AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Min naboer reiste til Kanariøyene sist søndag. De jobber begge to på sykehjem. Dagen etter(mandag) sa helseministeren at de anbefalte ikke at helsepersonell reiste utenlands, for da måtte de sitte i karantene når de kom hjem og det ble mindre folk på arbeid i helsevesenet. I går sa Bent Høie at de forbød helsepersonell å reise til utlandet. Når mine naboer kommer hjem på søndag så må de i karantene, og jeg lurer på om de da blir trukket i lønn for de to ukene, siden de reiste avgårde når det begynte å bli såpass prekært her hjemme? Jeg synes de fortjener å sitte ulønnet i karantene. Anonymkode: ea850...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Hvorfor skulle de fortjene ulønnet karantene? Det fantes ikke noe utreiseforbud på det tidspunktet de dro. Det er fryktelig lett for folk å sitte behagelig og trygt med hjemmekontor nå og mene fryktelig mye om helsepersonell og glemme at det er folk dette også. Anonymkode: 284ff...8b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 De får lønnet karantene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg trodde de fikk det når de dro når det begynte å koke her hjemme. Jeg hadde ikke dratt, og heller tapt de tusenlappene. Jeg synes det er veldig korttenkt og respektløs at de reiser avgårde blir kanskje smittet og vet før de reiser at de må sitte i karantene. Det ser de på som en ekstra ferie sa de. Helsevesenet trenger alle sykepleiere som er oppegående nå, og da er det idiotisk å gjøre dette og omtrent sette seg selv i karantene. Ts Anonymkode: ea850...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Del Skrevet 13. mars 2020 Javel, men da trodde du feil. Men klandre heller myndighetene som var sen med å komme med tiltak, enn folk som har levd livene sine etter de gjeldende retningslinjer på daværende tidspunkt. Anonymkode: 284ff...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Del Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel, men da trodde du feil. Men klandre heller myndighetene som var sen med å komme med tiltak, enn folk som har levd livene sine etter de gjeldende retningslinjer på daværende tidspunkt. Anonymkode: 284ff...8b8 Det er lov å ikke bare tenke på seg selv akkurat nå, og en egoistisk handling når man jobber med gamle syke mennesker. Jeg vet at mange avdelingsledere på for eksempel sykehjem ønsket allerede forrige uke å nekte sine ansatte å reise på ferie, men de hadde ikke hjemmel i loven til å gjøre dette. Myndighetene burde grepet inn og kommet med et forbud sånn som de gjorde i går. Ts Anonymkode: ea850...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er lov å ikke bare tenke på seg selv akkurat nå, og en egoistisk handling når man jobber med gamle syke mennesker. Jeg vet at mange avdelingsledere på for eksempel sykehjem ønsket allerede forrige uke å nekte sine ansatte å reise på ferie, men de hadde ikke hjemmel i loven til å gjøre dette. Myndighetene burde grepet inn og kommet med et forbud sånn som de gjorde i går. Ts Anonymkode: ea850...ed5 Ja. Og det kan jeg være enig i. Men når myndighetene ikke kom med disse restriksjonene før nå er det heller ikke riktig å la folk straffes økonomisk for å ikke ha fulgt et regelverk som på det tidspunktet ikke fantes. Du skal faktisk være veldig glad for at du lever i et land som ikke opererer slik. Anonymkode: 284ff...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle de fortjene ulønnet karantene? Det fantes ikke noe utreiseforbud på det tidspunktet de dro. Det er fryktelig lett for folk å sitte behagelig og trygt med hjemmekontor nå og mene fryktelig mye om helsepersonell og glemme at det er folk dette også. Anonymkode: 284ff...8b8 Fordi det ikke er forsvarlig å reise til et sted det er påvist smitte. De er helsepersonell, selv om det ikke var kommet noen restriksjoner fra myndighetene har de fortsatt lover som de må følge. (Helsepersonelloven) Hvordan kan de yte forsvarlig helsehjelp og bidra til sikkerhet for pasientene når de tar en risiko ved å utsette seg selv for smitte ved å reise? Anonymkode: 7549d...676 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg