Gå til innhold

Hvor lenge skal man holde seg hjemme ved forkjølelse/influensasymptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som smitten ikke lenger er sporbar tilbake til diverse utbrudd, hvor lenge skal man bli hjemme ved forkjølelse/influensa? Er det nok med å vente til symptomene er borte, eller skal man holde seg hjemme i 14 dager? 

Prøvde å lese meg opp, men finner ingenting om kriteriene for karantene er utvidet nå som færre blir testet og viruset er i "fritt" omløp. 

Anonymkode: 7c757...b83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle luftveisinfeksjoner (også forkjølelse og influensa) skal behandles som om det er covid-19.

De sa på pressekonferansen i går at du ikke lenger er smittsom 7 dager etter at siste symptom er borte.

Det besvarer ikke spørsmålet ditt, men gir deg kanskje en pekepinn på hvor lenge du bør være hjemme 🙂

Gid bedring!

Anonymkode: 9c51c...b7e

Gjest Villfisker
Skrevet

Holder meg mest mulig hjemme for å slippe å i det hele tatt få symptomer jeg.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som smitten ikke lenger er sporbar tilbake til diverse utbrudd, hvor lenge skal man bli hjemme ved forkjølelse/influensa? Er det nok med å vente til symptomene er borte, eller skal man holde seg hjemme i 14 dager? 

Prøvde å lese meg opp, men finner ingenting om kriteriene for karantene er utvidet nå som færre blir testet og viruset er i "fritt" omløp. 

Til symptomene er borte + 6 dager.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle luftveisinfeksjoner (også forkjølelse og influensa) skal behandles som om det er covid-19.

De sa på pressekonferansen i går at du ikke lenger er smittsom 7 dager etter at siste symptom er borte.

Det besvarer ikke spørsmålet ditt, men gir deg kanskje en pekepinn på hvor lenge du bør være hjemme 🙂

Gid bedring!

4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Til symptomene er borte + 6 dager.

Tusen takk, og man skal i tillegg følge retningslinjer for karantene? Ingen form for besøk osv. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, og man skal i tillegg følge retningslinjer for karantene? Ingen form for besøk osv. 

Det stemmer :)

Og du, tusen takk for at du tar egen og andres helse på alvor.  :blomst:

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det stemmer :)

Og du, tusen takk for at du tar egen og andres helse på alvor.  :blomst:

Det er alles plikt tenker jeg. Men savner litt mer konkret info og råd til oss som nå er syke, uten at det foreligger noen spesiell grunn til at det er nettopp korona. Veldig få påvist smittede her jeg bor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er alles plikt tenker jeg. Men savner litt mer konkret info og råd til oss som nå er syke, uten at det foreligger noen spesiell grunn til at det er nettopp korona. Veldig få påvist smittede her jeg bor. 

Jeg tenker det er derfor at de sier at alle luftveisinfeksjoner skal behandles som covid-19, fordi smitte ilder er uoversiktlig, og man ikke lenger kan vite om det er det, eller noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er derfor at de sier at alle luftveisinfeksjoner skal behandles som covid-19, fordi smitte ilder er uoversiktlig, og man ikke lenger kan vite om det er det, eller noe annet. 

Står det noen sted på internett? Fikk ikke sett pressekonferansen, skal se om jeg finner den nå. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt. Dette er en dugnad alle må delta.

• Opprett ny...