Gå til innhold

Kjæresten min er stuck i Tyskland? 😱😥

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er tysk og dro hjem på feriebesøk til familien sin i Tyskland på mandag. Han har bodd i Norge siden i september, og hos meg siden midt i november. Da han dro visste vi selvsagt ikke hvordan dette skulle eksplodere, så planen var at han skulle komme tilbake etter to uker.

Nå sitter vi bare å griner i hvert vårt land, han har jo ikke noen form for opphold her, siden ting er relativt nytt og vi skulle se hvordan det funket før vi startet med det offisielle papirarbeidet. 😭

Jeg vet ikke om det er mulig for ham å komme tilbake nå, og hva som skjer fremover, det er jo her som er hjemme for ham, og han har jo alle ting og sånn her.

Har prøvd å ringe UDI idag, men de var stengt på ubestemt tid, og sitter nå i telefonkø på koronatelefonen. Jeg er så fortvilet, hva skal jeg gjøre for å få ham hjem??

Kan han komme hit og sitte i karantene i 14 dager? Jeg har allerede hjemmekontor, og tar gjerne 14 dager med ham her. Han jobber hjemmefra selv, så han tåler også karantene hvis det er det som er viktig. 😥😪

Hjelp meg! 😭😭

Anonymkode: 0ca21...f05

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du veldig ung? Slapp av, dette kommer til å gå bra. Han er stuck i Tyskland, ikke Guantanamo, liksom. Dette ordner seg. Det bare tar litt tid. Tyskland er et EU-land, så det ordner seg straks det blir lettere å reise.

Anonymkode: 07ddf...ba0

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hva har UDI med dette å gjøre?!

Anonymkode: c898a...58f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det der må man regne med når man drar utenlands i disse dager. Uansvarlig. 

Anonymkode: 037e7...11b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lille-pus skrev:

Hvorfor sitter du i kø til koronatelefonen? Er du syk? Har du spørsmål om hva du kan gjøre siden du har en kronisk sykdom? 

Kjæresten din er hos sin familie. Ro deg ned og stopp dramaet.

Du vet dette kan vare til over sommeren sant? Det er ganske mange måneder vekk fra hjemmet sitt. Og veldig spesielt for en voksen mann som må bo på nåde hos mamma og pappa i måneder. 

Jeg tar gjerne imot forslag til andre steder jeg kan hente informasjon.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du vet dette kan vare til over sommeren sant? Det er ganske mange måneder vekk fra hjemmet sitt. Og veldig spesielt for en voksen mann som må bo på nåde hos mamma og pappa i måneder. 

helsenorge.no

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at det er kjedelig, men dere ikke alene. Det er ikke så mye å gjøre med det nå. 

Anonymkode: 49464...60e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å leie bil? Da kan han kjøre og være framme innen 1 døgn. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi visste ingenting om hvor alvorlig dette skulle bli før han dro, som har vært planlagt i et halvt år. Problemet her er at han ikke er norsk statsborger, og jeg prøver bare å finne praktisk info om hvordan vi kan få ham hjem. Vi tar gjerne karantene, og følger allerede alle retningslinjer fra FHI.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å leie bil? Da kan han kjøre og være framme innen 1 døgn. 

Ja, han går gjerne hele veien han altså, men er redd for at han blir sendt hjem igjen ved grensa?

AnonymBruker
Skrevet

TS, skjerp det!!! Ikke drain livsviktige ressurser for dette tullballet. Din egoistiske person.. :( 😕

Anonymkode: 90232...6d8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge flyene går, så vil han jo komme seg hjem, så med karantene i 14 dager. 

Anonymkode: f53c0...4f5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi visste ingenting om hvor alvorlig dette skulle bli før han dro, som har vært planlagt i et halvt år. Problemet her er at han ikke er norsk statsborger, og jeg prøver bare å finne praktisk info om hvordan vi kan få ham hjem. Vi tar gjerne karantene, og følger allerede alle retningslinjer fra FHI.

Da har dere ikke fulgt med, dere får ha det så godt når dere er så dumme. 

Anonymkode: 037e7...11b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har han ikke jobb eller studier her? Da har vel allerede oppholdt seg «ulovlig» her om han har vært her ut over tre måneder?

Anonymkode: c898a...58f

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg er informert om det ja. Og reise med potensiell smittespredning er en av grunnene til at dette kan vare en stund.

Har den voksne mannen det bra hjemme hos sin familie? Jeg regner faktisk med at han har det, selv om dere begge synes det er litt kjipt. 

Nå er regelverket sånn som det er, inntil denne situasjonen har roet seg/gått over. Da er det beste å bare forholde seg til at "Sånn er det nå. Det vil vare inntil situasjonen er under kontroll, og det er ikke noe annet å gjøre med det enn å sikre at man selv ikke blir en smittebærer."

Innse at du får ikke flyttet kjæresten din fra Tyskland til Norge fordi dere vil være sammen. Han er ikke norsk statsborger, og da blir sjansen enda mindre. Det tar tid, men sånn er det. Også for studenter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit at du er lei deg, men ikke okkuper koronatelefonen av den grunn. De trengs for alvorlige tilfeller. Og det er mange med alvorlige tilfeller som ikke kommer igjennom fordi andre folk ringer om alt mulig rart. Og UDI, hva tenkte du de kunne gjøre med innreise og koronaviruset? De bestemmer jo ikke noe der.

Du sier at han kan jobbe hjemmefra, så da går jeg ut i fra at han kan jobbe i Tyskland. Dermed er det jo uke noe krise for han, annet enn et at dere savner hverandre? 

Anonymkode: 020e6...53d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge flyene går, så vil han jo komme seg hjem, så med karantene i 14 dager. 

Anonymkode: f53c0...4f5

Men vil han bli returnert? Eller er det bare på anbefalingsnivå foreløpig?

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit at du er lei deg, men ikke okkuper koronatelefonen av den grunn. De trengs for alvorlige tilfeller. Og det er mange med alvorlige tilfeller som ikke kommer igjennom fordi andre folk ringer om alt mulig rart. Og UDI, hva tenkte du de kunne gjøre med innreise og koronaviruset? De bestemmer jo ikke noe der.

Du sier at han kan jobbe hjemmefra, så da går jeg ut i fra at han kan jobbe i Tyskland. Dermed er det jo uke noe krise for han, annet enn et at dere savner hverandre? 

Anonymkode: 020e6...53d

Det er her han bor!! Han har med seg en bag med klær og hygieneartikler, livet hans er her i Norge!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil han bli returnert? Eller er det bare på anbefalingsnivå foreløpig?

Hvis han bor der kan han jo reise. 

Anonymkode: 3c467...e62

• Opprett ny...