AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Jeg er i karantene fordi vi for en uke siden kom hjem fra gran canaria og ifølge helseministeren måtte vi i karantene i går. (Ingen symptomer) Rakk ikke handle det mest nødvendige før dette. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få handlet mat? kan man ringe butikken, få dem til å sette varene utfor bilen og vippse dem? eller er det innafor å gå inn på butikken, men holde avstand til folk? Har ikke tilgang til kolonial og andre matvarebutikker på nett her jeg bor. bor delvis usentralt. Har heller ikke venner eller familie som kan hjelpe. Anonymkode: edec9...5ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Meny kjører ut mat enkelte steder.Hvor bor du? Anonymkode: 7860b...34b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Har dere INGEN som kan handle for dere? Anonymkode: f9dce...be4
pautina Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Ring butikken, siden du ikke kan handle fra nett er det sikkert ett lite sted og da gidder de hjelpe deg å handle. Sist jeg glemte kortet på butikken vipset jeg kassadamen som betalte for meg med sitt kort😊 godt på bygda av og til😊 2
Imperfectionibus Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i karantene fordi vi for en uke siden kom hjem fra gran canaria og ifølge helseministeren måtte vi i karantene i går. (Ingen symptomer) Rakk ikke handle det mest nødvendige før dette. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få handlet mat? kan man ringe butikken, få dem til å sette varene utfor bilen og vippse dem? eller er det innafor å gå inn på butikken, men holde avstand til folk? Har ikke tilgang til kolonial og andre matvarebutikker på nett her jeg bor. bor delvis usentralt. Har heller ikke venner eller familie som kan hjelpe. Anonymkode: edec9...5ad Det er ikke innenfor å gå på butikken, det er straffbart. Ring butikken om de ikke har netthandel, de fleste er villig til å strekke seg litt lenger i disse tider 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Hos oss, vi bor på ett bittelite sted, kan en ringe inn bestillinger hos den lokale kjøpmannen. En kan vippes pengene ved levering. De setter varene utenfor døra, og plinger på mobilen når de står utenfor. Ring og spør hos din nærmeste butikk. Anonymkode: a03a6...6f0 1
Nerine_ Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 (endret) Du skal overhode ikke dra i butikken når du er i karantene. Om ikke butikken kan hjelpe, så får du ringe kommunen og høre hva slags tiltak de skal tilby mennesker i din situasjon. Men har hverken du eller mannen kollegaer eller venner som kan hjelpe? Endret 13. mars 2020 av Nerine_ 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Imperfectionibus skrev: Det er ikke innenfor å gå på butikken, det er straffbart. Ring butikken om de ikke har netthandel, de fleste er villig til å strekke seg litt lenger i disse tider Har ikke tenkt å bryte karantenen. Var bare ett spørsmål Anonymkode: edec9...5ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss, vi bor på ett bittelite sted, kan en ringe inn bestillinger hos den lokale kjøpmannen. En kan vippes pengene ved levering. De setter varene utenfor døra, og plinger på mobilen når de står utenfor. Ring og spør hos din nærmeste butikk. Anonymkode: a03a6...6f0 Får prøve dette Anonymkode: edec9...5ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Du skal overhode ikke dra i butikken når du er i karantene. Om ikke butikken kan hjelpe, så får du ringe kommunen og høre hva slags tiltak de skal tilby mennesker i din situasjon. Men har hverken du eller mannen kollegaer eller venner som kan hjelpe? Har ikke tenkt å bryte karantenen..! Var kun ett spørsmål Anonymkode: edec9...5ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meny kjører ut mat enkelte steder.Hvor bor du? Anonymkode: 7860b...34b Bir 1,5 time unna nærmeste meny og hentepunkt 😉 Anonymkode: edec9...5ad
Nerine_ Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke tenkt å bryte karantenen..! Var kun ett spørsmål Anonymkode: edec9...5ad Har ingen av dere kollegaer? Man skal ikke være redd for å spørre kjente som ikke er ordentlige venner i disse dager, det håper jeg at alle forstår.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Har ingen av dere kollegaer? Man skal ikke være redd for å spørre kjente som ikke er ordentlige venner i disse dager, det håper jeg at alle forstår. Man har ikke så mange kolleger når man er bonde. Driver matproduksjon så kan heldigvis gå ut i fjøset å melke/slakte en ku hvis det blir for ille Anonymkode: edec9...5ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 Ring kommunen, de har en plan på slik. Anonymkode: e53c1...350
Gjest Sprettballen Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 Jeg er ikke inne på facebook-terminologien, men jeg vet at det mange steder er opprettet en "hjelpeside" for lokalsamfunn. Jeg vet at det er opprettet en slik side for vårt nærområde i alle fall Der kan man gå inn hvis man behøver hjelp til handling eller andre praktiske ting. Kanskje finnes det en slik side for ditt nærområde også?
Nerine_ Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke så mange kolleger når man er bonde. Driver matproduksjon så kan heldigvis gå ut i fjøset å melke/slakte en ku hvis det blir for ille Anonymkode: edec9...5ad Men dere har vel en form for nettverk uansett om dere driver for dere selv?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 - Familemedlemmer -Venner -Naboer -Kjøpmannen -Kommunen -Rødekors/norsk folkehjelp -Kirke/trossamfunn og andre organisasjoner med en sosial profil Men hold uansett karantenen! Ellers så synes jeg myndighetene/kommunene virker litt passive med å ta tak i dette. Denne passiviteten fra myndighetene medfører hamstring, redsel og panikk. Når Kina klarer å levere mat regelmessig til alle de innestengte så burde vi kunne klare det også. Anonymkode: 1bf52...0c7
Imperfectionibus Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke så mange kolleger når man er bonde. Driver matproduksjon så kan heldigvis gå ut i fjøset å melke/slakte en ku hvis det blir for ille Anonymkode: edec9...5ad Snakk med en av avløseren dere brukte når dere var vekkreist 1
Anbefalte innlegg