AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Vet det er sagt at vi skal holde oss hjemme, og ikke dra unødvendige turer. Men om vi hadde kjørt bil til feriehuset (er altså egentlig ikke en hytte, men en enebolig ved en mindre by, ikke på fjellet) og om vi hadde tatt med oss alt vi trenger hjemmefra så vi ikke er innom butikker der (sånn for sikkerhetsskyld) Hva tenker dere om det? Da er vi jo ikke i kontakt med andre mennesker enn om vi hadde vært her hjemme. Anonymkode: 625e4...002
Emmelise Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Jeg tenker at om kontakt med alle andre er ikkeeksisterende og du ikke tar på noe ute, som f. eks. bensinpumpe og annet, så ser jeg ingen problemer. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Grunnen til at folk ikke skal dra på hytta er vel sykehusdekningen og at det vil være vanskeligere å komme til for helsepersonell hvis noen blir syke på hytta. Tenker at det er helt innafor å dra. Anonymkode: 70250...bcc 3
Angelheart2 Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 (endret) Mange turiststeder har nå gått ut og sagt at folk skal holde seg hjemme og ikke reise på hytta. En av grunnene er selvsagt smittespredning, men en annen, og mer viktig grunn, er at beredskapskapasiteten blir sprengt på små steder. Dersom en liten kommune med 3-4000 innbyggere plutselig får doblet antallet fordi folk reiser på hytta, så betyr det at helsevesenet ikke vil ha kapasitet til å behandle alle sammen dersom mange skulle bli syke. Jeg vet i alle fall at i Hallingdal har de nå sendt ut SMS til alle hytteeierne med beskjed om at de ikke får lov til å komme.... (Men ser jo på trafikken at det ikke er noen som bryr seg.....😡) https://www.hallingdolen.no/nyheiter/ein-dugnad-for-framtida/ https://www.dagbladet.no/nyheter/fortvilte-ordforere---reis-hjem/72244743 Jeg vil si det er renspikket egoisme å reise noe sted akkurat nå. Endret 13. mars 2020 av Angelheart2 Lagt inn linker. 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Jeg bor i en hytte-kommune og her ber ordføreren om at hyttefolk holder seg unna. Og det ser jeg også andre hytte-kommuner gjør. Så vis respekt, ikke vær egoister.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Det hadde jeg blåst i. Anonymkode: 72b65...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 Jeg ser at ordføreren på Tjøme (Færder kommune) ser med gru på alle hyttegjestene som strømmet til i går ettermiddag og kveld, i en tid der alle har blitt oppfordret til å begrense reising til et minimum. https://www.tb.no/hytteeierne-strommer-til-tjome-ordforeren-skal-vurdere-tiltak/s/5-39-123976 Det er en betalartikkel, men oppfordringen er "hold dere hjemme". Mange hyttegjester fører til økt eksponering av virus til lokalbefolkningen når befolkningstallet plutselig øker med tusenvis av mennesker. Butikker og lignende er ikke dimensjonert for er slikt antall nå. Anonymkode: 64764...16d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Dessuten blir man ikke hentet av luftambulanse dersom man skulle bli alvorlig syk av corona. Anonymkode: 7e0c5...5a5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Blir du eller andre alvorlig syk kan du ikke forvente å bli hentet av ambulanse. Også nødetatene har lagt om virksomheten sin nå, og går med minimumsbemanning. Anonymkode: f6194...e25
Anbefalte innlegg