Gå til innhold

Kontakt med familie og barnebarn nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det slik at vi skal unngå å dra på besøk til hverandre i disse tider? Det kan jo vare lenge før smittefaren er over. Jeg har høyt blodtrykk, men er ikke mer engstelig for viruset enn folk flest. Bruker bil. Barnebarna er ofte snørrete og hoster litt, som barnehagebarn flest. 

Hvordan forholder dere andre dere? 

Anonymkode: e104d...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Besteforeldre holdes unna hos oss. Vi ønsker ikke at de skal smittes. Så de får holde ut den tiden det tar. 

Anonymkode: afde9...aa5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med høyt blodtrykk er du i risikigeuppen og bør absolutt ikke drive og dra på besøk. 

Anonymkode: 0b16e...bee

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Besteforeldre holdes unna hos oss. Vi ønsker ikke at de skal smittes. Så de får holde ut den tiden det tar. 

Anonymkode: afde9...aa5

En mulighet er jo å bruke skype, men det blir stusselig. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med høyt blodtrykk er du i risikigeuppen og bør absolutt ikke drive og dra på besøk. 

Anonymkode: 0b16e...bee

Jeg er ikke redd for å bli smittet selv og responderer bra på blodtrykksmedisinen. Synes dette blir litt for hysterisk (ikke ment til deg). Ellers holder jeg meg stort sett hjemme og unngår folkemengder, drar heller ikke på besøk til andre nå, men familien blir det vanskelig å være uten kontakt med. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om det er stusselig å skype, så er det bedre enn å dra på besøk. 

Anonymkode: 4f8e0...f04

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke besøk nå. Utendørs med 1 meters avstand er OK. 

Anonymkode: 6a628...3f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er stusselig å skype, så er det bedre enn å dra på besøk. 

Anonymkode: 4f8e0...f04

Det er sant, men dette kan vare lenge. Trodde at nær familie kan holde kontakt? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke besøk nå. Utendørs med 1 meters avstand er OK. 

Anonymkode: 6a628...3f1

Barna vil ikke forstå hvorfor de ikke kan få en klem. De vil bare bli forvirret så det går ikke. 

3 minutter siden, Nuith skrev:

Kan det stemme? Da ville det vært flere døde i andre land. Merkelig at vi ikke får vite hvilke underliggende sykdommer de som har dødd av viruset har hatt. Det vil si at jeg må holde meg hjemme på ubestemt tid uten å møte andre. Jeg har angst og sliter med depresjon så det vil være lettere å rett og slett dø av viruset enn å isolere meg i kanskje ett år. Men takk for link. 

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sant, men dette kan vare lenge. Trodde at nær familie kan holde kontakt? 

Barna vil ikke forstå hvorfor de ikke kan få en klem. De vil bare bli forvirret så det går ikke. 

Kan det stemme? Da ville det vært flere døde i andre land. Merkelig at vi ikke får vite hvilke underliggende sykdommer de som har dødd av viruset har hatt. Det vil si at jeg må holde meg hjemme på ubestemt tid uten å møte andre. Jeg har angst og sliter med depresjon så det vil være lettere å rett og slett dø av viruset enn å isolere meg i kanskje ett år. Men takk for link. 

ts

Dette er veldig forenklet statistikk. De fleste med høyt blodtrykk er vel eldre, og mange har andre sykdommer i tillegg. Jeg har også høyt blodtrykk, men holder meg ikke unna familie. Har man bare høyt blodtrykk, som i tillegg er regulert med medisiner, så regner jeg med risikoen er betydelig lavere.

Men du kan jo evt vente til det har gått en stund siden barnehager og skoler stengte, da er risikoen lavere for at barnebarna har med seg smitte, hvis de og foreldrene fortsatt er friske.

Anonymkode: 32e54...e41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle er flinke og unngår besøk og kontakt med andre, så går dette raskt. Hvis ikke, blir dette en langvarig hendelse. Så du må vurdere hva som er best, unngå fysiske møter nå en kort periode, eller i en lang periode.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kommer til å besøke noe familie og noen få venner:) foreldrene mine er under 55 år, men kommer ikke til å besøke min bestefar på 85 år med kols. Unngår også svigermor som har diabetes og lavt immunforsvar. 

