AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg har en AHA krem med 15% syre som skal brukes over natten to ganger i UKEN. Den gir meg litt tørr hud selvom den er tilsatt mye fukt, jeg har brukt 10% fast før uten problem. Men siden jeg blir så tørr av den har jeg nettopp kjøpt en daglig rens med AHA i, lurer på om noen har noe formening av hva som er best for huden lav % hver dag eller høyere % ukentlig? Vil og starte med retinol snart, må jeg unngå rensen med AHA netter jeg skal bruke retinol? Hvis jeg fortsetter med den sterke % AHA kremen to netter i uken, vil det holde med to netter med retinol også så jeg bør unngå å trappe mer opp, eller tåler huden fint begge behandlingene fast i rutinen? Er nervøs for å få for tynn hud og dermed bli mer mottakelig for skader og rynker. Anonymkode: 689dc...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Retinol er sterke saker. Ville startet med kun en dag i uken og trappe opp etterhvert hvis huden din ikke blir irritert. En ting som kan være veldig lurt er å aldri introdusere mer enn et produkt samtidig. På den måten får du sett hvordan produktet påvirker huden din. Hva som er best av en lav daglig % og en høy ukentlig % kommer an på huden din og dine preferanser. Men trapp ned hvis huden din blir irritert. Jeg syntes personlig det holder å bruke syrer annenhver dag. Så jeg ville hatt to renser som jeg bytter på. Husk at når du bruker syrer så må du bruke solkrem hver dag. Anonymkode: dcf64...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå