AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Sykehuset hvor jeg utredes for sykdom har bedt om innsyn i psykolog journalen og alle notater derfra. Det er private personlige ting og har ingen relevanse forhold til det jeg er i utredning for. Om sykehuset syns det er relevant for utredningen burde det vel holde med en erklæring fra psykologen hvor det står om psykisk diagnose? Og ikke full tilgang til alt jeg har pratet om i alle år hos psykolog vel? Jeg vil ikke være vrang eller noe men syns det er veldig overtramp i privatlivet og innerste tanker. Ville dere ha gitt samtykke til innsyn i dokumentene eller nektet å gi samtykke? Er redd for å oppfattes vrang men syns ikke det føles ok.. Anonymkode: b6212...925
solmåneogstjerner Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Hvis ikke det har direkte sammenheng med det du utredes for nå så er det mer enn nok med en kort attest fra psykologen. Nei, jeg hadde ikke gått med på at de skulle lese hele. De har bare krav på å lese det som er nødvendig. En diagnose og kort beskrivelse av behandling du har fått, og ditt funksjonsnivå kan de vel kanskje kreve å vite, men ikke resten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Mine journaler er ikke mine innerste tanker en gang. De er mange faktafeil der psykologen tydeligvis ikke hører etter når pasienten sier noe Anonymkode: 01aa6...a54 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Helsepersonell har ikke rett på å vite mer enn det som er nødvendig for din pleie. De har ingen innsynsrett i møtereferater. Syns de høres nysgjerrige ut jeg. Anonymkode: 6ce8b...55e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå