG, og etter du har vist det frem så kommer en venninne med AKKURAT samme plagget. Kan ikke folk finne på ting selv i stedet for å kopiere andre? Jeg hadde skammet meg litt for å ta ideene til venninnene mine og kopiere stilen deres når det gjelder klær og slikt. Det er mer gøy å være kreativ selv, plukke litt her og der og lage sin egen helhet.

Ens egen stil, hårfrisyre etc er jo et slags varemerke, mange bruker mye energi og tid på å skape fremstillingen av seg selv. I mangel på sunnere og bedre interesser kan man kanskje si, men det er en annen sak. :)

Mens andre som ikke tenker så mye på slikt kanskje ikke skjønner at de tramper venninnene sine på tærne når de hermer etter dem?

helt enig med deg.

hadde ikke likt det hvis en venninne gjorde noe lignende mot meg.

Har opplevd det også, og jeg syns det blir helt feil.

Som du sier, det er jo et slags varemerke.

Ikke rart man blir irritert. ;)

Skrevet

I miljøet jeg vanker ser man temmelig like ut.. langt hår.. svarte klær.. kanskje noen nagler... uff...... :tunge1:

Men fra spøk til alvor: Si ifra til henne dersom det virkelig irriterer deg. Sier du ikke ifra vil jeg påstå at dette er et luksusproblem for deg. Se på det som å ha fans. Og hvis du er opptatt av å gå kledd unikt, ha unik hårfrisyre osv. anbefaler jeg deg å ikke ha en "mainstream"-hårfrisyre, ikke kjøpe klær på "mainstream"-butikker o.l. Men jeg kjenner deg ikke og aner ikke hvordan du er, så det må bli helt opptil deg! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...