Gå til innhold

Spørsmål til helsepersonell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får dere noe informasjon om hva som vil skje hvis/når dere går tom for smittevernutstyr i møte med koronapasienter? 

Anonymkode: 72e9f...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får dere noe informasjon om hva som vil skje hvis/når dere går tom for smittevernutstyr i møte med koronapasienter? 

Anonymkode: 72e9f...41d

Ikke helsepersonell, og heller ikke angående korona. Men det skjer jo støtt og stadig at det er knapt om smittevernsutstyr. Jeg har vært innlagt med noro-virus (som er ganske krise om bryter ut på et sykehus), der de begrenset det til minimalt kontakt med meg (så de kom kun inn med smittevernsutstyr dersom det var noe blodprøver og venefloner som skulle byttes f.eks, og forsøkte å time), og ellers av mat/drikke/medisiner ble satt på en krakk i slusa, så jeg kunne plukke opp selv (etter grundig håndvask).

Så jeg regner med at de forsøker sitt aller beste å spare uten at det går utover smittevernsikkerheten. 

Anonymkode: a27a6...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Usikker på hva som vil skje, men jeg er inne på tanken på å reise hjem fra jobb den dagen det går tomt (hvis vi har utbrudd på institusjonen)... men har vel ikke lov til det😔 er ikke veldig interessert i å bli utsatt for gjentatt smitte fra syke pasienter. 

Anonymkode: ea504...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville nektet å gå på jobb. Meg selv først, så andre. 

Anonymkode: 4ceca...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, da må jeg nok gå fra jobb, men det blir vanskelig. Vi går jo tomme om kort tid hvis ikke noen frivillige stabler på beina norsk produksjon. Høie klarer det ikke..

Anonymkode: 31706...ddd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke at man kan forvente at helsepersonell skal la seg smitte hvis verneutstyr mangler. Er man i kontakt med coronasyke og ikke beskyttet BLIR man smittet, det er ikke til å unngå. Og så sprer man det videre til egen familie.

Så nei, her må regjeringen komme på banen. Kanskje få levering fra Kina, der er utbruddet stoppet. /ironi off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De er i gang med å øke produksjonen. Leste at i Danmark så hadde de satt inn tiltak for hvordan de kunne "gjenbruke" smitteutstyr, spesielt det som ikke er tilsølt. 

Når det er sagt, så er ikke hansker sterile, så man unngår jo ikke smitte ved bruk av disse, men hindrer tilsøling og begrenser smitte.

Anonymkode: d6b95...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er det uaktuelt å være på jobb.

Anonymkode: 15ca8...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...