Gå til innhold

Tråden for oss som har koronavirus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her endelig, jeg føler jeg har lett gjennom hele Internett etter hva man kan forvente av sykdomsforløp for Corona, men får bare beskjed om hvordan unngå smitte. Oh well..

Hos meg begynte det på lørdagskveld med feber, på søndag begynte jeg og hoste og mandag til i dag har jeg hatt sår hals (skikkelig sår, kjennes nesten som jeg har tatt mandlene..). Har hosta hele uka, tørrhoste og bare rundt 1 host i timen, ganske sjeldent, langt ifra sånn som når jeg er forkjølet. Nesa er helt fint. Våknet i dag og kjente stikking i brystet og nå er det utviklet seg til at det føles som noen trykker meg på brystet så jeg ikke får fylt lungene ordentlig med luft. Er veldig sliten, men har ikke feber, bare "fryser". Har også vondt i leddene. Har hatt vondt i hodet på ettermiddag/kveld siden torsdag, men mistenker det er litt pga jeg ikke drikker nok. Og vann smaker metall.

Har tidligere i vinter vært gjennom både influensa og forkjølelse, så jeg er ganske sikker på det er Corona. Har også prøvd å ringe lege, Corona-tlf, Oslo kommune, legevakt og what not, men det er helt umulig å komme gjennom og som sagt finner jeg ikke svar på spørsmålene mine noe sted.

Hva er "normal" utvikling? Hvor lenge varer det? Når/hva må skje for at jeg skal jeg ringe lege?

Vil bare understreke også at jeg er ikke redd og heller ikke hysterisk. Er student på 30 år og ved god helse ellers, så regner med det går over av seg selv. Men jeg ble overrasket over at pusten skulle endre seg så drastisk på så liten tid. Går på en skole med 1500 elever og tar kollektivt hver dag (frem til torsdag kveld, har ikke vært ute av huset siden da), bor i Oslo og føler det er stor sannsynlighet for at jeg kan ha blitt smittet.

Noen andre som tror de er smittet og kjenner igjen dette?

Anonymkode: d4a99...d12

Det står de fleste steder at du ikke trenger å ringe lege med mindre du trenger helsehjelp. Så lenge man er "normalt" syk så går man i karantere og venter på å bli frisk som man ellers ville gjort.

Anonymkode: 99d3c...b41

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også jeg har det. 
Mannen har jobbet tett med en kollega som dro på jobb i flere dager med feber, sår hals og verking i kroppen. Denne kollegaen hadde vært ute og reist uken før og ville ikke teste seg...eller bli hjemme! 😤

Mannen fikk først sår hals og hanglete form. Det er ca 1 uke siden han startet. Han er bedre nå, men jeg har også fått sår hals og mye stikk og et trykk over brystet. Pusten har vært overfladisk og det har føltes tungt å puste. og det har gjort vondt å trekke pusten helt inn. Jeg har vært slapp og følt meg litt utenfor men ikke fått feber. Når jeg kjenner utenpå brystet er det ømt og sårt. Jeg har nå vært slik i 4-5 dager og føler meg litt bedre. Ingen feber fremdeles og jeg håper bare det er på bedringens vei og at det ikke brått blir værre. Ser for meg det kunne blitt vanskelig å puste, hvis det ble særlig værre.. 

Ubehagelig å ikke få testet seg, men jeg forstår hvorfor. Er bare å holde seg hjemme og hvile og få i seg drikke og næring og satse på at det går over og at man ikke smitter noen andre. 

Dette kan så klart være en vanlig luftveisinfeksjon også, men den er i så fall ganske utypisk. Uansett, jeg holder meg hjemme. God bedring til alle andre ❤️

Anonymkode: 886f3...7b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sår hals, veldig frossen, feber som kommer og går, vonde ledd og tidvis rennende nese, men har ingen tro på at det er Corona. Er nok bare en vanlig forkjølelse. Jeg er i risikogruppen siden jeg er alvorlig syk og derfor har dårlig immunforsvar, men jeg omgås nesten ikke folk og er ekstremt nøye med (riktig) håndvask. Men holder meg selvfølgelig hjemme likevel og har ingen kontakt med folk annet enn på tlf. Håper på at det bare er en forkjølelse og ikke influensa. Corona har jeg ingen tro på, det er tilnærmet umulig siden jeg har så lite kontakt med folk. 

Anonymkode: 41a12...38f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper dere holder utekatten inne slik at den ikke smitter naboer med å gni seg rundt bena på de alle med smitte i pelsen sin.

Anonymkode: ab2e9...7d0

Det gjør jeg selvsagt ikke, unngå katter hvis du er redd. De er lette å skremme bort.

Anonymkode: 080df...5ad

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har sår hals, veldig frossen, feber som kommer og går, vonde ledd og tidvis rennende nese, men har ingen tro på at det er Corona. Er nok bare en vanlig forkjølelse. Jeg er i risikogruppen siden jeg er alvorlig syk og derfor har dårlig immunforsvar, men jeg omgås nesten ikke folk og er ekstremt nøye med (riktig) håndvask. Men holder meg selvfølgelig hjemme likevel og har ingen kontakt med folk annet enn på tlf. Håper på at det bare er en forkjølelse og ikke influensa. Corona har jeg ingen tro på, det er tilnærmet umulig siden jeg har så lite kontakt med folk. 

Anonymkode: 41a12...38f

Men hvor har du blitt smittet av forkjølelsen da? 

• Opprett ny...