Anonymkode: fc119...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i det minste la være å besøke dem disse to ukene som hele Norge stenges ned. Når det gjøres så drastiske og kostbare tiltak fra regjeringens side, så er det minste vi vanlige borgere kan gjøre å følge opp.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig forenklet statistikk. De fleste med høyt blodtrykk er vel eldre, og mange har andre sykdommer i tillegg. Jeg har også høyt blodtrykk, men holder meg ikke unna familie. Har man bare høyt blodtrykk, som i tillegg er regulert med medisiner, så regner jeg med risikoen er betydelig lavere.

Men du kan jo evt vente til det har gått en stund siden barnehager og skoler stengte, da er risikoen lavere for at barnebarna har med seg smitte, hvis de og foreldrene fortsatt er friske.

Anonymkode: 32e54...e41

Jeg har tenkt det samme nå. Å vente til de første ukene er overstått. Har også bare høyt blodtrykk som er regulert med medisiner. Foreldrene hadde tenkt å dra i selskap i morgen, men nå har de forhåpentligvis avlyst det. 

Blir vi oppfordret til å bare ha kontakt med de vi bor sammen med? Har vi alle en type hjemmekarantene? Jeg blir litt forvirret av informasjonen vi får fra myndighetene. Vi kan gå i butikken, men bør holde oss unna kjøpesentre? 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har kontakt med besteforeldre omtrent daglig, og det vil nok fortsette.. mine foreldre er opp i årene, men de prioriterer barnebarna...Også nå.

Anonymkode: 00d42...165

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kontakt med besteforeldre omtrent daglig, og det vil nok fortsette.. mine foreldre er opp i årene, men de prioriterer barnebarna...Også nå.

Anonymkode: 00d42...165

Hvis dere har daglig kontakt kan dere sikkert fortsette med det. Risikoen er jo om de eldre blir syke og det blir mange av dem samtidig. Det vil belaste helsevesenet. 

Jeg har ikke daglig kontakt. Det er to uker siden sist jeg møtte barnebarna så jeg holder meg hjemme inntil videre. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær familie holder vi kontakt med. Vi tenker at vi er i karantene samen. 

Anonymkode: 1442d...a51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I min familie er det faktisk besteforeldre som har større sannsynlighet for å smitte barnebarna. Det er snakk om to 70-åringer med både hjertesykdom og høyt blodtrykk, men de forstår ikke alvoret og farter rundt på vinklubber og middagsselskaper. I kveld har de innvitert en hel gjeng hjem til seg for å diskutere en eller annen bok, og i morgen skal de i et annet selskap. Og så på søndag har de innvitert søsteren min og barna hennes på familiemiddag. Fatter ikke at de tør å holde på sånn. 

Anonymkode: 3d52b...cc7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
58 minutter siden, Hulderen said:

Du bør i det minste la være å besøke dem disse to ukene som hele Norge stenges ned. Når det gjøres så drastiske og kostbare tiltak fra regjeringens side, så er det minste vi vanlige borgere kan gjøre å følge opp.

Følge opp hva? Myndighetene har ikke frarådet at familier treffes. Vi er ikke satt i karantene. 

Jeg følger rådene men treffer fortsatt foreldrene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min familie er det faktisk besteforeldre som har større sannsynlighet for å smitte barnebarna. Det er snakk om to 70-åringer med både hjertesykdom og høyt blodtrykk, men de forstår ikke alvoret og farter rundt på vinklubber og middagsselskaper. I kveld har de innvitert en hel gjeng hjem til seg for å diskutere en eller annen bok, og i morgen skal de i et annet selskap. Og så på søndag har de innvitert søsteren min og barna hennes på familiemiddag. Fatter ikke at de tør å holde på sånn. 

Anonymkode: 3d52b...cc7

Jeg hører også at noen gjør det samme. Jeg er langt yngre enn de du omtaler, men prøver å følge rådene fra myndighetene. Hva gjør du overfor besteforeldrene? Ber de holde seg hjemme? 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Albbas skrev:

Følge opp hva? Myndighetene har ikke frarådet at familier treffes. Vi er ikke satt i karantene. 

Jeg følger rådene men treffer fortsatt foreldrene mine. 

Har du småbarn? Det frarådes å bruke besteforeldre som barnevakt nå. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...