Henna Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Hvordan fungerer dette i forhold til hvor man skal henvende seg? Tenker da på å forsøke å få dekt det av det offentlige. Da jeg bodde i Oslo henvendte jeg meg til fastlegen som sendte en søknad for meg. Fikk aldri noe respons på det og da jeg igjen henvendte meg til fastlegen sa han at reglene for dette har blitt endret og det lønnet seg for meg å ta bilder selv og søke. Nå har jeg flyttet og tenkte å prøve på nytt. Men søke hvor? Må man innom fastlegen eller kan jeg henvende meg direkte til en klinikk, tenker da privat, siden det er her jeg vil gjøre det for å unngå år på venteliste.
Iskvinnen Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Hvis du vil ha operasjonen dekket av det ofentlige, må du nok regne med å vente noen år. Det nytter ikke å gå direkte til det private, da må du betale sjøl.
Bellybutton Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 neida,det er fastlegen din som må henvise deg til kirurgisk avd eller en privatklinikk med avtale tl det offentlige. Jeg ble stående på venteliste fem år før jeg endelig ble operert. Kan være en ide å be legen sende henvisning til flere sykehus. Dedt finnes ingen begrensning for hvor mange han kan sende til,til syvende og sist blir du jo bare operert en gang. Jeg ble henvist to forskjellige steder da jeg skulle ha bukplastikk,og fem(!) da jeg søkte om brystreduksjon. Tok der jeg fikk time til vurdering først. Er det andre ting du lurer på må du bare spørre. Jeg ble foressten operert på Axess sykehus på Økern,Oslo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå