AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Det høres veldig eksklusivt når noen får anledning til å gjøre arbeid i sitt eget hjem. Da blir spørsmålet hvor effektiv er man med sin jobb ved å gjøre om hjemmet til hjemmekontor? regner med mange ikke har hjemmekontor, men gjør jobben på kjøkken eller i stue. Finnes det statistikk på det som arbeidsgivere har gjort? eller hva synes brukere selv hvor effektiv og konsentrert dem er? kommer bedrifter til å bli taperen i benyttelse av arbeidstakere i sitt "hjemmekontor"? Hvilke resultater blir synlig ved benyttelse av hjemmekontor? Erfaring? Er du bedriftsleder, og er det godt å oppleve bedriften er oppe å gå selv om man ikke ser hverandre fysisk? Anonymkode: e55a7...1d4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Vi har alltid hatt mulighet til hjemmekontor iblant, så det er ikke noe nytt. Nå er vi hjemme hele tiden. Kommunikasjon med teamet fungerer via chat og videomøter. Jeg sitter i sofa med pysj, men klarer fint å jobbe fordi ingen forstyrrer meg. Bruker mindre tid på å hente kaffe osv. Det eneste problemet er at jeg er vant til to store monitorer og nå har jeg kun en liten laptop og det er litt irriterende. Anonymkode: e236d...48a 3
Pås Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har alltid hatt mulighet til hjemmekontor iblant, så det er ikke noe nytt. Nå er vi hjemme hele tiden. Kommunikasjon med teamet fungerer via chat og videomøter. Jeg sitter i sofa med pysj, men klarer fint å jobbe fordi ingen forstyrrer meg. Bruker mindre tid på å hente kaffe osv. Det eneste problemet er at jeg er vant til to store monitorer og nå har jeg kun en liten laptop og det er litt irriterende. Anonymkode: e236d...48a Samme her! Sitter med laptopen i stuen! Jeg tror ikke jeg er like effektiv hjemme som på kontoret, men jeg får nå gjort noe! 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Nødløsning og brannslukning her. Hjemmekontor med barn nå. Slitsomt. Må jobbe litt på dagen og litt etter barna er lagt. Anonymkode: 06b4f...f47 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Jeg personlig blir langt mindre effektiv med hjemmekontor, og har derfor unngått det tidligere. Klarer ikke konsentrere meg på samme måte som på kontoret, føler meg mye mer daff og trøtt. Men vet mange andre synes de får jobbet bedre når de er hjemme og uforstyrret fra møter osv. Tror jeg må begynne å stelle/kle meg som vanlig, kanskje det kan hjelpe! Anonymkode: 173ef...cfc 4
GjestSiden2006 Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Vel vi har fått hjemmekontor i denne unntakstilstanden fra mandag av. Med to små barn hjemme fra stengt barnehage vet jeg ikke hvordan effektiviteten kan forventes av meg som arbeidstaker. Har ikke spurt min leder om forventninger ang. arbeidsmengde. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 Jeg er faktisk mye mer effektiv OG produktiv når jeg jobber hjemmefra. Fri fra sosial mas og tjas på jobb. Rolige og behagelige omgivelser. Jeg hører musikk, har tv'n på i bakgrunnen og rett og slett koser meg med jobboppgavene. Hjemmekontor øker jobbtrivselen min kanskje med 400%. Belønningen med å være effektiv er også at jeg bruker mindre tid på selve arbeidsoppgavene, som igjen gjør at jeg får mer fritid. Men med hjemmekontor "trenger" jeg ikke fritid, og kan fint ta opp PC'n kl 1930 på kvelden bare for å jobbe litt til, enda alle oppgavene mine for dagen ble dekket å vell så det på formiddagen. Jeg håper at dette viruset fører noe godt med seg: at arbeidsplasser ser at hjemmekontor fungerer, og at det blir brukt oftere. Åpen kontorlandskap er totalt motsatt av hjemmekontor, og er til sammenligning gift i forhold til slik jeg har det nå. Jeg føler meg bedre og mer opplagt, og det store jobbstresset kontorlandskapet gir er nærmest fraværende. Anonymkode: 8b974...d20 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Jeg får gjort masse ved hjemmekontor (hadde det jevnlig før corona også). Men føler jeg går glipp av samhandlingen og det som skjer utenfor møtene. Så foretrekker å være på kontoret! Men blir nok hjemmekontor en stund nå.... Anonymkode: 5def9...557
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Noen ting får man jo gjort enklere og raskere enn på jobb, hvor man stadig avbrytes av noe som skjer rundt en. Jeg er dog lærer, og mesteparten av jobben er jo vanskelig å gjennomføre på en god måte hjemmefra, så det blir totalt sett mindre en faktisk får gjort. Anonymkode: 911eb...48e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 Jobber kanskje litt på en annen måte, men driver ikke med alt annet. Nå er skolen også stengt, så dattera mi har jobbet med sine skolesaker og jeg med min jobb. Så tar vi en liten matbit sammen. Anonymkode: 07967...d1a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Fungerer like bra. Anonymkode: 9a1f0...e6f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 Forskning viser at folk er MER effektiv på hjemmekontor enn i åpent landskap.. Det er helt vanlig praksis at om man har noe man MÅ få gjort, så tar man hjemmekontor, for der får man fred og ro og konsentrerer seg bedre. Akkurat nå når skolene er stengt, er det nok litt verre.. har IKKE fått jobbet spesielt effektivt med en toåring hjemme.. Anonymkode: cfeff...9f7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 Hos oss kan vi velge om vi vil ta hjemmekontor. Det er da forventet full effektivitet i 7,5 time hver dag selv vi kanskje ikke har godt datautstyr hjemme og ikke tilgang til scanner utenom den vi har på mobilen. I tillegg til at vi har en del på papir som vi da må få med oss hjem. Alt vi gjør på jobb skal registreres ned til et kvarter. Dette blir viderefakturert kunder. I dag kom beskjeden om at å sette opp noe som interntid ikke er godkjent ved hjemmekontor. Jeg kommer til å dra på jobb hver dag selv om jeg reiser kollektiv (3 forskjellige en vei). Anonymkode: a07d0...493
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 Ikke sjans for at jeg blir like effektiv hjemme som på jobb, her jeg sitter med to unger i småskolealder som skal ha hjemmeundervisning. Jeg får gjort det som er tvingende nødvendig, men der stopper det. Anonymkode: 9c0a4...bfe
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 Vi har alltid mulighet til hjemmekontor, og jeg jobber som regel fra senga når jeg har hjemmekontor. Føler jeg jobber mer effektivt når jeg sitter hjemme. Anonymkode: 71a66...c08
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 Det kommer an på hva jeg jobber med. Jeg konsentrerer meg bedre på lesing og skriving av god tekst når jeg sitter hjemme, men så må jeg ofte bruke mange systemer samtidig og ha møter med kollegaer, og da jobber jeg best på jobb. Det beste er å få variere litt som det passer. Anonymkode: ded29...796
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 Opplever at jeg konsentrerer meg bedre og er minst like effektiv - om ikke mer - med hjemmekontor. Blir mer motivert også, kan godt jobbe litt fleks på kvelden fordi det er så behagelig. Skulle ønske jeg kunne jobbe fra hjemmekontor hver dag, eller i det minste noen dager i uka... Anonymkode: f58ae...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå