AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Jeg er helsepersonell og ønsker å være litt forberedt. Hvis jeg blir beordret fra ferie eller nektet å reise til utlandet i ferien (snakk om frem i tid i sommerferien), har man da rett på å ta igjen ferie på et senere tidspunkt? Min leder har sagt det forventes at alle stiller ekstra opp ved behov. Greit nok, det er jo forståelig. Men blir vi da beordret og får tillegg for det? Det kan være slitsomt nok å jobbe 100% i tillegg til å kanskje måtte jobbe lengre dager ekstra helger osv. Og hva med uteblitt pause om det er travelt? Må vi være tilgjengelig HELE tiden? Ikke lov å drikke i tilfelle brodering? Ikke lov å reise på hytten hvor det er dårlig dekning 1t unna? Holde oss unna alt å sosiale sammenkomster? Og hva med forsvarlighet? Jeg jobber tredelt. Har to barn i barnehage. Far bil bli hjemme de dagene besteforeldre ikke kan passe. Jobber litt natt, trives ikke med det d jeg alltid sover svært dårlig. Er redd jeg vil slite på jobb med å holde konsentrasjonen oppe om jeg blir pålagt flere netter og feks får beskjed om ekstra vakt kun kort tid før. Og hva menes med syk? Tror mange kommer til å tolke dette ulikt. Vet om.enkekte som garantert kommer på jobb selv om de har flere symptomer på at de er forkjølet bsre fordi de liksom aldri skal være syk eller være "hypokonder" i disse tider. Forstår vi må være klar til å hjelpe, men man skal jo også forsøke å leve noenlunde normalt. Anonymkode: b6023...bd5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Jeg tror at å håpe på å leve normalt i unntakstilstand er fåfengt. Se på det litt som at du er i forsvaret og det brygger opp til krig. Alt annet må settes på vent. Nå er det Korona som gjelder. Og den gjelder oss alle. "Dessverre" for deg jobber du i et av de yrkene som trengs aller mest nå. Soldater reiser ikke på hytta eller går på storfylla nå. Og hvor lenge en krig varer vet man jo ikke på forhånd. Ergo kan man ikke forvente at ferien blir flyttet osv. Man gjør det beste ut av situasjonen til den er klarert. Det er litt sykt å sammenligne med det å være i krig. Men i praksis er det mye av det samme som skjer i samfunnet. Anonymkode: d1901...f59
Anbefalte innlegg